Pozitivni učinci premašuju negativne - uz dobar plan

Od čega će živjeti Splićani, ako se uništi turizam?

Split polako, ali sigurno postaje bitno mediteransko i europsko turističko središte sa snažnom tendencijom rasta. Prema podacima Turističke zajednice Grada Splita, u prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je 327.865 dolazaka, odnosno 12 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine i 853.646 noćenja ili 15 posto više u odnosu na isto razdoblje 2018. godine. Splitski turizam važan je čimbenik ne samo lokalnog razvoja, nego i značajan kotačić cijelog hrvatskog gospodarstva.

Sva međunarodna istraživanja govore da ugostiteljska ponuda i dojam koji ostavlja na turiste bitno utječu na njihovo mišljenje o pojedinoj destinaciji. Udruženje ugostitelja Split naglašava da su kvalitetna ponuda i namirnice te umijeće i ljubaznost osoblja najbolji pokazatelji snage pojedinog turističkog središta. Dodaju kako je i ambijent u kojem se usluge pružaju važan čimbenik zadovoljstva gosta, stoga je važno poticati stvaranje jedinstvenog doživljaja koji će Split prikazati posebnim, kakav i jest. Nedavne odluke gradskih vlasti o protjerivanju štekata s najatraktivnijih lokacija u centru Splita zvuče apsolutno nelogično jer je riječ o dijelu etablirane i prepoznatljive ponude i dugoj tradiciji koja seže u prvi dio 20. stoljeća, kažu u Udruženju ugostitelja Splita.

Kako već sada popularnost destinacije privlači vrlo velik broj ljudi, odredbama poput zabrane i smanjivanja štekata središte Splita može postati velika otvorena zalogajnica, gdje će ljudi jesti i piti po stepenicama, klupama i naslonjeni na spomenike. Smanjenje i uništavanje ugostiteljske ponude nisu u interesu apsolutno nikome, a ponajmanje će ići u korist očuvanju povijesne baštine i smanjenju nereda. Ako postoji iskrena namjera za povećanjem kvalitete života stanovnika Splita, onda se u obzir treba uzeti i činjenica da velik dio njih koristi usluge ugostiteljskih objekata, provodi slobodno vrijeme na štekatu, goste iz svojih apartmana upućuje na iste ili je u njima zaposlen. Gradonačelnikove izjave o „vraćanju javnog gradskog prostora građanima“ višestruko su stoga netočne i podcjenjivački nastrojene prema ugostiteljima koji su također građani, jednakih prava, s naglaskom na ono na rad.

Iz Udruženja ugostitelja Split, u interesu splitskog i hrvatskog turizma i pozitivnih učinaka na grad i njegove stanovnike, kao i u cilju egzistencijalne sigurnosti djelatnika u ugostiteljstvu i pravne sigurnosti ugostitelja, apeliraju na razumno i utemeljeno donošenje odluka, umjesto ovih kontraproduktivnih prijedloga iz Banovine. Post i predsezona ne mogu se razviti bez kvalitetne ugostiteljske ponude, a bez jačanja cjelogodišnjeg turizma, u narednim godinama ne može se predviđati veća, pa čak ni jednaka korist i dobit od dolazaka i potrošnje. Bez okolišanja: ako se turizam u Splitu spusti na niže grane, od čega će on živjeti? Ostataka industrije i brodogradnje? Ili od taksiranja i robe u shopping centrima? Novac ne dolazi nikome bez određenih kompromisa, niti se apartmani pune bez dostupnih dodatnih sadržaja, a Splitu onda još samo preostaje biti tranzitnom lukom, što je scenarij propasti grada, zaključuju iz Udruženja ugostitelja Split.

Komentiraj