Vela o Splitskom metrou: “Mi u gradu nemamo razvijenu željeznicu, ona je zamrla ovih prošlih godina i ono što se ima se na ovaj način polako stavlja u funkciju”

Gradske vlasti nisu sasvim zadovoljne segmentima uvođenja gradske željeznice, kako zbog nezavršenosti , tako i zbog toga što cijeli projekt nije stavljen u funkciju.

Tako je dogradonačelnik Nino Vela odgovorio SDP-ovom Jošku Markiću na njegovo vijećničko pitanje tijekom aktualnog sata. Naime, Markić je istaknuo kako građani i javnost nisu zadovoljni funkcioniranjem prigradske željeznice te je dodao da po njemu ista nije postigla svoju svrhu.

“Cijeli projekt je nedovoljno dobro pripremljen te se pritom generiraju mnogi nepotrebni troškovi. Je li i koliko je Gradska uprava zadovoljna s funkcioniranje tzv. Splitskog metroa? Planira li se i dalje nastaviti s istom dinamikom reda vožnje ili su u planu modifikacije? Kakvi su trenutni financijski pokazatelji?”, pitao je Markić.

“Vi ste rekli više konstataciju nego pitanja, a pravo pitanje je što sa gradskom željeznicom? To je potpuno nova usluga u gradu Splitu, a ono što se tim projektom htjelo postići je brzo i ugodno povezivanje užeg središta grada, Gradske luke i prometnih čvorišta sa drugim prometnim čvorištem, a to je Zračna luka. U tom smislu koraci su rađeni, ali naravno nismo zadovoljni jer nisu završeni, u tom smislu jesmo li zadovoljni ili nismo, ovo je tek prvo povezivanje dvije željezničke postaje. Važno je istaknuti ako europska rješenja prometnih zagušenja gradova se baziraju na prometnoj regulaciji, mahom jednosmjerna, a ne dvosmjerna regulacija i jačanje gradskog prometa baziranog na željeznici, ako je ima. Mi u gradu nemamo razvijenu željeznicu ona je zamrla ovih prošlih godina i ono što se ima se na ovaj način polako stavlja u funkciju”, kaže dogradonačelnik Vela.

Dodaje ipak kako su prvi koraci dobri jer je gradsko poduzeće Promet gdje je integriralo u svoj vlastiti sustav jer se s jednom kartom može voziti i željeznicom i autobusom.

“Stvar je kako bi ta nova usluga ušla u naviku korištenja građanima na širem području grada posebno tamo gdje željeznice kao infrastrukture ima. Mi je na žalost nemamo na širem području grada i ono što se sada radi je to, naravno zajedno s državom jer je to državna infrastruktura povezati se sa Solinim , Kaštelima i Trogirom, kao i zračnom lukom, i naravno nadležno ministarstvo mora napraviti infrastrukturu”, kaže Vela, ali i dodaje kako je prijevoz sada vlakom od grada do Kaštela za 22 kune najeftiniji i najbolji način prijevoza iz Zračne luka u samo središte grada. Ujedno postoji i poseban autobus, ali i katamaran, a sve to koristiti će se do izgradnje cjelokupne infrastrukture vlaka do Zračne luke.

“Te usluge su sve nove i kako budu ulazile u naviku građana biti će sve isplativije”, kaže Vela.

Komentiraj