spremaju tekst

Opara i Franković pokušavaju smanjiti broj taksija u Splitu i Dubrovniku: “Neka ljudi zarađuju, ali po našim pravilima”

Splitski i dubrovački gradonačelnik spremaju zajednički tekst koji će uputiti Saboru i Vladi, a kojim će se potaknuti Izmjene i dopune Zakona o liberalizaciji taksi tržišta u njihovim gradovima.

U izmjenama traže da se omogući izdvajanje UNESCO-vih središta iz Zakona, a tekst zahtjeva bi trebao biti završen krajem kolovoza kako bi u rujnu stigao na saborske klupe.

Split i Dubrovnik jedini su gradovi koji su od samog početka imali primjedbe na ovaj Zakon, a jedini su i koji traže njegove izmjene. Naime, prema grubim procjenama u oba ova grada u jeku sezone liberalizacija je dovela oko tri tisuće taksi vozila, a potrebno ih je tek 500 u Dubrovniku i 650 u Splitu kako bi ovi gradovi normalno funkcionirali.

“Danas smo napravili još jedan u nizu kvalitetnih sastanaka i napravili smo korak naprijed nakon konzultacija koje je moj kolega Franković imao s predsjednikom Vlade jučer i prekjučer u Dubrovniku, te mojih s premijerom i ministrom Butkovićem, te ministricom kulture, a to je izmjena i dopuna Zakona koji će dokinuti negativne efekte liberalizacije taksi usluga u našim gradovima. Namjerno smo potencirali ovu temu u žiži sezone kada svi građani, ali i oni koji će o tome odlučivati, saborski zastupnici, mogu na licu mjesta vidjeti negativne efekte na koje smo Mato i ja upozoravali prije dvije godine”, rekao je nakon sastanka splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

Dodao je kako se samo velikim naporima policije uspjelo zadržati stanje bez gužvi oko Parka mladeži za vrijeme Ultre. Međutim, snalaženje nije rješenje, kaže Krstulović Opara, te je Grad ovakav način prometovanja odlučan ukinuti.

“Gradovi Split i Dubrovnik postali su turističke meke jer su UNESCO-va središta i imaju zaštićene jezgre. Upravo takvi gradovi zahtijevaju izdvajanje iz Zakona koji omogućuje liberalizaciju. Drugi neka je uživaju mi želimo imati svoju autonomnu mogućnost odlučivanja o broju i načinu korištenja taksi usluga u našim gradovima”, kaže splitski gradonačelnik, a njegov dubrovački kolega Mato Franković dodaje kako se pozitivni efekti od ovoga zakona koji je trebao donijeti smanjenje gužvi i snižavanje cijena auto taksi usluga nisu dogodili.

“Dva zaštićena UNESCO-va grada su pod enormnim pritiskom taksi vozila, a u Dubrovnik ih je na dnevnoj bazi tri tisuće, a cijene su skuplje nego je to bilo prije, stoga se postavlja pravo pitanje nakon dvije godine od donošenja Zakona da li je ovo uistinu trebalo”, kaže Franković i dodaje kako smo svjedoci nemogućeg upravljanja prometom i u Dubrovniku i u Splitu.

Izmjene zakona su nužne i na njima će se ustrajati, jer ne želimo smanjivati kvalitetu života svih naših sugrađana, kaže dubrovački gradonačelnik.

Ovaj zahtjev ne ide prema tome da se zaustavi liberalizacija taksi tržišta, već da on u svojoj srži prepozna UNESCO-vu zaštićenu sredinu, da se tako prema njima i odnosi, te da im se dopusti postavljanje limita, slažu se oba gradonačelnika.

“Osim izmjena Zakona idemo i na još jednu odluku, a to je da se zona koja će se proglasiti Zonom posebnog prometnog režima, oko povijesne jezgre, da u nju jedino mogu ući elektro-taksi vozila, ne hibridi, ne kombinacija, nego samo vozila na struju”, kaže dubrovački gradonačelnik i dodaje kako je sada situacija izašla izvan svih kontrola jer je Dubrovnik prije donošenja ovog zakona imao tek 225 taksi vozila, kombi taksi vozila nisu ni postojala, a sada ih ima 140.

I Grad Split je na tom tragu, kaže splitski gradonačelnik, te se razmišlja o izdavanju dozvola samo električnim taksijima u jezgri grada koja bi trebala biti puno šira.

“S kolegama iz autotaksi udruženja napravljen je nacrt natječaja koji bi trebao omogućiti pristup auto-taksi stajalištima kojih imamo ograničen broj. Kroz taj natječaj bi željeli suzbiti broj pristajanja na taksi stajališta. Problem je što imamo mentalitet ‘čekaj samo da izbacim’ koji stvara kaos na autobusnim ugibalištima, na što smo posebno alergični.

Došli su ljudi sa strane da zarađuju, neka to i rade, ali po našim pravilima. Ne mogu stajati gdje to požele već tamo gdje im mi dozvolimo, a ući će u centar grada jedino ako budu imali dozvolu, to je naš cilj”, kaže splitski gradonačelnik i dodaje kako je sigurnost građana i prometa prioritet.

“Ne mogu umorni taksisti koji ne znaju voziti našim ulicama unositi nesigurnost. Nažalost, prošli tjedan smo imali smrtni slučaj kao posljedicu umora, nekoncentracije i potpunog izostanka školovanja. Taksisti su školovani, oni su profesionalci, a danas ste došli u situaciju da nakon posla možete sjesti u auto i voziti taksi i imamo posljedice kakve imamo.”

Smatraju kako će saborski zastupnici imati sluha za apele ove dvije jake turističke zajednice.

Komentiraj