u stobreču - kaos

Hrvatske ceste bile protiv, Opara inzistirao: Sa sezonom počinju i radovi na ulazu u Split, ali rampu nećemo vidjeti do iduće godine

Gužve na ulazu i izlazu iz grada već su započele, a uskoro nam započinje gradnja 450 metara rampe na samom ulazu u grad koju, kako doznajemo, Hrvatske ceste nisu još željele graditi, ali na inzistiranje splitskog gradonačelnika Andre Krstulovića Opare, radovi su netom prije sezone ipak započeli.

“Inzistirao sam da se započne izgradnja ove prve rampe koja neće toliko smetati prometu, dok će se druga rampa prema Poljičkoj cesti započeti graditi tek u rujnu”, kaže nam splitski gradonačelnik.

Na našu primjedbu da bez izgrađenog rotora na Širini ova rampa ne predstavlja nikakvo rješenje, jer već nakon 500 metara ponovno ulazite u novi krkljanac, odgovara: “Važno je da smo nešto započeli raditi, ovo je projekt koji se rješava parcijalno.”

Međutim, Hrvatske ceste, vjerojatno poznajući svoj posao bolje nego gradske službe, neće u ljetnim mjesecima izvoditi radove na rampi koja se diže s Dragovoda na brzu cestu, već će se u tijeku sljedećih mjesec dana ugraditi samo mikro piloti i to bez zatvaranja dva traka ceste ispod nadvožnjaka.

“Prema dostupnim informacijama, za vrijeme izvođenja radova na rampi u smjeru Solina predviđeno je zatvaranje jednog (istočnog) traka obilaznice dok bi se na donjoj razini promet prema Solinu odvijao u dva traka kao i do sada. Opterećenje obilaznice u vršnom satu je nešto manje od 900 vozila po satu, a kapacitet jednog traka ovakve ceste je oko 2000 vozila po satu što znači da ne bi trebalo doći do značajnijeg smanjenja razine usluge u odnosu na sadašnje stanje, pogotovo što se i u postojećem stanju korištenje ovog traka ukida nekih 800 metara nizvodno prema Solinu (iza raskrižja ulica ZNG i Domovinskog rata na spoju trakova gornje i donje razine). Ovdje se radi o ljetnom vršnom opterećenju, izvan ljetno je daleko manje”, kaže nam prof. dr. Dražen Cvitanić, šef Katedre za prometnice na splitskom Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije.

Druga rampa započeti će se graditi tek u rujnu, a svi radovi, i to ako sve bude u redu, neće biti gotovi do iduće godine. Kao i obično u gradu se razmeću obećanjima, ali rampe koje, kada slušate dogradonačelnika, izgledaju kako da ih Banovina svojim rukama i sredstvima gradi, nisu sve.

Dogradonačelnik Nino Vela na gradskom vijeću na pitanje svoga stranačkog kolege Prljevića navodi uspjehe u rješavanju prometnih gužvi u gradu. Pa tako kaže kako je obilaznica Mravinci- TTTS u fazi projektiranja, ali se još nije došlo u fazu imovinsko-pravnih odnosa. Kada se zna da ova cesta izlazi upravo na onom dijelu za koji bi grad Kneževiću sada trebao platiti 150 milijuna kuna, s pravom se postavlja pitanje kada će se ti odnosi riješiti.

Ulaz u Stobreč je u projektiranju, a dok se čvor Stobreč bude gradio koristit će se obilaznica koju je izgradila županija, Žrnovnica – Stobreč. Svatko onaj tko živi u Podstrani svjedokom je gužvi koji na tom prostoru nastaju i to na četvero tračnoj prometnici, kada prebacite sav taj promet na dva puta manji prostor i što dobijete, cjelodnevni boravak u automobilu s vrlo malo kretanja.

Svi ovi projekti, dakako, u nadležnosti su Hrvatskih cesta, a ne Grada Splita, a onaj koji jeste bio u njihovoj nadležnosti, a to je rješavanje ceste iza nove bolnice, već deset godina čeka da se netko pomakne. Sada se pomaklo, ali cesta, i to pet metara dalje da se ne bi morala isplaćivati dodatna sredstva za otkup zemljišta i to nakon što su neki od vlasnika već dobro zaradili, a objekti im se sada niti ne nalaze na planiranoj trasi.

Za uklanjanje onih koji se nalaze na trasi budućeg parkinga građani će platiti još 2,4 milijuna kuna jer je toliki iznos natječaja koji je raspisao Grad. Do sada je za tu istu prometnicu izdvojeno 37 milijuna kuna. Kada izračunate duljinu ceste i koliko su za nju Splićani dali novca, pa izračunate koliko nas je došao metar te prometnice, shvatit ćete da se do sada na tom prostoru mogao sagraditi most i to Pelješki.

Komentiraj