stižu novi trendovi

Šišao je igrače Hajduka, Severinu i jednu princezu: Splitski frizer otkrio trikove za dobru frizuru

Nije ženama danas lako, treba pratit sve svjetske trendove, pokazat se u šetnji po gradu u najboljem svjetlu. A za to nisu dovoljni samo odjeća i obuća. I frizura je bitna. Mogli bismo reći i da – čini čuda! Zaista, možete na sebi imati najnovije, najskuplje kolekcije ili tkoznašta, ali ako na glavi imate gnijezdo, vidi vam se izrast, oblik frizure ne odgovara vašem licu, nije dobro…

Porazgovarali smo stoga s poznatim splitskim frizerom o tome što je u điru ovo proljeće/ ljeto. Ante Šimundić rado je s nama podijelio koji nas noviteti očekuju, kao i još pokoju zanimljivost o svome poslu.

Dakle, koji su najnoviji trendovi za ovo proljeće/ ljeto?

“Ovo proljeće ponovno se vraćaju šiške, ali šiške koje su dosta messy, dosta lagane, koje otvaraju crte lica, u kombinaciji s ostatkom kose koji ima onako prirodan, kovrčav look. To je sad trend, prije su bile dosta oštre linije, bob frizure, sada idu malo mekše linije koje naravno trebamo prilagodit crtama lica i samom klijentu i njegovom stilu. To je ono što je najbitnije, mi možemo pratit trendove, ali ako to nama ne stoji na naše crte lica i našu osobnost, tako da ja volim reć da je to sve personalizirano, prema osobi i njenom stilu treba prilagodit. Sada se taj touch stavio na šiške koje su dosta mekše i ostatak da je kosa prirodna, dakle prirodno valovita kosa, da ima malo više giba.

Ono što je bitno kod same izrade frizure, danas klijenti sve više žele, jer sve manje vremena imaju za salone, da oni to mogu kod kuće sami namjestit. Tako da trebamo i savjetovat klijente s kojim preparatima prati kosu, kako je sušit, što stavljat da bi to izgledalo dosta dosta dobro.

A što se tiče same koloracije, i dalje su tu dvobojne boje, tehnike balayage, flam balayage i painting, s tim da se radi sa glinenim dekolorantima, koji u sebi imaju ljepljive polimere, znači da se kosa više ne stavlja u foliju nego je na zraku, da bude što manje štetno i onda ti polimeri pošto je to na bazi ljepljivih polimera neće se ocrtavat na kosi, nema više klasičnih pramenova da se stavljaju u foliju, nego se stavlja kosa čista na zraku, nanese se taj dekolorant, preko toga ide novi.

Stvar je u tome što su ti pramenovi personalizirani, svaki frizer kad ih napravi, nikad nemaš garanciju slijedeći put da će napravit isto, dosta je unikatno, tako da je to bitno.

I stavlja se taj kontrast, korijen da bude tamniji, vrhovi svjetliji, tako da vizualno dobijemo na volumenu kose i dužini kose. To je dosta trend, zadnje dvi-tri godine, a aktualan je i ove godine za proljeće. Što se tiče našeg podneblja, sad kad dolaze ti topliji dani, jako puno se moramo prilagodit njezi kose, zbog sunca, pošto smo ovdje stalno takoreć na suncu, na toplini koja je smrt za kosu, i isto tako moramo znat za bojanu kosu- najveći neprijatelj bojane kose je šampon. Moramo jako dobro znat koji šampon i kako ga koristit. Jer ako koristimo krivi šampon, on jednostavno radi protiv boje i te molekule izbacuje iz dlake i onda se dogodi, svim klijentima je problem, što se i meni tuže, da boja jako malo traje, brzo ode.

Znači, bitno je poslije koloracije koristit prave proizvode, koji ne moraju bit profesionalni da se kupe u salonu, ne mora bit skupi šampon, ali treba znat točno koja linija bi trebala ić da sačuvamo pigment boje, tu trebamo raditi na edukaciji jako puno.”

Frizeri se stalno trebaju usavršavat?

“Stalno sam po edukacijama, i stvarno bih preporučio mladim ljudima da se moraju educirat. Imamo problem u fizerstvu što se mladi ljudi ne žele educirat, šta imamo tisuću salona, a klijenti ne dobiju nikakvu razliku tako da je- edukacija, edukacija, edukacija, ulaganje u sebe!”

Godinama si u poslu. Ima li klijenata koji dođu, sjednu i kažu- ‘evo radi šta god hoćeš’?

“Jako velik broj klijenata tako i dolazi, na to sam najponosniji, kad klijent dođe i prepusti se tebi. Ti kao stručnjak bi trebao znat prema crtama lica i teksturi kose, šta klijentu stoji. Mi moramo bit ka doktori. Ti kad dođeš kod doktora on treba napravit analizu i dat tebi pravi lijek za to, tako bi i mi trebali napravit analizu i reć ‘gospođo moja draga, to, to, to i to stoji’, i ako klijent vjeruje tebi, ako si ti educiran pustit će ti, naravno ima ljudi koji su zadovoljni sa svojom bojom i žele ponovno isto.

