ubrzo kreću radovi?

“Plaćat ćemo parking, neće biti zelenila, a ispred kuća će nam biti gradilište”: Evo što u vezi s izgradnjom privremenog kolodvora muči stanovnike Kopilice

Još se ne zna tko će biti zadužen za izgradnju privremenog kolodvora u Kopilici, na natječaj su stigle dvije ponude, obje veće od procijenjene vrijednosti Grada od 6,6 milijuna kuna.

Ćitić gradnja, firma sa sjedištem na Pujankama, ponudila je iznos od 10 milijuna 687 tisuća kuna s PDV-om, a drugu ponudu je poslala zajednica ponuditelja Lavčević s cijenom od 11 milijuna 767 tisuća kuna s PDV-om.

Splitska vlast je ove godine najavila projekte koji bi mogli zauvijek promijeniti vizure grada: O čemu se sve radi i kad ih možemo očekivati?

Ono što se zna je 40 obitelji koji stanuju na prostoru Kopilice nisu oduševljene što im se prostor oko njihovih domova mijenja, što im se ispred kuća gradi privremeni kolodvor, što će se u neposrednoj blizini graditi prometnica, ali i parking kojeg će, kako samo kažu, plaćati.

Neki od njih na tom prostoru žive već 40 godina i sami kažu kako za to vrijeme od grada nisu ništa dobili, ni parka ni zelenila, a sada će im prometnica praktički doći u dvorište. Ne smatraju da je projekt grada loš, dapače podržavaju ga, ali traže da se netko i za njih pobrine i to fizičkim odvajanjem kolodvora od njihovih kuća, ali i da se predviđena prometnica izmjesti na veću udaljenost od njihovih dvorišta. Problem su im kažu i parkirna mjesta za koja sumnjaju da će ih i sami morati plaćati. Pitaju se i gdje će svoje vrijeme provoditi putnici koji budu čekali vlak ili autobus. Dodaju kako kolodvor nema niti građevinsku dozvolu, a smatraju da se na ovaj način ne brine za svoje stanovnike jer će im prometnica biti niti metar od kućnog praga.

Pročelnik Službe za izgradnju i upravljanje razvojnim projektima u Gradu Splitu, Jurica Vojnović posjetio je Kopilicu i razgovarao s stanovnicima koji se protive gradnji. Istaknuo je da se još ne zna hoće li se ili ne plaćati parking i hoće li stanari imati povlaštene prostore, to će ovisiti o upravitelju parking prostora. Parkirnih mjesta bit će puno više i to čak tri parkinga za privatna vozila s stotinjak parking mjesta. Ujedno je dodao da se izgradnjom privremenog kolodvora sami objekti u Kopilici niti na jedan način ne ugrožavaju.

“Ono što stanarima smeta je buduća pojava novog prometa koja će se uskoro pojaviti u neposrednoj blizini njihovih domova, ali ovaj dio grada će nakon toga doživjeti i određenu vrstu uređenja i napredak, tako da nije sve negativno. Dolazak prometa blizu njihovih domova je nepobitna činjenica , ali svim stanovnicima našeg grada je slična situacija. Njihov imovinsko pravni status također neće biti ugrožen, jer je dio tih stanara u vlastitim domovima, dio je u najmu od HŽ-a, a dio je u nekom trećem statusu, ali nikome se on neće mijenjati, niti će se objekti dirati, niti će se rušiti, niti će se stanari iseljavati”, kaže Vojnović i dodaje da je želja stanovnika Kopilice trajno rješavanje njihovog imovinsko- pravnog statusa do čega će doći u sljedećih nekoliko godina, kada se konačni projekt uređenja kolodvora primakne onoj fazi koja će riješiti i ovaj dio problema.

“Očito je da će ti stambeni objekti koji su razasuti po cijelom ovom dijelu željezničke postaje koja se danas zove Split predgrađe ugrožavati tu buduću gradnju i realizaciju cijelog projekta, ali tada će se rješavati u skladu sa svim propisima i zakonima RH”, poručio je Vojnović i dodao kako će se tehničkim izmjenama udovolji stanovnicima koliko je to moguće.

Radovi će započeti vrlo brzo, nakon što se izabere izvođač i ishode potrebne dozvole, kaže pročelnik Službe za izgradnju i upravljanje razvojnim projektima, a do ljeta bi privremeni kolodvor trebao biti u punoj funkciji.

A da će stanovnicima Kopilice ispred kuće biti poprilična gužva najbolje govori podatak da sada u vršnim danima na postojećem autobusnom kolodvoru prođe petsto autobusa, i to u ljetnoj sezoni. Na Kopilicama je predviđeno 19 autobusnih mjesta. U novom troškovniku izbačen je parking za turističke autobuse, nema ni dobrog dijela nadstrešnica, a dodan je video nadzor.

Mini metro u Splitu: Pogledajte kako će izgledati novi kolodvor na Kopilici, uskoro stiže i rješenje za cijelu Istočnu obalu

Komentiraj