prioriteti su uvijek isti

Ministarstvo smanjilo broj asistenata u nastavi: Grad pokušava naći rješenje

Ministarstvo znanosti i obrazovanja odobrilo je čak 20 posto manje pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju u splitskim osnovnim školama.

Još uvijek se pregledavaju i zahtjevi za asistente za prvašiće i odluka se čeka, a dok ona ne stigne grad će ipak naložiti školama da ih zaposle.

„Nakon prvog kruga kada je puno djece ostalo bez asistenata ministrica je osnovala posebno povjerenstvo koje je preispitivalo odluku o nepodijeljenim asistentima i mi smo dobili odluku u petak. Jedan dio djece je ipak dobilo asistente i mi smo išli prema školama sa zahtjevom da mogu angažirati asistente za ovu djecu”, kaže nam splitski pročelnik za društvene djelatnosti Mate Omazić.

Dok je prošle godine odobreno čak 130 asistenta ove godine brojka je za 20 posto niža kaže nam Omazić.

„Ovo je odluka ministarstva donesena temeljem pravilnika i mi je moramo poštivati. Mi imamo osigurana sredstva za dodatne asistente, ali morat ćemo prije toga razgovarati s resornim ministarstvom. Naime, taksativno piše da se pomoćnik može angažirati uz suglasnost osnivača, ali i temeljem suglasnosti ministarstva“, kaže Omazić ali i dodaje kako su na jedan način ovim vezane ruke grada, jer da bi bilo koji djelatnik ušao u školu nužno je prethodno imati odobrenje ministarstva.

Istog onog koji je odluku o asistentima razvlačio sve do samog početka školske godine. Još u srpnju ministarstvo je odbijenicu za asistente u nastavi poslalo na adrese 500 obitelji u Hrvatskoj. U većini ovih slučajeva riječ je o djeci s poteškoćama koja sama nikako ne mogu pratiti nastavu te koja su kakav – takav napredak u školi ostvarivala samo zato što su imala pomoć.

Nakon ponovnog pregleda asistenta je dobilo 315 učenika, a 188 će u novu školsku godinu sami. Za 43 učenika čekaju dodatnu dokumentaciju, a treba pregledati još 80 novih zahtjeva.

Podsjetimo, nakon donošenja pravilnika, rigoroznim kriterijima ministarstvo je ‘izbacilo’ dosta djece iz programa, Tako se stvorio veliki problem među kojima i onaj s djecom s poteškoćama u razvoju koji pohađaju dio nastave po skupinama, jer se tako djeci s Down sindromom, autizmom i sličnim poteškoćama također smanjio broj asistenata.

U Ministarstvu smatraju da su dosad u školama asistente dodjeljivali šakom i kapom. Uključivanje pomoćnika u nastavi tijekom prethodnih školskih godina ovisilo je o brojnim čimbenicima i nije nužno podrazumijevalo da je učenik i imao potrebu za pomoćnikom u nastavi, a time i pravo na njega. Upitno je pritom, je li pružana potpora ranijih godina stvarno bila u najboljem interesu učenika.

Komentiraj