zeleni otok

Problemi sa smećem na Žnjanu: “Ako netko vidi da se iskrcava šut i glomazni otpad neka zapiše registraciju i prijavi”

Zakon o održivom gospodarenju otpadom nalaže lokalnim zajednicama i općinama nužno postojanje zelenih otoka. I oni su u splitskim kvartovima, podsjetimo se, na jedvite jade i postavljeni.

Njihove lokacije odredili su gradski kotari u dogovoru s Gradom Splitom i Čistoćom, a otkad su postavljeni postali su prave oaze glomaznog komunalnog otpada koji svakodnevno niče oko njih.

U Gradskom kotaru Žnjan na zeleni otok postavljeno je čak 12 spremnika za otpad, uz sam rub pješačke staze, a kada se dogodi da se oko njega naslaže otpad neodgovornih građana, nastaje problem. Djeca koja idu u školu zaobilaze gomile smeća šetajući po kolniku i riskiraju svoj život izbjegavajući automobile.

Problem, kažu, nastaje i kada kamioni Čistoće koji svakodnevno kupe otpad moraju svoja vozila zaustaviti na cesti, čime opet djecu prisiljavaju na zaobilaženje kamiona i sve to nesreća je koja samo čeka da se dogodi, upozoravaju građani.

GALERIJA: Evo kako izgleda zeleni otok na Žnjanu

Stanari ističu kako se problem dodatno povećao kada su predstavnici stanara (bez konzultacije sa stanarima) iz Stonske ulice zatražili premještanje svojih 7 kontejnera sa privatnog dijela zgrade zbog navodnog oštećenja rešetke za slivne vode od tereta kamiona Čistoće. Napominju i da zgrada sa ulazima Stonska 1, 3, 5 i Žnjanska 12 ne bi ni dobile uporabnu dozvolu da u projektu nije bilo ovog područja za kontejnere.

Sada su, kažu, dobili pravi deponij ispred zgrade, a djeca im preskaču ostatke kuhinja, odbačene kauče, gaze po staklu na svom putu do škole i nazad na putu do kuće. Građani su se obratili svim nadležnim službama, od grada Splita, komunalne službe, Čistoće i gradskog kotara, odgovor nisu dobili.

“O lokacijama za zelene otoke odlučuje Gradski kotar, a mi ih ne možemo sami micati”, kaže nam direktor Čistoće Lukša Regjo, te dodaje ako im se gradski kotar obrati s novom lokacijom, tada će se kontejneri i premjestiti.

Ujedno upozorava i kako je problem u tome što nitko neće zelene otoke ispred svog praga, prvenstveno zbog neodgovornih građana koji na tim mjestima donose i slažu gomile građevinskog i glomaznog komunalnog otpada iako im tu nije mjesto. Iako je Čistoća organizirala prijevoz glomaznog materijala i tehničkog otpada i potrebno se samo njima javiti na telefon, građanima je očito lakše to iskrcati ispred kontejnera.

“Mi otpad kupimo koliko možemo, imate preko 100 intervencija ali ne možemo ovome stati na kraj. Grad mora donijeti odluke i kažnjavati nesavjesne građane. Nemoguće je kupiti sve u svakom trenutku, trebali bi i građani biti savjesniji”, kaže nam Regjo.

Predsjednik GK Žnjan Krešimir Čaljkušić dodaje nam kako su s problemom upoznati i kako će pokušati iznaći novu lokaciju za zeleni otok.

“Pokušati ćemo u dogovoru s Čistoćom naći bolje mjesto, a da ne smeta nekome drugome, međutim to nije lako, jer će se uvijek netko od građana žaliti. Trenutni se zeleni otok nalazi na međi između dva kotara i moramo vidjeti što napraviti”, kaže nam Čaljkušić i dodaje kako je GK lokacije zelenih otoka odredio u suglasnosti s gradskim uredom za komunalu, a izbora baš i nemaju. Tako su kod OŠ Pazdigrad morali dobiti dozvolu arhitekata za postavljanje zelenih otoka, a kako je nisu uspjeli dobiti morali su tražiti alternativne lokacije . Upozorava i kako ovdje nije riječ o problemu zelenog otoka, već o nesavjesnim građanima koji ostavljaju smeće oko kontejnera.

“Ne postoji nikakva komunalna služba, gradonačelnik i županija koji će nebrigu građana riješiti, osim ako sami građani ne reagiraju. Ako netko vidi da se iskrcava šut i glomazni otpad neka zapiše registraciju i prijavi. Ne možemo mi šetati po kotaru i tražiti ljude. Ako građani ostavljaju glomazni otpad pitanje je kada će neko dijete nagaziti na špricu i kada će se razmnožiti pantagane”, poručuje Čaljkušić i dodaje kako će se razmotriti mogućnost premještanja zelenog otoka.

“Razgovarati ćemo sa ljudima iz Čistoće, vidjet ćemo da li postoji neka druga lokacija, koja ne bi remetila promet, ugrožavala pješake i vozače, a da ne bi ugrozili normalno poslovanje Čistoće i pristup kamionima”, obećao je predsjednik GK Žnjan.

Komentiraj