moglo je puno bolje

Kako baciti milijune kuna: ŠkoFaca je totalni promašaj, Splićani ne padaju na bezvezne baze

Baciti novac kad nije tvoj i nije teško. Čak 2,3 milijuna bespovratnih kuna dobili smo za marketing vezano uz razdvajanje otpad kojeg baš građani i ne vide.

Na sjednicama Gradskog vijeće prigovarao sam Čistoći koja godišnje troši naših 800.000 kuna na marketing, a napredak je da razdvajamo 1,7 posto otpada. Ukupno 3,1 milijun kuna.

Gradonačelniku sam prije gotovo godinu dana predložio ideju o stripu. Bazovitom dosjetkama iznad kanti za otpad označiti iste, ali i napraviti pravi hit. Iz toga je vjerojatno izrastao ŠkoFaca jer je gradonačelnik pozitivno odgovorio. Nažalost, ŠkoFaca pari više štreberski lik kao i sam naziv kojeg je izmislio vjerojatno neki geek.

Trebalo je biti “splitski”, ovako je bezvezno

Razradu ideje je trebalo dati nekom duhovitom liku, Đuri ili Pervanu. Trebalo je biti udarno, na splitski način. Ovako je ispalo bezvezno. Sad se tu pojavljuje i Vojko sa svojim stihovima o smeću, što i nije loš pokušaj spašavanja, ali povezivati bezvezan lik i stihove duhovitog repera iz njegove sasvim drugačije pjesme baš i nije neki dobar spoj.

Osim toga tu su natječaji za predstave, brošure, radionice, radio spotove, bannere… Puno toga se može za 3,1 milijun kuna napraviti, ali nedostaje splitski duh koji će građane probuditi iz letargije neodvajanja.

Osim duhovitosti, lik, ajmo ga nazvati Đuro, je trebao biti svugdje. Na svakoj presici uz gradonačelnika, uz engleskog princa, na utakmicama Hajduka. Više studenata obući u istoga da šetaju svake subote i nedjelje Rivom, po nekoliko sati kvartovima.

Male, različite kantice su trebale biti na svakoj presici gradonačelnika i njegovih suradnika, na svakoj sjednici Gradskog vijeća. Trebali su napraviti bedževe s tim kanticama ili likom Đure koji će gradonačelnik i suradnici nositi na odijelima. Trebali su napraviti tematsku zastavu koja će visit svugdje po gradu gdje imamo one pokušaje zelenih otoka, ili gdje god imamo jarbol.

Dao sam im i ideju da limene kontejnere oslikaju kako bi bili bazoviti, privlačni. Bit je bila ispričati priču po uzoru na svjetske primjere. I to opet u sklopu festivala koje Grad plaća ili sufinancira. XStatic grafiti ili uz druge, Mediteranske knjige, filma, na utakmicama Hajduka, u kinu prije filma.

Kako to rade drugi

Dao sam im primjer anketa kroz gospodarenje otpadom: veliki prozirni spremnici na fešti Sv.Duje ili stalni na prolaznim trgovima i ostalim javnim površinama s anketama… Opušci Messi ili Ronaldo (može i boce, limenke…), Hajduk ili Dinamo, sunce ili kiša… Interaktivne ankete.

Ovo je bio primjer iz Rotterdama:

1. Želim natrag: Elvisa ili Michaela

2. Želim: više pive ili više umjetnosti

3. Dom je: gdje je srce ili posao

4. Kečap ili toć na pomfritu

5. Rotterdam ili New York

Nažalost, tu smo gdje jesmo… Nisu loše slikovnice djeci i gostovanja po vrtićima, školama i kotarima, ali ako niste ispričali priču kako treba, to su bačeni novci. Uostalom i same tribine su katastrofalno posjećene.

Amaterski odrađen posao i bačeni novci, bez obzira koliko bila dobra neka predstava ili slikovnica.

Komentiraj