Nova prometna regulacija: Područje trajektne luke postaje veliki kružni tok, ukidaju se i neka parkirna mjesta

Od početka lipnja započinje nova prometna regulacija u Trajektnoj luci, a nova prometna signalizacija vrijedna oko pola milijuna kuna kojom će se i ove godine Zvonimirova ulica pretvoriti u jednosmjernu započeti će se postavljati već 8. svibnja.

Kako bi se uvela nova prometna pravila prošle godine se 27. srpnja, u srijedu, obavilo brojanje vozila koje je pokazalo kako se kroz Zvonimirovu ulicu u sat vremena vozilo oko 800 vozila, na izlazu ih je bilo 200. Ukupno u danu bi ovom dionicom prošlo oko 10 tisuća vozila.

“Već prije godinu dana je pokrenut čitav niz projekata kako bi se riješila gradska prometna infrastruktura, posebice u ljetnim mjesecima. Trajektna luka je epicentar događanja i najproblematičnije područje, a do konačnog rješenja ova prometna regulacija smanjit će gužve u ljetnim mjesecima”, kaže dogradonačelnik Nino Vela.

Novina je da će cjelokupni promet kroz trajektnu luku biti jednosmjeran, nema niti traka za skretanje ulijevo prema Zagrebačkoj, a sav izlaz iz luke će se odvijati preko Jadranskog mosta.

Ukida se parking

Iz Bijankinijeve ulice na Bačvicama skretat će se desno u Poljičku, kao što je i sada, no najveća novina je da će se moći skretati lijevo u Petrovu i prema Zvonimirovoj, u Pojišansku ulicu, što znači da ona u potpunosti mijenja svoj smjer.

Ukida se parking na Katalinića prilazu, ali i na dijelu Bijankinijeve koji će se pretvoriti u parking za autobuse i taksi vozila.

Na izlazu iz Pothodnika postavlja se semafor, a semafori na Pazaru puštat će sva vozila i sve pješake odjednom, naizmjenično. Parking iza autobusnog kolodvora dobiti će izlaz i ulaz, a ukida se kružni tok na izlazu iz trajektne luke.

Još uvijek se raspravlja kako će Tolstojeva ulica od DM-a postati slijepa ulica, pa se iz nje više neće moći ulaziti u Zagrebačku ulicu prema Pazaru.

Svi autobusi od sada će prometovati preko trajektne luke, pa će od sadašnjih 160 linija na tom prostoru prometovati njih 509 koji će iz luke prevoziti oko 40-45 tisuća putnika.

Novo prometno rješenje napravila je tvrtka Trivium d.o.o, a cijeli projekt financiraju Hrvatske ceste, Lučka uprava i Grad Split.

Nova regulacija prometa osmišljena je uz tim stručnjaka u kojem su sudjelovali i splitski građevinski fakultet i policija, a ima ambicija postati i trajno rješenje, kaže projektant Miroslav Jakovčević.

“Ovo prometno rješenje je u svom integralnom izdanju prihvaćeno od svih kao moguće trajno rješenje, a s njim su se složili i predstavnici tvrtki Promet, Split parking, ali i policija. Upotrijebili smo na izgled banalna rješenja koja će u prometnom smislu donijeti velike benefite, a rješava se i niz problema na ovoj trasi. Promet na ovoj dionici nije ekstreman, ali se zbog brojnih stvari ne koristi njegov pun potencijal”, kaže Jakovčević.

Semafori ostaju zbog pješaka

A pun potencijal trajektne luke iskoristit će se tako da se promet odvija jednosmjerno u dvije trake, s tim da će se desni trak u potpunosti koristiti za potrebe luke, dok će lijevi biti tranzitan.

“Najveći benefit će se postići na kritičnoj točki križanja sa zagrebačkom ulicom, samo činjenicom da se promet odvija jednosmjerno preko mosta na Pazaru, ovo križanje postaje maksimalno jednostavno, a promet se odvija desno – desno. Za takvo odvijanje prometa uopće nisu potrebni semafori. Pri tome Zvonimirova ulica prolazi kroz to križanje u punom kapacitetu.”

Kako bi se pješacima ipak omogućilo prijelaz ove prometnice semafori ostaju, ali će se koristiti tako da će postojati vrijeme u kojem će sva vozila stajati, a svi pješaci će moći prolaziti. Zbog toga se vraća pješački prijelaz na mostu na Pazaru, izvesti će se rampe i proširiti prijelazi.

“Na Domagojevoj obali novina je da će izlaz s parkinga pored Lučke kapetanije morati poštovati obavezno desno skretanje, a problematičan pješački prijelaz kraj Pothodnika će se semaforizirati i opremiti semaforima koji će biti sinkronizirani sa semaforima ispred Biskupove palače.”

“Domagojeva ulica bit će jednosmjernim prometom prohodnija, a s desnim trakom vrlo jednostavno će se ulaziti na prostor taksi stajališta, a javno parkiralište će imati i ulaz i izlaz iza autobusnog kolodvora. Prilagodba će se napraviti i na autobusnom kolodvoru. Okretište ispred ulaza u trajektnu luku ukida jer je posve bespotrebno, a time se odbija kvalitetnije rješenje, s 800 metara kvadratnih zelenih površina i to nije klasično privremeno rješenje, već rješenje koji podiže komunalnu kvalitetu grada.”

“Veliko autobusno stajalište”

Prekida se desni trak koji ulazi u trajektnu luku i na njemu će se realizirati veliko autobusno stajalište. Preko otoka kojem se povećava površina rješava se pješački promet, a isto tako predviđa se izvedba parkovne šetnjice u rubnom djelu parka Katalinića brig čime će se osigurati pješački kontinuitet od luke do plaže Bačvice i šetališta Petra Preradovića.

“Katalinićev prilaz postaje dvotračna cesta jer se ukida parking, a desna traka izlaza iz trajektne luke imat će prioritet pri uključivanju na most na Bačvicama. Svi oni iz lijeve trake na pravcu će se premještati u desni trak.”

Kako je primijećeno da se u vršnim satima od 13.30 do 14 sati promet povećava te da se stvaraju kolone duge i do tri kilometra, pomaknuti će se dolasci trajekta za Supetar, kako ne bi bilo preklapanja s trajektima iz Starog grada i Šolte.

“Uredit će se i most na Bačvicama jer je sada geometrija prometnica u kontaktu s mostom dosta nepovoljna, a nakon toga se ulazi u kritični dio Jadranske ulice, koja iako uska ima svoj maksimalni kapacitet. Bijankinijeve ulica dijelom će izgubiti svoj parking na desnoj strani, koje će se pretvoriti u parking za autobuse i taksi vozila”, kaže Jakovčević.

Na kraju Bijankinijeve ulice skrećete lijevo u Petrovu ili u prometni prsten natrag u Zvonimirovu, a desno na Poljičku cestu. Pješački se premješta na lijevu stranu kako bi vozila koja skreću na Poljičku imala punu slobodu.

Dodajmo i kako će se oko trafostanice iznad Prime napraviti kružni promet, te će se pojačati nadzor prometa prema centru grada i Zagrebačkoj ulici putem nadzornih kamera i dinamičke signalizacije.

Komentiraj