Osvrnuli su se na rezultate državne mature

SDP Split poručio: “Loše su ocjene jer smo loše društvo, imperativno bi bilo za početak povećati satnicu Hrvatskog jezika”

Savjet za obrazovanje splitskog SDP-a pohvaljuje resornu ministricu što je odlučila predložiti Vladi RH da status službene osobe, uz socijalne radnike, dobiju i odgojno-obrazovni radnici, ali nam je žao što se promjene događaju tek nakon tragičnih događaja.

“Podsjetit ćemo, još u prosincu 2018. predložili smo Vladi RH iste zakonske promjene ukoliko zaista želimo nultu toleranciju na nasilje u svim odgojno-obrazovnim institucijama te izradu opće (nacionalne) strategiju borbe protiv svih oblika nasilja prema građanima!

Ulaganje u učitelje i obrazovanje je ulaganje u budućnost, a ne trošak. Nijedna reforma ne može uspjeti ukoliko učenici nerado idu u školi, a nastavni kadar nije motiviran i zadovoljan. Tu vidimo i uzroke sve lošijih rezultata naše djece jer Dok se u zemljama Europske unije u istraživanje i razvoj ulaže više od 2% proračunskih sredstava, u Hrvatskoj je to manje od 1%.

Nijedan nastavnik ne može svom učeniku nadomjestiti nedostatak kućnog odgoja ni nadoknaditi manjak opće kulture kad svakodnevno svjedočimo civilizacijsku sramotu hrvatskoga javnog prostora kojim dominira govor mržnje, isključivosti i neznanja. Zabrinjavajuća nepismenost i jezična nekultura, obezvrjeđivanje struke, izostanak sustavne brige za hrvatski obrazovni sustav, baštinu, standardni jezik, ravnodušnost prema anarhiji, sve je zvonilo na uzbunu”, smatraju iz splitskog SDP-a.

“I jučer smo svjedočili smiješnoj pozdravnoj poruci na otvaranju nove zgrade splitske zračne luke po kojoj hrvatska Dalmacija očekuje goste. A čija bi trebala biti? Po stavovima nekih splitskih gradskih vijećnika očito talijanska, ali do tada primjer je pleonazma.

Umjesto gašenja požara, vatra se razbuktala. Lokalni šerifi moćnici koji kadroviraju sve pa i tko i kako ravna, predaje i radi u školama, stoga se protivimo politizaciji reforme. Ne prihvaćamo kozmetičke promjene po kojima je izmjenom članka 107. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, školskim ustanovama propisana obveza donošenja pravilnika kojim bi trebali urediti način i postupak zapošljavanja te sastav povjerenstva koje sudjeluje u natječajnom postupku jer kako ćlanovi Povjerenstva, djelatnici škole koje imenuje ravnatelj mogu prosuđivati kandidate? Po kojim kriterijima i kompetencijama? Tko će raditi psihološku procjenu? Zašto svaka škola može sastavljati vlastiti pravilnik? Nije li to opet nastavak podobnosti umjesto stručnosti jer su ravnateljske ovlasti ravne faraonskima”, pitaju se iz SDP-a.

Predlažemo da se pristupi javnoj raspravi o donošenju pravilnika kojim bi trebali urediti način i postupak zapošljavanja u javnim službama općenito te svakako omogućiti najboljim studentima da imaju prednost pri zapošljavanju, kao i onima koji su duže od dvije godine na burzi rada. Ovako, kolo sreće podobnosti i nepotizma okreće se i dalje…”, kaže Ante Cvitković.

Marija Rakić Mimica naglašava kako je primjer propalog projekta interkulturalne škole iz Vukovara očiti dokaz kako se odnosimop prema najmlađima i zašto su nam škole za učenike mučilišta, a ne učilišta.

“Podsjetit ćemo i da je današnji dan početak Francuske revolucije koja je otvorila put jednakosti i ravnopravnosti svih ljudi, što je i zabilježeno u Deklaraciji o pravima čovjeka i građanina, a da mi kao društvo još uvijek nismo primijenili i osigurali osnovne postulate: nema ni jednakosti ni slobode iste za sve, a najmanje je bratstva i solidarnosti pa takvu poruku šaljemo i našoj djeci. Kakvo društvo, takvi su i oni”, smatra Mimica.

Suzana Kačić-Bartulović upozorava da smo “donijeli Strategiju koja se zaustavila na najvažnijem, politizaciji satnice i odabiru predmeta pa ponavljamo da se ne mogu mijenjati kurikuli, a da prije toga nismo uskladili nastavne planove!”.

“Sad se svi čude lošijim rezultatima iz Hrvatskoga jezika i Matematike, a kad su osnovne škole smanjile satnicu za 1 sata tjedno tih predmeta, šutjelo se. Točnije, odgovorni su prešutjeli. Isto je i s Geografijom, Prirodom, odgojnim predmetima… Imperativno bi bilo za početak povećati satnicu Hrvatskog jezika kao preduvjet za poboljšanje čitalačkih kompetencija učenika”, kazuje kačić-Bartulović.

“U usporedbi s ostalim zemljama Europske unije, naši učenici imaju, u već prenatrpanom rasporedu, najmanju satnicu materinskog jezika. Istraživanja pokazuju da su naši petnaestogodišnjaci ispodprosječni u čitalačkoj pismenosti. Manjak hrvatskog jezika u školskom programu jedan je od ključnih uzroka slabog usvajanja te vještine, koja je ključna za funkcioniranje u svakodnevici.Satnica Hrvatskoga jezika u strukovnim školama od samo 3 sata tjedno, bez drugih humanističkih predmeta – ravna je kulturocidu i nacionalnoj izdaji.

Ako učenik ne razumije što piše, ne može riješiti zadatak iz bilo kojeg predmeta, stoga predlažemo sljedeće:
1. vratiti sat Hrvatskoga i Matematike u tjedne satnice programa osnovnih škola (smanjeni zbog uvođenja izbornih predmeta)
2. izjednačiti programe i povećati satnicu Hrvatskog jezika i Matematike u srednjim školama
3. uvesti licence za ravnatelje i za nastavnike”, savjetuju iz Savjeta za obrazovanje GO SDP Split.

Komentiraj