Riječi znanstvenika: Za dugi život jedite ljuto, uživajte u čokoladi i nazdravite šampanjcem

Blagdani su iza ugla, a s njima i brojne proslave. Ako se od određenih namirnica suzdržavate, znanost kaže da možda i ne biste trebali, sve dok ih konzumirate u umjerenim količinama.

Naime, otkriveno je da neka hrana, ali i alkoholna pića, pomažu u prevenciji demencije i popravljaju zdravlje, piše Život i stil

Šampanjac

Ispijanje jedne do tri čaše šampanjca tjedno usporava pojavu gubitka pamćenja i demenciju, prema studiji Sveučilišta Reading iz 2013. godine. Određeni spojevi u mjehurićima pomažu odgoditi moždane poremećaje poput demencije potičući proizvodnju zdravih proteina u mozgu koji obično nestaju tijekom starenja.

Mediteranska hrana

Prehrana bogata povrćem, ribom i zdravim mastima dokazano djeluje na smanjenje rizika od Alzheimerove bolesti i raka dojke, a može prepoloviti rizik od bolesti srca.

Ljuta hrana

Jedno kinesko istraživanje pokazalo je da su osobe koje su jele ljuto začinjenu hranu šest do sedam puta tjedno imale manji rizik od smrti uzrokovane rakom ili bolestima srca. Kapsaicin, alkaloid iz čili paprike, povezuje se i s povećanim sagorijevanjem masnoća.

Crno vino

Postoje mnoge zdravstvene koristi koje se povezuju s crnim vinom, no istraživanje Sveučilišta u Alberti pokazalo je da čaša crnog vina poboljšava zdravlje srca i snagu mišića jednako kao sat vremena provedenih u teretani.

Čokolada

Čokolada nas, prema istraživanju Harvarda iz 2013., čini pametnijima. Kakao pomaže tako što brže tjera krv u mozak i popravlja pamćenje. Čokolada se pokazala i dobrom za smanjenje krvnog tlaka, piše Život i stil

Reci što misliš

Lost Password