Mini metro u Splitu: Pogledajte kako će izgledati novi kolodvor na Kopilici, uskoro stiže i rješenje za cijelu Istočnu obalu

Do počeka iduće turističke sezone postojeća željeznička trasa koja će u konačnici povezivati Resnik i splitsku Trajektnu luku stavit će se u funkciju.

Potpisani su ugovori s HŽ infrastrukturom i HŽ Cargom i HŽ putničkog prometa zajedno s Gradom Splitom oko privremenog premještanja Autobusnog kolodvora na prostor Kopilice. Ugovorima se omogućilo unajmljivanje prostora u Kopilici kako bi se realizirao privremeni Autobusni kolodvor s 19 mjesta sa svom potrebnom infrastrukturom.

Ujedno će se modernizirati i željeznička postaja koja će primati vlakove na trasi budućeg metroa.

“Ovo je jedan od važnijih projekata i ministarstvo je spremno dati podršku u njegovoj realizaciji. Postoje sredstva u ministarstvu koja su pribavljena preko Europskih fondova za modernizaciju i izgradnju Autobusnih kolodvora, te ćemo gradu Splitu biti na raspolaganju”, kaže ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je obilaskom postojeće trase vlakom održao radni sastanak sa splitskim gradonačelnikom, županom i predstavnicima HŽ-a, na temu buduće željezničke pruge od Gradske luke do Zračne luke “Split” u Resniku.

Ove godine zračna luka u Resniku zabilježila je više od tri milijuna putnika, a trajektna luka je već u svibnju imala oko pet i pol milijuna putnika. S ovim projektom znatno će se rasteretiti promet na Istočnoj obali grada Splita.

“U konačnici treba doći do Zračne luke, HŽ infrastruktura i ministarstvo u suradnji s gradom Splitom, ali i sa županijom rade studije i pripremamo svu potrebnu dokumentaciju kako bi ovaj veliki projekt u konačnici i financirali sa sredstvima iz Europske unije. Sredstva postoje samo je nužno što prije pripremiti svu potrebnu dokumentaciju”, kaže Butković.

Istočna obala sljedećeg ljeta neće promijeniti vizuru, ali Kopilica sigurno hoće, kaže splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara. Na sljedećem gradskom vijeću tražit će podršku vijećnika da se u proračun za iduću godinu predvidi iznos od četiri milijuna kuna za privremeno rješenje Autobusnog i Željezničkog kolodvora.

“Govorimo o gotovo devet milijuna ljudi koji putuju između Zračne i Trajektne luke, a da nemaju kvalitetni spoj. Kada tome pridodamo i okolne gradove Solin, Kaštela i Trogir, zajedno s Splitom govorimo o 350 tisuća ljudi koji će koristiti ovaj budući vlak”, kaže Krstulović Opara.

Cjelokupni masterplan koji je ugovoren prije nekoliko godina, a kojim bi se trebala riješiti cijela Istočna obala trebao bi se usvojiti do ožujka iduće godine, kaže splitski gradonačelnik.

“Održano je više od 20 sastanaka i ja vjerujem da ćemo ga usvojiti do kraja ožujka iduće godine. Prva prezentacija je najavljena za siječanj. On će dati rješenje za cjelokupno intermodalno restrukturiranje na području Splita. U njega će biti uključeno rješenje za modernizaciju i željezničkog prometa na ovom području”, kaže splitski gradonačelnik.

Od lipnja bi Splitska aglomeracija trebala imati svoj metro, a vlak će na relaciji Split – Resnik prometovati svakih 10 minuta.

“Ovo je super moderni vlak koji će na ovom kraćem dijelu splitskog metroa postati činjenica, a građani će se nakon nekog vremena naviknuti na prikladnost ovakvog prometovanja, nakon širenja i otvaranja cijelog novog grozda postaja. HŽ će već u proljeće krenuti s otvaranjem tri nove stanice u Dujmovači, Svetom Kaji i na Širini u Solinu, plus obnovljena stanica u Kopilici i nadam se sljedeće godine otvaranje izlaza iz metroa na Trgu Hrvatske bratske zajednice dati će zapravo najvažnije argumente korištenja ove željezničke pruge”, kaže splitski gradonačelnik, ali i dodaje kako se postojeća infrastruktura na području Istočne obale neće ugasiti. Još uvijek će otočani imati kvalitetnu dostupnost Autobusnom kolodvoru kao i do sada.

Komentiraj