Novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu paralizirat će promet u Dubrovniku

Tijekom protekle turističke sezone na dubrovačkim je prometnicama bio primjetan sukob autotaksi prijevoznika i vozača Ubera koji je naštetio ugledu naše turističke destinacije.

Građani su opravdano osudili blokadu prometnice prema zračnoj luci, no pritom je malo tko razmišljao o uzrocima – problem ne leži u Dubrovniku, Dubrovnik je samo područje interesa na kojem je problem eskalirao. Pravi krivci su u Zagrebu, premijer i Vlada koja potiče bezakonje i ugrožava sigurnost prometa na cestama.

“Kao bivši zastupnik u Hrvatskom saboru uputio sam upit premijeru da mi se očituje o pravnom statusu Ubera u Hrvatskoj. On mi je dao jasan odgovor da njihov status nije pravno reguliran, da djeluju nelegalno i da je u tijeku proces donošenja zakona kojim će se to urediti. Ne postoji zemlja u kojoj premijer sam potvrđuje da je nešto nezakonito, a istovremeno dopušta da se djelatnost i dalje obavlja! Želim na vrijeme ukazati na probleme koji će izazvati potpuni kolaps prometa u Dubrovniku u sljedećoj turističkoj sezoni”,  izjavio je Maro Kristić.

Svako otvaranje tržišta i njegova potpuna liberalizacija krije određene zamke, građani se sigurno sjećaju kako smo dali kritički osvrt na prijedlog zakona kojim se namjeravalo liberalizirati tržište turističkih vodiča, u namjeri da zaštitimo naše lokalne vodiče kako bi na najbolji mogući način mogli prezentirati povijest Dubrovnika i njegovu kulturnu baštinu.

“Vjerojatno u Vladi RH smatraju da zbog loše percepcije koja prati autotaksi prijevoznike iz populističkih razloga na političkoj sceni neće biti onih koji prosvjeduju protiv liberalizacije u ovom tržišnom segmentu. Tako će u svojoj namjeri za potpunom liberalizacijom tržišta autotaksi prijevoza, koja se temelji na pogodovanju, a ne na želji da se to tržište na najbolji mogući način regulira, Vlada prometno potpuno paralizirati Dubrovnik, ali i druga središta koja imaju slabije razvijenu prometnu infrastrukturu, a veliki turistički potencijal. Potpuna liberalizacija tržišta kakvu predviđa novi prijedlog Zakona će imati nesagledive posljedice na kvalitetu života građana grada Dubrovnika, koja je tijekom turističke sezone ionako ugrožena”, pojasnio je Maro Kristić.

Jedan od primjera je i korištenje parkinga – više neće biti važno postoje li autotaksi stajališta, nego će svaki taksist ili uberovac, a u Dubrovniku će ih biti nekoliko tisuća, moći uz uplatu  parkirati na bilo koje označeno parking mjesto dok čeka vožnju i tako će građani izgubiti parking kojeg ionako nedostaje. Svaki pješak će zbog ogromnog broja vozila na cesti prije stići bilo gdje pješke nego vozilom.

“Zbog svega navedenog, a to je samo mali dio negativnih posljedica koje će donijeti novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu ukoliko se usvoji u Hrvatskom saboru, molim gradonačelnika Frankovića i sve članove Gradskog vijeća Grada Dubrovnika da se u procesu javne rasprave očitujemo na ovaj poguban prijedlog Zakona i da zajednički zahtijevamo odgađanje njegovog donošenja do potpunog usklađenja s potrebama tržišta, jer iz sukoba taksista i Ubera koji je proizvela Vlada jedini koji će trpiti štetu će biti građani”, zaključio je Kristić.

Reci što misliš

Lost Password