tragedija u splitu

Prometni stručnjak: “Jučerašnja nesreća je pokušaj ubojstva, trebamo znati četiri stvari…”

Na sva opasna raskrižja treba postaviti radarske kamere, a prolaske kroz “mrtvo crveno svjetlo” (nakon treće sekunde) kažnjavati s 12 kaznenih bodova, izravnim zatvorom i oduzimanjem vozila. To je pokušaj ubojstva.

Ovo su riječi Željka Marušića, poznatog prometnog stručnjaka, nakon tragične prometne nesreće u Splitu u kojoj je život izgubila 20-godišnja djevojka.

Iako službeno još uvijek nije jasno kako je došlo do prometne nesreće, niti tko je za nju odgovora, Marušić tvrdi da je vjerojatno riječ o podijeljenoj krivnji oba vozača.

“Mnogima neće ‘sjesti na prvu’, no trebala bi biti važna pouka, pogotovo što prolasci kroz crveno svjetlo na semaforu nije rijetkost”, kaže Marušić, a napominje i da “činjenica da konkretno raskrižje nije opremljeno radarskom kamerom, s jedne strane ‘motivira’ neodgovorne vozače da se zalijeću kroz crveno svjetlo, a s druge bitno otežava i komplicira očevid prometne nesreće i kasniji pravosudni postupak.”

Objavljeni novi detalje tragične nesreću na križanju Vukovarske i Dubrovačke ulice

Iz tragične nesreće na križanju Vukovarske i Dubrovačke ulice, kako kaže, trebamo izvući četiri bitne pouke.

Marušićeve pouke prenosimo u cijelosti:

1. Premda je i u Vukovarskoj i Dubrovačkoj ulici ograničenje 50 km/h, mnogi ne znaju, a policija to na žalost ne sankcionira, kroz raskrižje se ne smije protutnjati tom brzinom.Ne smije! Jeste li ikada vidjeli situaciju da je policija zaustavila i kaznila, jer je vozeći 50 km/h prekršio čl. 51 st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne prilagođujući brzinu uvjetima, vidljivosti, kako bi se mogao ‘pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima, može predvidjeti’?! Primjerice za slučaj da izleti dijete…

Sve preko 30 km/h kroz raskrižje je neprilagođena brzina, a problem povećava tolerancija policijskog mjerenja od 10 km/h, dakle 20 posto!

Na to ukazuju stravične posljedice nesreće u Splitu, kad je automobil nesretnu djevojku odbacio 30 metara te je ishod mogao biti ii tragičniji. Stoga je potrebno početi kontrolirati i sankcionirati vozače koji se ne pridržavaju tog temeljnom članku ZOSPC, a kaznu s 500 kn treba povisiti na 1500 kn.

2. Vozač koji kroz zeleno svjetlo nije prilagodio brzinu može biti kriv do 10 posto, a primarna krivnja je na vozaču koji je prošao kroz crveno svjetlo. A ova nesreća pokazuje kako bi trebalo početi stupnjevati kršenje čl. 59. st. 1. na sljedeći način:

– u prvoj sekundi 1 kazneni bod

– u drugoj sekundi 3 kaznena boda

– u trećoj sekundi 6 kaznenih bodova

– u četvrtoj sekundi 12 kaznenih bodova, izravna zatvorska kazna i oduzimanje vozila

One kojima se četvrta odredba čini preoštro, treba ukazati, a jučerašnja nesreća u Splitu školski može poslužiti kao primjer, je pokušaj ubojstva. Tu prometno-tehnički više nema nikakve sigurnosne redundancije i može pomoći samo puka sreća. Jučer je, nažalost, nije bilo. Onima koji naprave taj prekršaj ne treba dati drugu šansu u prometi, odnosno čekati da nekoga ubiju. Treba im na licu mjesta poništiti vozačku dozvolu.

3. Korištenje mobilnog telefona u prometu, što svakako, kao jedan glavnih mogućih uzroka (kao i alkoholiziranost, drogiranost…) jučerašnje tragedije treba početi učinkovitije kontrolirati i oštrije kažnjavati. U tome je glavna manjkavost predloženih oštrijih sankcija. Treba i oštrije kažnjavati i stupnjevati taj prekršaj. A čitanje poruka, pogotovo odgovaranje na poruke i surfanje treba kažnjavati do 7500 kn, s tri kaznena boda i oduzimanjem vozačke dozvole. Pa to može biti opasnije od teške alkoholiziranosti.

4. Radi nadziranja i sankcioniranja prethodno navedenih prekršaja, kao temelj prometne (i opće!) sigurnosti u gradovima treba na sva opasna raskrižja, poput konkretnog) postaviti certificirane visokorezolucijske radarske kamere, čije se izmjere i snimke mogu koristiti na sudu kao izravni dokaz. I da su postojale, krajnje neodgovornom, time i krimogenom, vozaču ne bi palo na pamet protutnjati kroz ‘mrtvo crveno svjetlo’. Vjerujte, ne bi!

Komentiraj