craft pivovara lab

“Punica će biti blaga, a Svekrva će brže udarati u glavu”: Splićani napravili neka od najboljih hrvatskih piva

Radi se o pivu Barba Imperial IPA, ekstenziji njihovog osnovnog brenda Barba, koji je u lokalnim okvirima prepoznat i cijenjen već nekoliko godina; ‘splitski đir’ o kojemu Anđelić govori odnosi se na amplitude u prihvaćanju koje su se kretale od početne euforije, preko ravnodušnosti, pa do najnovijeg ponovnog ‘upadanja u đir’.

Nakon nove nagrade, priznaje, otvaraju se i neki novi horizonti, pa je mala splitska pivovara počela dobivati pozive i iz Belgije, Engleske i Švedske.

A počelo je nevino i neambiciozno, skoro pa slučajno: s barbom Leonom Dekanićem počeo je kuhati pivo na balkonu i u garaži, a gotovo odmah okupljena je i ekipa u udruzi koju su nazvali Hmelj, piše Tportal.

“Radio sam za jednu norvešku tvrtku i tamo vidio da u skoro svakom dvorištu nešto vrije i fermentira. Poslije povratka u Split okupili smo se i spontano počeli kuhati, više kao zajebanciju i povod da se družimo i roštiljamo jer je proces trajao taman sedam do osam sati. Usput smo konstantno učili, a sreća da nam dolazi i puno turista koji su nam dali zgodne savjete’, govori Siniša Anđelić.

Prvo pivo nazvano je Barba upravo po njegovom poslovnom partneru i barbi Dekaniću. On trenutno nije doma, eno ga plovi na brodu. Ali prati što se događa, piše Tportal

I ono je postiglo sjajan uspjeh, usprkos gotovo kartelskom ponašanju velikih pivovara koje sklapaju ekskluzivne ugovore s ugostiteljima i brane držanje drugih marki piva u kafićima i restoranima. Potom je uslijedio razvoj novih linija koji se trenutno zaustavio na trinaest brendova. Strojevi i oprema kupljeni su od bivšeg pivara iz Donjeg Prološca pored Imotskog, prostor je unajmljen, a kapaciteti su trenutno zaustavljeni na oko 20 tisuća litara. Anđelić nam priznaje da ih trenutno nema ambiciju širiti.

“Prvo, bitno je zadržati kvalitetu. Drugo, ne možeš tek tako zaposliti radnike: ovo je osjetljiv posao i traži ljude koji znaju i vole ono što rade. Treće, sada ćemo se koncentrirati na otvaranje kušaonice”, objašnjava.

Kako i sam kaže, sebe je oduvijek smatrao pivopijom – samo što, priznaje, do prije nekoliko godina nije imao pojma što pije. Nepce je u međuvremenu razvilo sposobnost prepoznavanja okusa, a pomoglo je konstantno usavršavanje. Stigle su i pohvale – specijalizirani australski časopis na sva usta nahvalio je njihov ‘sparkling ALE’, a na sajmu u američkom Coloradu ovog studenog postali su pravi hit, pa su ih organizatori odmah pozvali i za iduću godinu, piše Tportal.

“Hmelj, nažalost, moramo uvoziti, ali zato pazimo da se uvijek radi o najkvalitetnijoj sorti”, govori, Za prolazak od prvog do posljednjeg kotla tekućini obično treba oko 24 dana. Paralelno razvijaju nove okuse, pa će na tržište uskoro izaći pivo s maslinovim uljem. A tu je i serija onih s obiteljskim nazivima.

“Pivo Punica bit će blago i lagano, a Svekrva će biti nešto slađa, varljiva. Ona brže udara u glavu i dovodi crvenilo u obraze”, smije se Anđelić. Pokazao nam je i etikete, zanimljive i prepoznatljive: autor svih je ilustrator Mario Svraka.

Više pročitajte OVDJE

Komentiraj