može li to bolje?

Gužve u Zvonimirovoj nema, preselila se na Jadranski most: Nino Vela zadovoljan novom prometnom regulacijom

Nova prometna regulacija u splitskoj Gradskoj luci značajno je očistila gužve u Zvonimirovoj ulici i prebacila ih na lokaciju Jadranskog mosta i Bračke ulice.

Kako se više puta upozoravalo, usko grlo na izlasku iz Trajektne luka nije se pokazalo dobro u cjelovitom rješenju, a dodatno su stvari zakomplicirale i Hrvatske ceste koje još uvijek nisu završile radove u luci. Sve bi trebalo biti gotovo tek za desetak dana pa se vikendima, kada je promet u luci na svom vrhuncu, naoružajte strpljenjem.

“Hrvatske ceste trebaju završiti autobusno stajalište za koje su radovi u tijeku i s druge strane parkiralište za invalide, kao i još neke manje zahvate u Bijankinijevoj i ispod Koteksovog nebodera, kao i dio radova na prometnoj signalizaciji. Očekivali smo da će radovi biti gotovi ovih dana, ali izgledno je da će im trebati još desetak dana i nadam se da će oni to napraviti na vrijeme. Nova prometna regulacija dala je jako dobre rezultate u okviru ovoga što se moglo napraviti, a kada napravimo nove prometnice koje neće biti podložne ovim gužvama onda ćemo imati pravo rješenje”,  kaže dogradonačelnik Nino Vela.

Javni gradski prijevoz najviše je profitirao novom regulacijom. Tako Prometovi autobusi bilježe dnevno 509 prolazaka kroz Trajektnu luku, a prevezu 40 do 45 tisuća ljudi.

“Ovo su sada nekakva rješenja koja pokušavaju izvući maksimum iz postojećeg stanja. Što se nove regulacije prometa tiče, ja svakog dana obilazim ove trase koje su nam posebno zanimljive, a to je Zagrebačka, cijeli potez kroz Trajektnu luku i Jadranski most, Bijankinijeva i ponovno Zvonimirova, pa u Zagrebačku. Do sada nismo imali problema, protočnost je bolja nego prethodnih godina i na tragu onoga što se i najavljivalo da će protočnost biti dva do tri puta veća. Ono što je važno naglasiti je da je ova linija oko kilometar duža nego je bila do sada, ali nema nikakvih zastoja, osim onoga uspona prema Jadranskom mostu gdje se stapaju sve prometne trake. Ovih dana trebala bi biti završena stanica kod putničkog terminala, za sada imamo privremenu stanicu prije toga. Mi smo najavljivali koje su to problematične točke ovih prethodnih godina, od čega je glavna Zagrebačka ulica u koju su se slijevali automobili koji tamo nisu trebali biti. Vidimo da novom regulacijom i zabranom izlaska iz Tolstojeve prema Zagrebačkoj tih gužvi za sada nema. Drugi problem su bile stanice na pazaru koje su često bile zakrčene automobilima, treći je prolaz prema Jadranskom mostu, a četvrta točka koja bi mogla biti problem je nova stanica u Bijankinijevoj, jer se tu mora povesti računa da se neovlašteni automobili i kamioni ne parkiraju da se ne stvara gužva”, kaže Miroslav Delić, direktor Prometa.

U Javnom gradskom prometu ipak će doći do nekih izmjena pa bi linija broj 14 uskoro mogla promijeniti trasu, i to tako da iz Dubrovačke ulice više ne bi skretala desno u Zvonimirovu i dalje nastavljala prema HNK-u, već bi skretala lijevo u Poljičku te nastavljala Velebitskom prema Žnjanu i Duilovu.

A novom regulacijom su zadovoljni i u Lučkoj upravi, smatraju i da gužve pri izlazu iz Trajektne luke nisu veliki problem.

“Sadašnja regulacija je puno bolja, ako se zna da je važnije stići na vrijeme na brod nego izaći iz gradske luke. Grad je manje blokiran ovom regulacijom, što znači da je urodila plodom”, kaže direktor Lučke Uprave Vice Mihanović i dodaje da će se danas odabrati i 165 taksista koji će jedini imati dozvolu za ulazak u gradsku luku. Smatra da će ovo ograničenje ulazaka taksija u luku značajno rasteretiti gužve.

“Oni će točno znati gdje mogu stati i na koji način čekati. Mi smo mijenjali pravilnik o redu u luci i zbog svih ovih okolnosti, bit će strogo zabranjeno stavljati nekakve natpise, vaditi nekakve zvučnike i slično, već će se čekati na točno određenom području. To će se kontrolirati i naši putnici će biti upoznati gdje su stajališta. Ako dođe do kršenja odredbi koncesije i neprimjerenog ponašanja, na što smo imali primjedbe brodara, to će biti sankcionirano, a u konačnici može se oduzeti i koncesija”, kaže Mihanović.

“Mi smo svjesno kao Lučka uprava dali fiksnu naknadu za koncesiju u iznosu od 3 tisuće kuna iako je u nekim lukama, gdje ima više prometa ta cijena i veća, kako bi ih stimulirali kako ne bi bilo selekcija među samim taksistima. Ovo je početak, nastojimo uvesti red i same koncesije će trajati samo do početka lipnja iduće godine, a nekakve nedostatke koje ćemo uočiti u ovoj sezoni možemo ispraviti”, ističe Mihanović.

Komentiraj