Eshilova “Orestija” premijerno 10. kolovoza na ambijentalnoj pozornici na Mosoru pokraj Sitna Gornjeg

Premijera Eshilove trilogije “Orestija” u sklopu 64. Splitskog ljeta bit će izvedena 10. kolovoza na otvorenom prostoru novouređene ambijentalne pozornice na Mosoru pokraj Sitna Gornjeg istočno od Splita, najavljeno je u utorak na konferenciji za novinare u splitskom HNK-u.

Riječ je o lokaciji koja se nalazi u neposrednij blizini prostora na kojem je lani buktio veliki požar. “Ovo je jedna od najzahtjevnijih produkcija na Splitskom ljetu jer su za uređenje ambijentalne pozornice prevezene ogromne količine materijala kojeg su uređivali bageri, rovokopači i freze,” rekao je dramaturg predstave Jasen Boko.

Ravnatelj Drame splitskog HNK-a Trpimir Jurkić je istaknuo kako će se ta premijera izvesti na prostoru lišenom svakog urbaniteta u smislu struje, vode i svih drugih stvari koje su potrebne za ovu predstavu.

“Sve je to trebalo tamo dovući i zahvaljujem tehnici splitskog HNK-a koja je odradila posao koji možda nikada na taj način nije radila,” kazao je Jurkić.

Ravnatelj 64. Splitskog ljeta Goran Golovko je istaknuo kako realizacija tako zamišljene premijere ne bi bila moguća bez podrške mještana Sitna Gornjeg, a posebice Pave Grujice predsjednika udruge Sveti Kliment u tom prigradskom naselju udaljenom od Splita 17 kilometara.

Grujica je objasnio kako će novouređena ambijentalna pozornica biti duga 150 metra, široka 80 metara, a na njoj je zasađeno više od 80 nagorjelih borova koji su u neposrednoj blizini sadašnje pozornice prošle godine bili zahvaćeni velikim požarom.

“Ovim nagorjelim borovima na pozornici skupa s bazenom želimo dočarati antički ambijent iz vremena kad je Eshil pisao ‘Orestiju,'” kazao je Grujica. Po njegovim riječima, dovezeno je više od 300 tona materijala na ovaj prostor pod Mosorom kako bi ga se učinilo adekvatnim za uprizorenje “Orestije.

“Redatelj Dejan Projkovski je istaknuo kako je ta predstava na ovogodišnjem Splitskom ljetu jedan od najzahtjevnijih projekata u njegovoj redateljskoj karijeri.

“Orestija je djelo koje je temelj svjetske dramaturgije jer ono otvara pitanje – može li se jedan zločin riješiti novim zločinom, a to se pitanje nakon ‘Orestije’ provlači kroz sva velika djela svjetske dramaturgije uključujući i Hamleta,” kazao je Projkovski. Dodao je i kako “Orestija” pokreće pitanje -što znači jedan čovjek, to jest individua protiv društva i što može jedna individua promijeniti.

“Važno je za Orestiju da je u njoj pojavljuje demokracija, zapravo uveden je pravosudni sustav. To je ono što se mi danas pitamo – što je demokracija, jer živimo u svijetu gdje imamo novi Olimp i nove Bogova koje zovemo ih drukčijim imenom,” kazao je Projkovski.

Autorski tim osim redatelja Projkovskog, dramaturga Boke, scenografa Valentina Svetozareva, skladatelja Gorana Trajkoskog, kostimografa Mladena Radovnikovića, čine i Jasna Frankić Brkljačić zadužena za scenski pokret, jezična savjetnica Jagoda Granić te oblikovatelji svjetla i tona Srđan Barbarić i Marko Mandić.

Glumačku postavu predstave čine: Ksenija Prohaska, Siniša Popović, Goran Marković, Marjan Nejašmić Banić, Elvis Bošnjak, Zdeslav Čotić, Anastasija Jankovska, Mijo Jurišić, Petra Kovačić Pavlina, Nikša Arčanin, Zorana Kačić Čatipović, Vanda Boban Jurišić , Đana Kuzmanić, Ana Gruica, Danijela Vuković, Luka Čerjan, Davor Pavić, Ivan Baranović i Stipe Radoja.

Reci što misliš

Lost Password