kaže da nije ukinut

Evo što kaže splitski gradonačelnik na pitanje je li metro bio isplativ: “Ne možemo govoriti o plusu ili minusu…”

Pet mjeseci nakon uvođenja gradske željeznice, popularno nazvane “splitski metro”, on je danas prestao s radom.

Zamijenili su ga novi polasci Riva-Kopilica-Kaštel Stari, a na toj relaciji će voziti 35 vlakova dnevno, 11 više nego lani. Deset novih je uvedeno 7. listopada, jedanaesti počinje prometovati od ponedjeljka.

Potvrdila je i da metro nije imao puno putnika te da je bio uveden zbog očekivanog premještaja autobusnog kolodvora u Kopilicu, no do tog premještaja nije došlo.

“Vi ste novinari gradsku željeznicu nazvali metroom, mi to nikad tako nismo nazvali, ona bi to tek trebala postati. Željeznica ili linija između Kopilice i gradske Luke nije ukinuta, ona je transformirana u 36 linija koje spajaju našu zračnu luku, kroz Kaštela integriranom linijom. Dakle svi oni koji kupe kartu od 25 kuna od Zračne luke na Kaštel Lukšiću se ukrcavaju i nastavljaju prema Trajektnoj luci, a ta linija ima svoje stajalište i u Kopilici. Mi smo promijenili vozni red jer je manji intenzitet putnika, a naravno da sada on kroz spajanje Kaštela, Solina i Splita dobije novi oblik, a to smo upravo i htjeli kada smo započeli s ovom pričom.

Rekao sam na samom početku, ovo je početak koji će dugo trajati i koji će svoje finale imati kada spojimo Zračnu i Trajektnu luku. Mi smo ih spojili ovim integriranim autobusnim i željezničkim prijevozom”, komentirao je ovo ukidanje splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

I prije su putnici imali priliku stajati u Kopilici, koja je razlika, pitali su novinari.

Zbog toga što smo u međuvremenu pustili i integriranu kartu, integriranu vožnju i spajanje Prometa i HŽ-a koje se dogodilo ovih dana. Sada imamo prigodu da iz Zračne luke do Kaštel Lukšića dođete autobusom i sa istom kartom dođete do Trajektne luke, sa stajalištem u Kopilici.„

Cilj je, kaže splitski gradonačelnik, da se do zračne luke dođe vlakom, pa ostaje pitanje što je sa preostalih sedam kilometara pruge čijoj izgradnji se opire grad Kaštela.

„Mi ćemo tijekom zime krenuti s radovima u Dujmovači, nešto je zapelo s građevinskim dozvolama na Širini i sv. Kaju, ali i to je riješeno, pa bi već iduće godine imali i te dvije stanice na raspolaganju, te bi prostor Širine gdje se događa najveća gužva rasteretili na taj način. Što se tiče Trga Hrvatske bratske zajednice u tijeku je izmjena DPU-a da bi započeli s radovima na otvaranju stanice. Znate kako su bila dva natječaja, drugi je kako čujem uspio, a koji je raspisao HŽ PP-a. Ta stanica dati će novo ruho, ali i smisao cijelom projektu.„

Stanica bi se prema riječima splitskog gradonačelnika trebala nalaziti u prizemlju zgrade čija izgradnja je planirana na tom prostoru, te dodaje kako ona neće zauzeti veliki dio prostora te da bi parkiralište tu i dalje trebalo biti.

Koliko je do sada utrošeno novca na ovaj projekt splitski gradonačelnik ne zna, ali dodaje kako će suvlasnici Prometa sudjelovati u 1/3 cjelokupnog ulaganja u integrirani prijevoz.

„Ovo se odnosi na oba projekta, a čim dobijemo obračun od strane HŽ mi ćemo ga i objaviti”, kaže Krstulović Opara.

S obzirom da se od otvaranja gradske željeznice do danas njome prosječno vozio 1 i pol putnik, logično je bilo pitanje je li se linija pokazala isplativom.

„Ne možemo govoriti o plusu ili minusu, govorimo o projektu koji je započeo i koji ne može, a mi smo bili i spremni da on neće biti niti popularan niti prihvaćen kao što će biti u budućnosti. Mi moramo inzistirati i započeti tu priču.„

„Mi smo sa svoje strane napravili sve što treba, ministarstvo također, postojale su dvojbe kod naših kolega u Kaštelima i drago mi je čuti da su oni u svoje izmjene prostornih planova unijeli željezničku liniju, a isto to predviđa i nacrt prostornog plana županije. Međutim njihove trase su i dalje na evaluacijama kod ministarstva, očekujemo da će biti donesena odluka o trasi, a kada ćemo napokon dobiti taj spoj. Do tada ćemo se krpati ovako sa integriranim prometom, jer svima je jasno da gužve na Širini i na ulazu u grad sa svim infrastrukturama ne mogu biti riješene”, kaže splitski gradonačelnik.

Komentiraj