Udruga Radio Taxi Split: “Protuzakonito oduzimanje ovlasti lokalnoj samoupravi da ograniči broj taxi vozila”

Udruga Radio Taxi Split u utorak se u otvorenom pismu upućenom saborskim zastupnicima usprotivila prijedlogu po kojemu bi zakonom bilo regulirano da jedince lokalne samouprave ne smiju ograničiti broj taksi dozvola na svom području i upozorila da je takav prijedlog zakona suprotan Ustavu Republike Hrvatske.

Udruga je ustvrdila da bi usvajanje spomenutoga zakona “prijetilo dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama ozbiljno narušilo tržišnu utakmicu, a izgubljena bi bila i brojna radna mjesta”.

“U prijedlogu Zakona izričito je navedeno da lokalna samouprava ne smije ograničiti broj dozvola na svom području, što je direktno suprotno europskoj praksi, ali i Ustavu Republike Hrvatske koji u svom 135. članku propisuje da lokalna samouprava ‘obavlja poslove iz lokalnoga djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove unapređenja prirodnog okoliša, prometa i prometne infrastrukture'”, navedeno je u otvorenom pismu predsjednika udruge Radio taxi Split Milivoja Topića upućeno saborskim zastupnicima i članovima Saborskog odbora za promet.

Topić je objasnio da su otvoreno pismo odlučili uputiti zastupnicima uoči saborske sjednice na kojoj će se u srijedu odlučivati o prijedlogu Zakona o javnom prijevozu i cestovnom prometu.

Upozorio je i da bi zbog samostalnoga formiranja cijena prijevoza neovisno od odluka gradova i općina bilo realno očekivati da će se cijene mijenjati ovisno o potražnji, a moguća posljedica je nesigurnost za građane i turiste, što bi stvorilo i lošu sliku Hrvatske kao turističke destinacije.

U otvorenom pismu upozorava se da su “u ozbiljnim financijskim poteškoćama neke globalne tvrtke, koje se izbjegavaju definirati kao pružatelji taksi usluga, a svoje ‘partnere’ vozače često drže u gotovo u robovlasničkim uvjetima, a su zabranjene u brojnim gradovima i državama Europe”. S tim u vezi Topić je odsjetio kako je “jedna hrvatska tvrtka, koja je svojedobno radikalno snizila cijene, završila u predstečajnoj nagodbi, pa su njezine dugove na koncu platili hrvatski porezni obveznici”.

“Ovo je klasičan primjer dampinga – namjernoga snižavanja cijena kako bi se uništila konkurencija, da bi nakon toga cijene bile drastično veće nego na početku,” stoji u pismu.

Topić smatra kako je apsurdno i ukidanje potrebe stručne osposobljenosti za vozača motornoga vozila upravo u vrijeme kada nama susjedno države nastoje postrožiti uvjete za to u skladu s direktivama Europske unije.

“Molimo vas da, u skladu sa svojom dužnosti, ispitate zašto Ministarstvo prometa potpuno ignorira studiju Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba na čelu s profesorom Markom Sevrovićem, vezanu za obavljanje taksi djelatnosti, koju je isto to ministarstva naručilo i platilo”, stoji na kraju otvorenogwa pisma.

Reci što misliš

Lost Password