Traži se dugoročni plan

Potres na Poljudu: Odbijaju se višemilijunske ponude

Neobično je ovih dana oko Poljuda, nema uobičajenih naslova sa senzacijama i potresima.

Kad se s Poljuda tjednima ne oglasi nikakva medijska bomba, riječ je o pravom raritetu, pa se valjda naši čitatelji neće naljutiti što smo se poigrali s naslovom. Naime, izgleda da su u Hajduku ozbiljno odlučili okrenuti kurs, pa bez obzira na to što je sportski direktor naglasio kako su „svi igrači na prodaju“, za sad se ostvaruje plan koji su i novi nadzornici, i uprava i sportsko vodstvo najavljivali: okretanje budućnosti.

Nezamislivo je bilo do prije samo nekoliko mjeseci da Hajduk odbije ponudu od preko dvadeset milijuna kuna, a navodno to nije jedina koja je sletjela na Poljud ovih dana, šuška se da je bilo raspitivanja i za neke druge mlade igrače pri kojim su se spominjali i dvostruko viši iznosi, koji doduše nisu uobličeni u konkretnu ponudu, ali tu su.

Često bismo iz kluba slušali o velikim planovima, a onda bi se pod egidom financijske stabilnosti prodavali ključni igrači, a zapravo se radilo o želji samih igrača da odu i najčešće ih se nikako ni nije moglo zadržati.

I za sada izgleda dobro, jer očito se zauzima stav da oni koji ne pokazuju kvalitetu, ali ni namjeru davati sve od sebe zapravo ni nemaju mjesta u svlačionici prve momčadi. Određeni igrači su odstranjeni, pokušat će ih se utržiti, a mladim igračima će se pružiti šansa da učine nešto u klubu i tako povećaju sebi tržišnu vrijednost, ali i pokušaju napraviti rezultat u klubu koji ih je odgojio.

Treba naglasiti da Hajduk nije „pun kao brod“ i ne može si priuštiti dugoročno ne prodavati igrače, ali ono što veseli je očita namjera uprave kluba da pokuša do financijskih sredstava doći prvo drugim putem.

Naravno da je medijima najzanimljivije pričati o kreditu kojim se „spašava likvidnost“, ali svatko tko zna išta o funkcioniranju bilo kojeg poslovnog subjekta razumije potrebu korištenja bankarskih usluga u svrhu poslovanja.

Ono gdje Hajduk ima puno, rekao bih i previše prostora jest marketinški kolač koji mu prolazi mimo njega. Potencijal masovnog članstva nije iskorišten, nije se natjeralo sponzore da prepoznaju taj marketinški potencijal i bilo je puno (blago rečeno) lutanja na tom polju.

Nekakve projekcije kažu da Hajduku u ovom trenutku za zatvaranje realnog proračuna od cca 80 milijuna kuna treba otprilike 25 do 30 milijuna kuna od transfera. Računica je jasna – onoliko koliko bi se od sponzora i iz marketinga uprihodilo dodatnih prihoda, toliko bi i potrebe za izlaznim transferima bilo manje.

Dobro je čuti kako je nadzorni odbor jedinstven u traženju izlaza zajedno s upravom. Rok od tri tjedna do mjesec dana za dugoročni plan, kako sportski, tako i financijski je vrlo logičan, a na ljudima koji vode klub je da to i odrade.

Na sportskom direktoru je da iznađe načina za utržiti igrače na koje klub više ne računa, što nije nimalo lagan zadatak, a istodobno da pronađe pojačanja na kritičnim mjestima u momčadi. Pri tome realno ne raspolaže budžetom koji bi bio potreban za to.

I zato je ključno da predsjednik uprave i marketing kluba što prije odrade svoj posao, da pronađu dodatne izvore financiranja za klub. U protivnom, uskoro neće biti snage odbiti neku buduću ponudu za bilo koga, a onda će Hajduk teško doći tamo gdje mu je mjesto i gdje ga navijači žele vidjeti.

Komentiraj