Kad se male ruke slože

Gradonačelnik ne zna što radi gradska tvrtka Splitska obala

Već niz godina opozicija se pita čemu postojanje gradskih tvrtki poput Splitske obale i DMC Spalatuma koje nisu ni u kom smislu opravdale svoje postojanje.

Ono što je najgore u svemu je što ni gradska vlast ne zna što te firme rade, ali ni što se u njima događa. Splitska obala dobar je primjer, a vezivanje jahti na Zapadnoj obali o čemu smo već nekoliko puta pisali jasan su pokazatelj upravo toga.

Splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara na pitanje do kada će se brodovi nelegalno vezivati na prostoru Zapadne obale odgovara kako to nije pitanje za njega nego za inspekciju i za nadležne službe. Nakon podsjećanja da vezove naplaćuje gradska tvrtka, te da bi grad trebao upoznati s time što se tamo događa kaže

„To radi gradska tvrtka koja je od županije dobila potrebnu dokumentaciju i sada županija i inspekcije moraju riješiti”,  kaže splitski gradonačelnik koji očigledno nije upoznat sa podatkom da gradska tvrtka nema nikakvu dokumentaciju županije za ovakvu namjenu.

Ako pogledamo stranicu županije Pomorsko je dobro naći ćemo podatak kako Splitska obala od Županije splitsko- dalmatinske, koja je nadležna za ovaj prostor, ima koncesiju koja vrijedi od 09.05.2013 godina, pa sve do 31.10.2031 godine, ali samo za uređenje obalne šetnjice, izgradnju i korištenje tri ugostiteljska objekta i terase. Vezivanje brodova i naplata veza nigdje nije navedena iako iz Splitske obale tvrde kako je i to dio njihove djelatnosti.

Kako nam je u nedavnom razgovoru rekao županijski pročelnik za turizam i pomorstvo Stipe Čogelja, kopneni dio reguliran je koncesijskim ugovorom, dok morski dio nije reguliran koncesijom.

„On je takav kakav jeste – u zraku – i oni rade kako smo mi obaviješteni, jer to nije naša nadležnost, na temelju neke odluke Gradskog vijeća. Iako se bitve nalaze u Izvedbenom projektu za obalu. Za Zapadnu obala je Županijski prostorni plan predvidio luku nautičkog turizma, ali nisu donesene izmjene GUP-a grada Splita. Ona je već odavno trebala biti luka s koncesijom, međutim GUP se nije mijenjao i luke nema“, otkrio nam je tada Čogelja, a na pitanje kako je onda moguće da se na tom prostoru vezuju brodovi i za tu namjenu izdaju računi odgovara.

„To je pitanje koje već istražuju nadležna tijela. Carina je napravila nadzor zbog korištenja pomorskog dobra bez pravne osnove (ugovora o koncesiji). S njima inače intenzivno komuniciramo“, rekao nam je tada Čogelja, najavio naplačivanje kazni, ali i potvrdio da će se uskoro sa Splitskom obalom potpisati novi, izmijenjeni koncesijski ugovor.

Tako Zapadna obala, iako nikada nije otvorena kao luka za nautički turizam, ali nije ni otvorena za javni promet, na njoj se već godinama privezuju brodovi. Bude tu i po 500 jahti tijekom dva mjeseca, nema nikakvog odabira tko može, a tko ne može, a pitanje plaćanja privezišta i te kako je upitna stavka. Koliko se od ove djelatnosti zaradi ne zna ni splitski gradonačelnik.

„Tu informaciju će vam dati nadležni iz tvrtke Splitska obala, tu informaciju nemam”, kaže nam gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

Podsjetimo da Zapadna obala od svoga otvaranja nikada nije trebala biti privezišta, na samom početku njene gradnje govorilo se da su bitve postavljene tek kao ukrasni element, ali se i upozoravalo kako će taj ukras brzo doći u uporabu.

Točno to se i dogodilo, a kada je upravljanje tim dijelom obale preuzela gradska tvrtka Splitska obala u čijem nadzornom odboru sjede Željko Kerum, Ivica Bašić i Saša Horvat vrlo je brzo bilo jasno da će taj prostor dobiti svoju komercijalnu funkciju.

Tako se i dogodilo, ali sve je jasnije kako novac koji se tamo zarađuje nije u potpunosti legalno stečen. Naime, za dobivanje koncesije za luku nautičkog turizma potrebno je raditi izmjene GUP-a. Tek kada zapadna obala dobije status luke nautičkog turizma, osim vezarine će se moći naplaćivati i opskrba brodova vodom i strujom

Dodajmo i kako za nelegalno vezivanje Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama predviđa kazne za pravne osobe od 30.000 do 100 tisuća kuna.

Odgovore na upit o radu Splitske obale smo već odavno poslali i na njihov mail, ali tamo, dojam je, vlada zakon šutnje.

Komentiraj