Problem zašto nama klijenti to ne daju je zato što frizeri nisu educirani i ljudi nemaju povjerenja u frizera. Razumin zašto nemaju. Jako puno edukacija ima, a jako malo kolega vidim po edukacijama. Jako puno radimo u Obrtničkoj komori seminara koji su čak, moram pohvalit kolegu Joška Tafru, besplatni, a jako loša je posjećenost.”

Onda, jesu li ti draži klijenti koji ti se prepuste ili oni koji točno znaju što žele?

“Volim one koji mi daju da radim, ali volim i one sa stavom. Klijent je taj koji plaća. Možeš reć ‘ja želim to, to i to’ i ja to poštivam, ali ja kao profesionalac bi ti trebao reć šta bi tebi bilo bolje, ali ako ti i dalje želiš to svoje, naravno, ti si klijent koji to želi. Ja ću ti sa svoje strane reć šta bi bilo bolje za crte lica i kosu, ali klijent je taj koji odlučuje, zato i jesmo uslužna djelatnost. Već nakon drugog, trećeg puta klijenti dođu kažu ‘Ante imam to i to, radi šta oćeš’ i viruju mi. Treba s godinama steć to povjerenje i stvarno imam klijenata koji tako funkcioniraju.”

Znaš onu “u postolara najgore postole”, je li i kod tebe tako?

Je, nažalost je, mada zadnjih godinu-dvi dana i izgledam koliko-toliko ok, stilski frizura i brada, a prije je to bilo stvarno jako jako loše, da bi se nekad pitao kako klijenti dozvoljavaju da im šta radimo kad mi frizeri izgledamo jako loše. Opaska svima – budite uredni, mijenjajte sebe da bi ljudi vidili da ste drugačiji. Ali generalno, to je problem svih nas, najgore postole definitivno haha.”

A ukućani? Dođu li oni na red?

“Od mojih ukućana, mislim da ih nisam sve skupa u ovih 15 godina, možda 10 puta sredio. Uvijek je sutra ćemo, pa dođu u salon pa ih netko drugi primi, ali uvijek je natezanje po misec dana, jako loše. To je generalno problem, kao lako ćemo, sutra, pa sutra, i tako vrime prođe, dok ono ne bude 5 do 12, kad su već svi neuredni, onda to sredimo.”

Je li Hrvatska po cijenama frizura pristupačnija od nekih europskih zemalja?

“Jako puno ljudi koji dolaze iz Skandinavije, iz Njemačke, Švicarske, Engleske, tu smo mi za njih bagatela, jako jako jeftini. Inače, cijene vanka su 35-45 eura za muško šišanje, a koloracija i žensko šišanje 150 do 200 eura. Vanka to na njihov standard nije puno, problem je u nama frizerima šta mi ne cijenimo sebe, jer rad ruku je svugdje najskuplji. Ferrari je najskuplji zato šta se ručno radi, ali kažem problem je u nama frizerima šta nas se ne cijeni.

Ja uvijek kažem ‘svaka žena će dat 1500- 2000 kuna za cipele, a vrhunsku boju i šišanje bi tila za 150-200 kuna’. Treba stat iza svog rada, imat svoju cijenu, ljudi će to cijenit ako im daš kvalitetu. Ali jako puno ima onih koji otvore samo eto da bi ljudima uzeli novce, ali to ne prolazi. Generalno smo puno jeftiniji za strance koji dođu, pre prejeftini, ali za naš standard to je tako, ali ništa čudno, ka i u svemu smo mi njima jeftiiji.”

Kad si odlučio da želiš bit frizer?

“Ja sam to osjetio u 7. razredu osnovne, da želim bit frizer. Pričao sam sa roditeljima i oni su mi tu bili podrška. I onda me otac odveo u jedan lokalni salon, kod brice, a kako sam očekiva nešto drugačije, to nije bilo to. A otac je ima jednog prijatelja, poznatog frizera u Splitu i reka da ako to želim otići ćemo kod njega. I onda smo otišli u salon bilo je stilski moderno i puno ljudi i tada sam reka da je to to. Ovo nije posao, ovo je ljubav, ljubav od koje živiš i to tako triba gledat.”

Mlad si otvorio svoj salon. Koliko je bilo teško i bi li ponovio opet isto?

“Ponovio bih uvijek, ne trebaju se mladi ljudi bojat, samo trebaju imat dobar plan i bit drugačiji. Kad nešto nudiš, da si drugačiji od onoga šta je već na tržištu. Skroman, neskroman, ali neke nove stvari u svojoj branši u Splitu sam uveo tako da sam na to ponosan. Jako velik problem tih mladih u koje želiš ulagat je da često to ne cijene, misle da sve znaju, a u biti shvatiš da su jako jako loši.

