a jesu li to zaslužili?

Krajem kolovoza ističe ugovor Grada i Pointa: Što mislite, hoće li ga produžiti?

Za održavanje nogostupa i nerazvrstanih cesta u gradu Splitu zaduženi su gradski koncesionari, tvrtke Point i Cestar.

Tvrtke u okvirima poslova koje obavljaju kao koncesionari, nisu niti konkurencija jedna drugoj – jedna ima pod svojom nadležnošću prometnice, a druga nogostupe.

Ove dvije tvrtke dobro se slažu na terenu, jedini prijepor među njima stvorio se na području Kile gdje tvrtka Point blokira izbor Cestara za izgradnju ceste na Putu Vrborana, a kamen smutnje u cijeloj priči su LED žarulje!

Dobra zarada leži u ovim poslovima pa je tvrtka Point u vlasništvu poduzetnika Stipe Latkovića, od 2014. do ožujka ove godine utržila najmanje 20,2 milijuna kuna za “održavanje nogostupa i nerazvrstanih cesta”, “ugradnju urbane opreme”, zahvate poput montažnih kružnih tokova na Bračkoj ulici, ali i za razne “naknadne i nepredviđene radove”. Dodatnih 16,2 milijuna kuna isplatit će se spomenutoj tvrtki iz blagajne u Banovini tijekom iduće dvije i pol godine.

Za taj novac čovjek bi očekivao kako zaposlenici ove dvije tvrtke rade “kao ludi”, ali nažalost to i nije tako. Više to izgleda kao u vicevima o domaćim graditeljima, trojica nadziru jedan radi, a da je to tako jasno govore i brojne slike na Facebook stranici Dnevna doza splitskog nereda, gdje građani redovno postavljaju slike ili loše napravljenih ili polu završenih ili nikad riješenih poslova ovih tvrtki.

Svjedoci tome su i građani koji svakodnevno na stranici Splitsko oko prijavljuju probleme i rupe na prometnicama, a koncesionar ni po mjesec dana ne izađe na teren. Što se to točno plaća nikome nije jasno, ali ugovor s ovim tvrtkama nije lako prekinuti, priznaju nam iz Banovine, pa se slobodno može konstatirati da su zaštićeni kao “lički medvjedi”,  stoga- može im se. Barem do 30. kolovoza kada ugovor grada i Pointa dolazi svome kraju.

“Ja sam diplomirani inženjer građevine, ne mogu napadati svoju struku i ja ih razumijem. Slažem se s vama da ima kašnjenja, ne želim ih braniti, a ne slažem se ni s njihovim postupkom na Kili jer su oni gradski ugovorni koncesionar. Samo ću vam reći da to niti opravdavam niti razumijem. Što se tiče Cestara, ne mogu reći da sam nezadovoljan, jer mogu vam nabrojati što smo sve napravili s njima zadnjih mjeseci. Od ulice Domovinskog rata, kraj Jokera, izlaz na Mertojaku, Trondheimska nasuprot Poljičke, Hercegovačka, ulica Slobode. Sve što smo se dogovorili napravljeno je i ne mogu imati pritužbi”, kaže nam prvi čovjek splitske komunale Damir Ordulj, te dodaje da ne može prigovarati na rad tvrtke Point koju su, kako kaže, u zadnje vrijeme zatrpali poslom i zahtjevima za hitne intervencije.

“To je taj efekt gradskog oka, mi dnevno dobijemo veliki broj pritužbi i mi to pošaljemo njima. Oni imaju određeni plan radova i zato je nezgodno, ako jedan posao morate prekidati i ići na drugi, a ako dnevno imate oko 40 do 50 prijava onda vam je jasno da se ne može na sve reagirati. Ne kažem ja da je tvrtka Point idealna, htio bih da su bolji, ali se stvara neki privid da se kasni”, kaže Ordulj, ali i podsjeća da su obje ove tvrtke radile cijeli dan i noć na saniranju problema puknute vodovodne cijevi u Spinutu.

I jedna i druga tvrtka izabrane su na javnom natječaju, zadovoljavaju uvjete, pa je svaka primjedba zapravo na onima koji su ih odabrali. Jedna od najvećih zamjerki građana na rad ovih tvrtki je i iscrtavanje horizontalne signalizacije koja se uglavnom odvija u satima kada ima najviše prometa, umjesto noću.

“Cestar ponekad horizontalnu signalizaciju iscrtava noću i mi bi sami htjeli više radova obavljati noću, ali ovisno o lokaciji bune se ljudi koji kažu kako im to radi buku. Imate i problem gdje vam se prekovremeni rad plaća 50 posto više. Možda je i to poticaj da u idući natječaj stavimo i noćni rad, jer ga sada nema, jer je skuplja cijena”, kaže Ordulj.

Zanimljivo će biti vidjeti kako će na prijavu Pointa na novi natječaj reagirati dogradonačelnik Nino Vela, koji je nedavno izjavio kako ga “žalosti ponašanje tvrtke ‘Point Split’ po pitanju žalbi na natječaj za izgradnju pristupnih prometnica na Kili”, te kako “to ozbiljno narušava daljnju suradnju”?!

Komentiraj