je li sve spremno?

Od sutra kreće splitski metro: Evo kako izgleda Kopilica samo jedan dan prije

Sutra će iz Kopilice i službeno krenuti splitski metro koji bi trebao za 4 minute povezati ovaj dio grada sa splitskom lukom, a metro će ovom dionicom prometovati svakih 15 minuta.

Prva vožnja splitskim gradskim vlakom od Kopilice do Trajektne luke startat će sutra, u 10:11 sati, a domaćini ove vožnje su predstavnici HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza s predstavnicima Grada Splita. Dva nova vlaka, začetnika budućeg splitskog metra započeli su vožnju već u ovu nedjelju.

Privremeni glavni Kolodvor ne izgleda puno bolje nego prije

Posjetili smo “privremeni” glavni kolodvor dan prije nego će na njega stići gomila političara i njihovih gostiju, prije svečanih govora, cvijeća, baluna i traka. I nismo vidjeli nikakvo posebno poboljšanje, pa smo se upitali što je to tamo vrijedno 10 milijuna kuna. Nema platoa predviđenog za parkiranje turističkih autobusa, za koji će se odvojeno potrošiti nešto više od pola milijuna kuna, a intervencije na zgradi privremenog kolodvora, nisu velike. Sve u svemu još uvijek cijeli taj prostor izgleda jednako kao i prije s praznim i grafitima iscrtanim zgradama preko puta kolodvorske zgrade i tunelom ispred kojega je gomila smeća. Sve u svemu nije neka turistička razglednica koji bi grad, koji od turizma živi želio prezentirati.

GALERIJA: Napokon kreće splitski “metro”, je li sve spremno?

Užurbano se mete i pere prostor uređene čekaonice s dvije klupe i kantama za odvojeno prikupljanje otpada, radnici još uređuju pokoji detalj, dva omanja parking prostora iza same zgrade su još zatvorena, ploča koja usmjerava putnike da su na pravom mjestu i da je to zapravo kolodvor je postavljena i to je uglavnom sve.

Uskoro bi na ovom prostoru trebalo prometovati 108 vlakova, čak 78 novih nagibnih koji bi ubrzali prijevoz putnika i tako prema riječima dogradonačelnika Nina Vele olakšali prometovanje splitskom gradskom lukom. Koliko, ostaje nam da vidimo u narednim mjesecima, jer je upitno koliko će ovaj prometni pravac zaživjeti kako među Splićanima tako i među njihovim gostima.

Turistički autobusi bi zbog cijene ipak mogli izabrati Kopilicu

Splitske gradske vlasti nadaju se barem da će povećanjem cijena iskrcaja putnika za turističke autobuse, i to na 800 kuna, njihove vlasnike prisiliti da ne ulaze u gradski luku.

“Bit će uvedena integralna putnička karta u svrhu povezivanja sustava gradske željeznice, što je potpuno nova usluga u Splitu. Radimo na intermodalnom prometu, tako da se zračni, pomorski, cestovni i željeznički promet gleda kao na cjelinu. Zasad će biti povezana karta vlaka i autobusa”, rekao je Vela.

Ukratko, putnik će istom kartom moći koristiti prijevoz i autobusa i vlaka. Naime, nakon što izađe iz gradskog vlaka, putnik može nastaviti koristiti bilo koju “Prometovu” liniju s tom istom kartom i to sve za cijenu u iznosu od 11 kuna i 70 lipa.

“Privremena” faza Glavnog kolodvora prva je od tri najavljene

Dok se ne izgradi kolodvor, kao privremeno rješenje za kolodvorsku zgradu i prateće sadržaje dogovoreno je korištenje zgrade HŽ Carga u Split Predgrađu. HŽ Infrastruktura dala je i 25 917 kvadratnih metra zemljišta u zakup Gradu Splitu. Na temelju ranije potpisanog Sporazuma o poslovno-tehničkoj suradnji već je izrađeno idejno rješenje za lokaciju autobusnoga kolodvora, parkirališta za turističke autobuse i osobna vozila te autobusnog stajališta na području kolodvora Split Predgrađe.

Inače, sam projekt podijeljen je u tri faze. Nakon nulte faze, koja obuhvaća uređenje privremenoga autobusnog kolodvora u Kopilici, u prvoj će se fazi izgraditi nova stajališta Dujmovača, Solin, Širine, Sveti Kajo, Split – Hrvatske bratske zajednice i Rudine. U drugoj fazi planirani su rekonstrukcija kolodvora Split Predgrađe (Kopilica) i kolodvora Split (Istočna obala) te izgradnja nove željezničke pruge do Zračne luke Split.

HŽ Infrastruktura ovaj projekt smatra važnim za stanovnike Splita, Kaštela i Solina, ali i za stanovnike cijele Splitsko-dalmatinske županije. On će posebno doprinijeti boljemu prometnom funkcioniranju Grada i Županije tijekom turističke sezone kada se u splitskoj luci stvaraju goleme prometne gužve.

Postojeći međugradski autobusni kolodvor i dalje ostaje u luci, a izgradnja željezničke stanice splitskog metroa kod splitskog suda planira se najesen 2020.

Komentiraj