Bijeli autobusi na splitskim ulicama

Opara o novim autobusima: “Ovo je samo početak”

Grad Split dobio je 34 nova autobusa, točnije 20 zglobnih i 14 gradskih niskopodnih autobusa vrijednih 73,9 milijuna kuna bez PDV-a, preko projekta „No regret“, pri čemu Europska unija sufinancira 85 % tog iznosa iz Kohezijskog fonda, a preostali dio dolazi iz proračuna Republike Hrvatske.

Resorno ministarstvo je dalo pomoć u cijeloj priči, a namjera je na isti način pribaviti i električne autobuse.

„To nam je ideja nakon ovakvog prvog uspješnog kruga u kojem smo sufinancirali nabavku autobusa u 9 hrvatskih gradova, a jedna od najvećih je ovdje u Splitu. Očekujemo i drugu fazu, a mi krećemo u novu nabavku autobusa i to dizela, a po prvi puta u jedan projekt za grad Zagreb i Split, gdje upravo Splitu želimo pokloniti infrastrukturu za električne autobuse, ali i same autobuse“, kaže Josip Bilaver, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture

„34 nova autobusa znače puno za našu tvrtku, pogotovo stoga što je stanje s voznim parkom bilo takvo da je starost autobusa bila prosječno 14 godina. To je dovodilo do različitih poteškoća, bilo je otežano funkcioniranje, zagađenje zraka je bilo više od dozvoljenog, a određenim skupinama osoba nije bio omogućen pristup našim autobusima. S nova 34 autobusa sve to sada rješavamo, ali rješavamo i povećanu sigurnost vozača i putnika jer svi autobusi imaju modernu zaštitu i anti-vandalske kabine”, kaže direktor Prometa, Miroslav Delić.

Dio autobusa na ulice izlazi već sutra, jer postupak za licenciranje i registraciju dijela autobusa još traje. Za nekih 10-tak dana bi svi autobusi trebali biti raspoređeni po svim gradskim i prigradskim linijama.

„Novi autobusi naći će se na svim relacijama koje Promet održava, kombinirat ćemo ih s postojećim, a važno je za naglasiti da ćemo 34 stara autobusa uništiti, što je sukladno ugovoru. Dio njih je već bio van funkcije , a dio koji je još uvijek u funkciji nije optimalan za ono što trebamo.”

Što se prigradskih linija tiče autobusi će voziti samo na prostoru onih lokalnih zajednica koje su potpisale ugovor s Prometom 13-70.

„Ovaj projekt je krenuo zahvaljujući gradu Splitu koji je prvi potpisao ovaj ugovor, a i drugi gradovi su potpisali ugovore. Na žalost Dugi Rat i Seget do sada nisu potpisali ugovore, a Skupština će za njih morati donijeti određene odluke u interesu svih suvlasnika Prometa“, kaže Delić, a splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara naglašava kako s ostalim lokalnim zajednicama, suvlasnicima, nije bilo problema, ali je bilo tvrdog pregovaranja po jasnim pravilima koja su naznačena od EU i Hrvatskog zakonodavstva.

„Postigli smo to i ovo je završetak prve faze. Važno je naglasiti kako ćemo za dva ili tri dana potpisati dodatni ugovor o e-ticketingu koji je dodatna oprema ovom sjajnom događaju, a do Svetoga Duje dobit ćemo dodatnih 18 autobusa. Veselim se bijelim autobusima, koja je splitska boja i njima ćemo preplavit ćemo grad i aglomeraciju i to je novi identitet grada“, kaže Krstulović Opara, ali i dodaje kako su u ovaj projekt uloženi ozbiljni novci i ozbiljna investicija, ali on označava početak obnove gradske infrastrukture i prometa, kao i navika građana;

„Ovo je samo jedan od koraka u preustrojstvu kompletnog našeg infrastrukturno zapuštenog područja. Ne samo izgradnja jedne ceste, jednog mosta, jednog tunela, željeznice ili novi red vožnje brodova. Pojedinačnim mjerama to ne možemo učiniti, ali cjelokupnošću svih poteza mi možemo ozdraviti promet u našoj aglomeraciji.”

Bez jasne potpore Vlade to se neće ostvariti, kaže Opara, a preko noći se ništa neće ostvariti, jer se godinama grad Split i aglomeracija prometno zapuštala.

Komentiraj