o prometnim rješenjima

“Metro je dobra ideja, ali nisu ispunjeni svi preduvjeti, ne možemo ljude na silu tjerati”: Koalicijski partneri HDZ i HGS ne gledaju istu na prometna rješenja u gradu

Koalicijski partneri HGS i HDZ ne gledaju isto na projekt privremenog rješenja Željezničkog kolodvora u Kopilici.

To je potvrdio i predsjednik Gradskog vijeća i HGS-ov vijećnik Igor Stanišić koji je primijetio kako iako je namjera možda i bila dobra, nije saživjela.

“Što reći o Kopilici i prometu u trajektnoj luci? Sami građani su toliko oduševljeni ovim projektima da imate njihove redovite prosvjede na mostu na Bačvicama, putnici hrle u metro toliko da ih možemo izbrojati na prste”, potaknula je ovu temu vijećnica stranke Pametno Marijana Puljak.

Igor Stanišić istaknuo je kako je vijećnicima rečeno da ulaganje u “splitski metro” košta oko 300 tisuća kuna, međutim pita se koliko je koštalo sve ostalo.

“Mislim da za ovim postoji potreba, ali ne u ovoj fazi razvoja grada kako je sada. Nismo stvorili preduvjete da bi se ona koristila. Dobio sam informaciju iz grada da je cijeli projekt plaćen 300 tisuća kuna, ali ostaje upitno koliko košta sve ostalo, zaposlenici, koliko gorivo, to nema šanse da je ovim novcem pokriveno. Pisao sam Hrvatskim željeznicama, oni su me uputili na HŽ Kargo, ali nisam dobio niti jednu prvu informaciju.

Bez obzira na to što to ne plaćaju građani Splita, u konačnici ga plaćaju građani RH. Mislim da bi bilo pristojno da znamo neku brojku, koliko nas košta ovaj projekt. Definitivno postoji potreba za ovom prugom, ali smatram da za nju nisu stvoreni preduvjeti. Ne možemo ljude na silu tjerati, ako oni to nisu prihvatili, ako nije zaživjelo, treba ukinuti tu praksu”, rekao je Stanišić koji je ovaj projekt usporedio s elektronskim glasovanjem u vijećnici koje su danas ukinuli kako bi se doradilo, jer je umjesto ubrzavanja, usporavalo proces glasovanja.

“Zašto dalje forsirati, ako ne valja, ne valja. Prava ideja, ali kriva faza. Nije nitko ništa radio s lošom namjerom, ali zašto to forsirati do prosinca, ako nemamo svrhu plaćati zaposlenike, ako u vlak uđe 0,8 ljudi po vožnji, možda malo više s ovih 27 aktivista. Činjenica je da linija ne funkcionira, pa zašto ne priznati i pripremiti za neku budućnost, možda će funkcionirati, možda i neće, ali bez forsiranja”, kaže Stanišić.

Petar Škorić iz HDZ–a stao je u obranu ove linije ističući kako je njena namjena bila rasterećenje Gradske luke.

“Radi se nekoliko modela s kojima planiramo rasteretiti ulaz u grad, trajektnu luku, pa i na ovom gradskom vijeću predložiti neka rješenja koja pripremamo skupa s HC-om. Tako će prestati prepucavanja tipa ‘hoćemo tunel’, ‘hoćemo cestu’. U ovom trenutku, sigurno da isplativosti nema, ali radi se na nekoliko projekata kako bi ova linija saživjela.

Primjerice, integriranom Prometovom linijom od zračne do trajektne luke već sada preko 30 posto putnika se koristi javnim gradskim prijevozom, umjesto taksijem i automobilima. Što se tiče gradskog prijevoznika Promet, najavljeno je da će smanjiti duplo prolaske kroz trajektnu luku, a će rasteretiti gužve. Stvarat će se navike i poticati ljude da se služe Kopilicom. Primjerice, trebalo mi je dvije godine da se naučim voziti tramvajem u Zagrebu. Ovu liniju želimo dovesti do razine isplativosti, a ukidati je nema smisla”, istaknuo je Škorić.

Bitno je sve procese ubrzati i ovu liniju dovesti do razine isplativosti, a ukidati ovaj smjer nema smisla, dodaje Škorić, a Stanišić dodaje kako za sada za ovaj projekt nismo spremni, te da ovaj eksperiment ne bi trebao nitko drugi platiti.

“Treba ispuniti sve preduvjete, a ne može se ništa na silu, pogotovo ništa na silu ne ide u Splitu”, kaže Stanišić.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara mu je odgovorio da je uvijek spreman priznati pogrešku, a rado će i podijeliti izvješće čim ga dobije od Hrvatskih željeznica.

Komentiraj