Ja sam na mjesečnoj bazi na treningu, gdje mene drugi treniraju i na svakom treningu vidim da jako malo znam. Tako da definitivno, šta se tiče posla nije mi uopće žao, ušao bih sutra opet u to, jako mlad sam krenuo u to, sa atraktivnom lokacijom, jako velik najam, sve je ispalo jako jako dobro i danas imam vlastiti salon, vlastiti prostor, uskoro planiram i otvorenje svoje vlastite akademije di radim na brendiranju svog imena i svoje usluge i to jako dobro ide.

Međunarodni edukator sam, držim edukacije u Hrvatskoj i van Hrvatske, stvarno jedan lip posa i ljudi me jako cijene. Rekao mi je jedan kolega da trebamo težit tome kad nas vide u kafiću da kažu- ‘eno ono je moj frizer’, kao što kažu ‘eno ono je moj doktor’. Možeš dobit taj status, ali moraš to opravdat.”

Nije lako danas naći radnike?

“Ima sam jako puno radnika, ulaganja, ali jednostavno preko noći misle da sve znaju. Jako je teške situacija, imam sada mladi tim, napravio sam cijelu rekonstrukciju starog tima, uzeo sam nove mlade ljude, kreativne, koji se žele educirat i mislim da tek sada pravo vrijeme dolazi za naše klijente i za salon, da ćemo bit još produktivniji i bolji.”

Koliko vremena provodiš na poslu?

“U salonu sam 8-9 sati, volim da sam tu, klijenti koji dolaze, iako ne traže da ih ja šišam, traže da budem tu jer opet počelo je sve od tebe, ti si ime tog salona i ljudi žele da si tu, da ih pozdraviš, da im savjetuješ šta im je dobro, ali kad klijenti žele baš tebe, naruče se, čekaju termine i po 15-ak dana.”

Ime salona je jednostavno -Frizerski studio Ante.

“Moga sam ić na neka moderna imena, glamour ili nešto slično, ali jednostavno ne tribamo se sramit onoga tko smo, treba brendirat sebe. Kad me zovu i traže, traže Antu, mislim da je to dobra odluka bila.”

Sponzor si Hajduka? Kako je do toga došlo?

“Došlo je do toga jer se cijela uprava i igrači Hajduka već godinama kod mene šišaju, kako novi dolaze, dolaze tu. U tom periodu se i predsjednik kluba tu šišao i nekako sam uvijek imao tu želju, ali nikad nisam mislio da bi mogao bit sponzor Hajduka. Rekao mi je da bi moglo bit zanimljivo i dogovorili smo se sve u 5 minuta. Jedna lipa priča definitivno.”

Znači li to da cure napadaju salon zbog nogometaša?

“Znaju me to pitat- kako svi dolaze, zašto, kad dolaze, daj reci nam termin i takve stvari. Većinom smo bazirani na usluge ženskih klijenata, ali ta suradnja s Hajdukom traje već 10-ak godina tako da smo zaokružili tu suradnju s jednom sponzorskom pričom, ponosan sam.”

Frizirao si Severinu i tako neke zvijezde? Jednom čak i neku princezu?

“Ja volim reći da su zvijezde meni klijenti koji dolaze svaki dan u salon, ali definitivno je bilo i velikih faca poput Maje Šuput, Severine, Jelene Rozge, 2Celllos, Kolinde, ali ne volim previše o imenima. Ja kažem celebrityji, iako ljudima je to uvijek zanimljivo. Bila je jedna princeza, ona je tada prije 7-8 godina bila žena koja je dobila najviše novca u povijesti čovječanstva razvodom. Da bih je frizirao morao sam proći provjere, od policije, njenih tajnih službi, svega.

Kad sam dolazio na jahtu u Šibeniku gdje je bila, morao sam se skinuti, provjeravali su mene i opremu. Na kraju svega toga je ispalo da je klijentica jedna opuštena osoba, ali je bio jako veliki stres. Njena agentica mi je pisala, koje boje, koje marke donijet, koju količinu. Tako recimo ljeti radimo vjenčanja po Hvaru, Dubrovniku, di nas zovu, za strane klijente, oni te iznajme na dan-dva ili tri, žele uslugu, za cijenu ne pitaju.”

Je li istina da si u Belgiju išao šišat?

“Na poziv hrvatskog reprezentativca sam sjeo u avion i letio za Belgiju. Sve je plaćeno bilo, samo sjedni na avion i dođi! I ko je moga odbit”, kroz smijeh nam je kazao za kraj Ante ne otkrivajući o kojem se reprezentativcu radi, a vi sami zaključite tko bi to mogao biti.

Komentiraj