Zaobilaznica zvana čežnja

Rampe na zaobilaznici: Istočna neće biti gotova u roku, a zapadna će stvarati probleme sljedećeg ljeta

Sredinom travnja tvrtka “Poduzeće za ceste Split” započelo je izgradnju prilazne rampe s istočnog kolnika Ulice Zbora narodne garde na nadvožnjak u smjeru Solina.

Realizacijom ovog projekta omogućit će se izlaz iz grada Poljičkom ulicom preko splitske obilaznice, odnosno preko deniveliranog raskrižja s ulicom Domovinskog rata. Dio je to projekta kojim se planira smanjiti trenutno prometno opterećenje na ulazu i izlazu iz grada.

Radovi su prema najavama Hrvatskih cesta trebali biti dovedeni do kraja početkom ovog mjeseca, ali kako možemo vidjeti raditi će se na toj dionici još neko vrijeme. Nakon što se završi rampa će opet biti samo u djelomičnoj funkciji, odnosno pod režimom privremene regulacije prometa, do prosinca zbog radova na sanaciji i prilagodbi javne rasvjete na donjoj razini Ulice Zbora narodne garde.

Sljedeći zahvat je dogradnja cestovne rampe kojom se pristupa s deniveliranog kolnika DC8 na zapadni servisni kolnik neposredno iza križanja Ulice Zbora narodne garde i Ulice Domovinskog rata. U sklopu ovog zahvata planirano je proširenje postojećeg nadvožnjaka na križanju DC8 i Ulice Zbora narodne garde u smislu dogradnje još jedne prometne trake.

Rampa se dalje preko umjetnog tunela spušta u desni vozni trak deniveliranog zapadnog kolnika prije križanja s Vukovarskom ulicom.

Ono važno je da ćemo u tim radovima vjerojatno dočekati i iduću turističku sezonu jer je tek odabrana tvrtka za izradu projektne dokumentacije i upravnog postupka izgradnje rampe, a najpovoljnija ponuda je bila ona tvrtke Geoprojekt i Mobilta Evolva s cijenom od 1,120 tisuća kuna, a rok izrade dokumentacije je 14 mjeseci.

„Stalno pritišćemo da se zapadna rampa započne graditi, natječaj je krenuo, istočnu užurbano radimo i vidite nije smetala ove godine i nije stvarala gužve jer je to inteligentno složeno. Sasvim sigurno će biti izazova u slijedećem razdoblju , ali ta zapadna rampa koji priželjkuju građani Splita će uvelike pripomoći. Hrvatske ceste se drže dinamike koje smo dogovorili”, kaže splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

Ujedno je istaknuo kako zajedno s županijom grad ulaže poseban napor u suradnji s resornim ministrom, kako bi se obnovila zastarjela, zapuštene i nedopustivo zaboravljene infrastrukture oko Splita.

„Vidite da se dimi i praši na cestama oko Splita , to nismo vidjeli desetljećima. Znam da je vrijeme kratko, da građani žele rješenje odmah, ali za izgraditi takve ozbiljne ceste i zaobilaznice treba vremena. Moramo ustrajati i guramo naprijed”

Krstulović Opara kaže kako mu je velika želja da se obje rampe realiziraju iduće godine, ali o točnim terminima nije želio govoriti.

„Ova istočna rampa biti će gotova do iduće turističke sezone, a radove na zapadnoj i iduće godine ćemo obavljati i u špici sezone. Dopustite da kažem još jednu stvar. Govorimo o turističkoj sezoni. Nama su gužve na Širini i na križanju za Stobreč svakodnevne cijelu godinu, jer migracija naših sugrađana je isto tako intenzivna kao i za vrijeme turističke sezone. Takozvani čepovi i gužve koji nastanu u turističkoj sezoni događaju se uglavnom vikendima i kada padne kiša. Tada desetine tisuća gostiju koji su došli na područje od Makarske i Trogira sjednu u auto i krenu u naš grad i tada se dogode čepovi. Mi gradimo zaobilaznice ne radi turista već radi naših ljudi”, kaže Krstulović Opara, ali i dodaje da je razlog današnjoj situaciji to što 40 godina nije ništa ulagalo u komunalnu infrastrukturu, prvenstveno ceste.

Ivo Cagalj/PIXSELL

„Sramotno je što moji prethodnici nisu uspjeli učiniti ono što su napravili Zadar, Šibenik i Rijeka. Split je sada infrastrukturno zapušten , prije 40 godina su se posljednji put napravile poštene ceste i sada nema druge, nego raditi i graditi . Trajati će godinama, ali nas neće zaustaviti“, kaže splitski gradonačelnik.

Dodajmo i kako će realizacijom ove dvije rampe doći do značajnog poboljšanja protočnosti ulaza i izlaza iz grada Splita, no u daljnjem periodu bit će potreban i razvoj ostale cestovne infrastrukture, odnosno sekundarne mreže, kojom bi se poboljšali alternativni pravci i omogućila kvalitetna disperzija prometnog opterećenja u vršnim satima.

Ukupna vrijednost ugovorenih radova za izlaznu rampu iznosi 13.533.161,48 kuna plus PDV, a kao što smo spomenuli, radove izvodi tvrtka Poduzeće za ceste Split d.o.o. dok Stručni nadzor nad radovima provodi tvrtka Institut IGH d.d. Split. Radovi na realizaciji uzlazne rampe iznositi će oko 35 milijuna kuna.

Komentiraj