"to vam ne znači ništa"

Pitali smo Hrvatske ceste koliko je kvalitetan novi asfalt na Poljičkoj, njihov odgovor je genijalan

Radovi po splitskim prometnicama u zadnje vrijeme zadaju glavobolje brojnim vozačima. Te se uvodio plinovod, pa se širi cesta, pa se asfaltira, ma nema što se ne radi.

Općepoznato je da su splitske prometnice, tj. asfalt na njima, u jako lošem stanju, pa čim padne koja kap kiše – eto problema.

“Pri asfaltiranju prometnica se koristila loša tehnologija izrade, a štedjelo se korištenjem šljunka iz lokalnih kamenoloma. Takav je tucanik vrlo bogat vapnencom, koji za kišnih dana ispliva i stvara klizav film na asfaltu”, kazao je prije koji mjesec za naš portal prometni stručnjak Željko Marušić.

E sad dolazimo do biti cijele priče. Naime, nedavno se asfaltirala Poljička cesta u Splitu. Kako je ona pod nadležnošću Hrvatskih cesta, poslali smo im upit. Vrlo jednostavno smo ih pitali koje je kvalitete asfalt i ako je moguće da nam napišu sastav. Zanimalo nas je samo je li bolji od postojećeg.

Zašto splitske ceste postanu klizave nakon dvije kapi kiše? Problem je puno veći nego što smo mislili

Njihov odgovor koji potpisuje glasnogovornica Tamara Pajić prenosimo u cijelosti.

“Asfalt koji je ugrađen na Poljičkoj cesti u Splitu prilikom zadnje sanacije je oznake AC11 surf PmB 45/80-65 AG1M1.”

Kako nam ta šifra ništa ne znači, nismo htjeli nagađati je li asfalt zaista kvalitetniji ili je opet rađen od lošijeg materijala, a samim time i skloniji habanju, potražili smo pomoć prometnog stručnjaka. Željko Marušić nam je potvrdio ono što smo već i sami znali – da nam “šifra” koju smo dobili u odgovoru zapravo ne znači ništa.

“Ta šifra vam ne znači ništa. Nije bitno kakva je specifikacija. Evo, recimo otrovali ste se u restoranu i pitate me u čemu je problem. Gledate hranu po specifikaciji, ali nije problem u specifikaciji nego u tome držite li se vi te specifikacije. Koje je jamstvo da je to to, je l’ netko to potvrdio? Dakle, poanta je u štednji, što se potrebne komponente zamjenjuju onima koje su loše. To je isto kao da ja vama kažem da je to izvorska voda, a ja je uzmem iz Jadra gdje je zagađeno”, kazao nam je Marušić.

Znači, i dalje ne znamo je li asfalt bolji ili lošiji, ali se nekako nadamo da je bolji.

“Dakle, asfalt je u Splitu bio loš, ne zato što je standard bio loš. Nije problem bio u tome što je standard bio loš, nego u primjeni standarda, u tome je l’ ima kontrole i tko kontrolira je li to po standardu”, zaključio je Marušić.

Komentiraj