stanari izašli na ulice

Prosvjed na Bačvicama: “Neka vrate na prošlogodišnju regulaciju ili na bilo koju drugu, ali ne na ovu koja je najgora”

Ono što su najavili to su i napravili, stanovnici Bačvica na 15 minuta su zatvorili Jadransku cestu i mirnim prelaskom preko pješačkog prometa u to vrijeme napravili pravi prometni čep.

Na jednostavan način su ukazali Gradskoj upravi kako postojeće privremeno prometno rješenje kojim se trebala rasteretiti splitska luka nije najbolje, ali i da nikako ne može ostati trajno rješenje, kako su iz Grada i najavili.

Disperzija javnog prometa na druge prometnice, vraćanje na prijašnju regulaciju ili novo prometno rješenje tek su neki od prijedloga stotinjak građana koji su se danas okupili, ali u jednom su složni, sve je bolje od sadašnjeg stanja. Nesnosna buka, prašina i nemogućnost parkiranja, nepostojanje dodatnih pješačkih prijelaza, tek je dio toga što im ovakvim prometnim rješenjem smanjuje kvalitetu života u ovom kvartu

“Jedini problem kroz ovog rješenje je neznanje. Netko ne zna što je to teorija repova, ne zna statistiku, a ide se baviti organizacijom prometa. Prepustite to nekome tko to zna i on će ovo odmah riješiti. Odmah se trebalo znati da će ovo rješenje biti problematično. Ujedno se ne zna ni definirati problem, koji je zapravo luka i parking za vozila koja idu na trajekt i koja stvaraju čep. Niti je tko definirao problem niti je tko napisao projektni zadatak. Ja sam inženjer i znam kako to ide”,  kaže nam Mario Rovan i nudi jednostavno rješenje„

GALERIJA: Prosvjed stanara na Bačvicama

“Organizacija terminala, treba integrirati željeznički, prometni i autobusni promet, rješenja postoje još iz vremena MIS-a, dovoljno je vozilima koja čekaju na ukrcaj osigurati normalan parking i većina problema bi se riješila. Trajekti su sada sve veći i ukrcavaju oko kilometar vozila, a gdje će se on parkirati. Vozila koja izlaze iz luke su manji problem, veći su autobusi, taksiji koji bi se trebali preusmjeriti na bivšu Prvoboraca i tako je trebalo i ostati”, kaže nam Mario Rovan.

Da su autobusi veliki problem upozorava i Hrvoje Kekez iz Kopilice koji je došao svojim sugrađanima dati podršku.

“Most je usko grlo, nema pješačkog prijelaza, stvaraju se stalni čepovi i ovo nije rješenje. Treba misliti i na izlaze, a ne samo na ulaze. U maloj kvartovskoj uličici su promet uvećali za dva puta. Metro im nije bio nikakvo rješenje, osim ako ne otvore još jednu stanicu na Bačvicama, imamo odmah ulaz na plažu, jer oni i ovako imaju genijalna rješenja s tim metroom pa možda povećamo broj putnika s jedan na dva”,  kaže nam Kekez, a podršku stanovnicima Bačvica stanari Kopilice su dali bez razmišljana jer, kaže, i sami su žrtve privremenih rješenja koja postaju stalna.

“Mi smo u Kopilici jedna od žrtvi privremenih rješenja, međutim nismo jedini. Ja bih pristao da budemo jedine žrtve, ali očito je da će još dosta građana grada Splita biti žrtve privremenih rješenja. Ja čekam trenutak kada će se početi graditi stalna rješenja, jer zadnjih 20 godina osim nedovršene Spaladium arene ništa se nije gradilo. Nedovršena infrastruktura je ključ razvoja grada, bez toga se ne može ništa raditi, jasno je da im netko mora objasniti kako to funkcionira. Neka odu iz svojih vikendica na otocima van grada Splita i pogledaju kako to europske metropole rješavaju. Neka odu kod Bandića uostalom”, poručuje Kekez.

Građani su s prosvjeda poručili Gradskoj vlasti “riješite nešto, jer se 40 godina ništa nije pomaklo s mrtve točke”.

“Ovdje plaćamo najskuplji parking, ne možeš izaći s autom vanka jer ti dođe auto s daruvarskim tablicama koji porez plaća tamo, nas cijelo ljeto maltretiraju, nemaš parkinga, uništavaju ceste, a zašto”,  kaže nam Mandić Mila.

“U stanu se ne može pričati, a autobus broj 18 čekam sat i pol vremena za ići raditi. Do sada je bio trajektni promet, a sada je sve ostalo. Kod nas sve što je privremeno postaje stalno. Ja sam ovdje od ’56. godine, govorilo se tada o nadvožnjaku kraj Tommyja, a sada tunel Toć. Kada će se to dogoditi, koje godine”,  dodaje Lada Batinić.

Građani su zabrinuti i što će se dogoditi kada djeca krenu u školu, normalnih pješačkih prijelaza nema, a promet je gust.

“Normalno bi bilo da dijete može proći od kuće do kontejnera baciti škovace, a sada ni to ne možemo. Jasno nam je da Luka mora funkcionirati, ali nam nije jasno zašto svi Prometovi autobusi prolaze kroz tu gužvu. To je efekt ‘pirje’ i to nije normalno. Zašto se stvar ne rješava parcijalno, da se veći broj autobusnih linija Prometa izbaci odavde”,  poručuje Ivo Vatavuk.

Ako se ništa ne promjeni građani Bačvica će iskoristiti svoje pravo građanskog neposluha i nastavit će s mirnim prosvjedima, kaže čelnik kotara Tomislav Zaninović.

“Nakon ovoga idu razgovori s Banovinom u cilju ukidanja ove prometne regulacije, da priznaju da su pogriješili. Ako oni to ne priznaju, ako uvedu trajnu regulaciju do infrastrukturnog ulaganja, mi ćemo isto tako uvesti stalne prosvjede. Mi ćemo prosvjedovati dok god oni ne ukinu ovu trajnu regulaciju i ne vrate na prošlogodišnju regulaciju ili na bilo koju drugu, ali ne na ovu koja je najgora”, kazao nam je Zaninović.

Iz gradske uprave još jučer su poručili kako razumiju negodovanje građana GK Bačvice zbog velikog opterećenja turistima koje se najviše izražava kroz prometno opterećenje cijeloga grada, a posebno užeg gradskog središta u koje spadaju i dijelovi kotara Bačvice.

Upravo zbog tog prometnog i turističkog opterećenja, koje posljednjeg desetljeća svake godine raste za dodatnih 5 do 10 posto, Grad Split poduzima niz kratkoročnih i dugoročnih mjera kako bi to brzo narastajuće opterećenje grada pretvorilo u održivi turizam.

Jedna od tih mjera je i nova regulacija prometa u Gradskoj luci koju je pripremao niz stručnjaka iz državnih, županijskih, gradskih i ostalih službi i koja je ove godine tijekom najvećeg sezonskog opterećenja puno pomogla u poboljšanju protočnosti prometa u Gradskoj luci. Nova regulacija prometa u Gradskoj luci maksimalno koristi državne prometnice i primjenjivat će se kratkoročno, dok se ne izgrade prometnice koje će povezati Gradsku luku i Poljičku cestu i biti dugoročno rješenje za ovaj problem. Grad je odlučan pokrenuti i realizirati taj projekt i na tome poslu rade gradske službe s nadležnim državnim službama predvođenih Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i ministrom Olegom Butkovićem, a o čemu je bilo riječi na posljednjem od niza sastanaka održanom 30. srpnja ove godine.

Komentiraj