riječ stručnjaka

Spajanje Istočne i Zapadne obale tunelom samo bi pogoršalo splitski promet

Tunel koji bi spajao zapadnu i istočnu splitsku obalu je zbog političkog sprda koji je otišao na krivu stranu ponovno postao zanimljiv.

Željko Kerum, koji je autor i prve takve ideje, ponovno ga je kroz medije krenuo gurati, valjda zadivljen kako je zafrkantska ideja Jakova Prkića na Gradskom vijeću prihvaćena i odrađena bolje od mnogih ozbiljnih i promišljenih stvari.

No, sve šale i pošalice na stranu, kakva je uopće izvedbena vrijednost takvog rješenja? O tome smo popričali s jednim prometnim stručnjakom, koji nije želio javno izlaziti imenom i prezimenom. Danas u Hrvatskoj, ako vam je promet struka, jednostavno nije dobro ulaziti u razmimoilaženja s najvećim prometnim investitorom, a to je politika.

Ukratko, tunel s prometnog aspekta nema nekog prevelikog smisla. Dapače, najvjerojatnije bi na jedno rješenje, spajanja dvije splitske obale, stvorio hrpu novih problema. Kako nam je stručnjak objasnio, takvo rješenje nema nikakvog smisla dok se na samoj istočnoj obali nalaze željeznički i autobusni kolodvor, koji sami po sebi stvaraju promet koji obala teško trpi.

“Željeznički kolodvor napravljen je na tom mjestu dok to nije bilo središte Splita. Autobusni kolodvor projektiran je sredinom šezdesetih godina, kada Split nije imao niti polovicu današnjeg stanovništva, a o širem splitskom području da ne govorimo. Pritisak na tu prometnicu je od tada porastao nekoliko puta, jer je rast stanovništva pratio i eksponencijalni porast broja automobila”, objašnjava, uz jednu slikovitu usporedbu koja mnogo govori. Naime, u trenutku dok se autobusni kolodvor otvara, Split III postoji tek u planovima. Uz sve to napominje još jednu bitnu statistiku. Luka Split je imala prije otprilike 25 godina imala manje od milijun putnika godišnje. Danas ih ima preko pet milijuna i svi ti ljudi zapravo prođu tom cestom na koju bi se sad ovakvim rješenjem dovelo još vozila.

“Radio bi se, jednostavno nemam bolje riječi za to, krkljanac. Stoga taj tunel, koliko god nekima bio drag kao projekt, prometno nema smisla.”

A koje je rješenje za taj dio Splita? Govori kako ne postoji nešto što bi preko noći moglo pomoći da te ceste, pogotovo ljeti, ne budu zakrčene i generatori gužve. Smatra kako će se na kraju jednostavno morati izmjestiti autobusni kolodvor, a vjerojatno i željeznički, dok bi za konačno rješenje Split morao radikalno popraviti sustav javnog prijevoza, koji je jedini ozbiljni način za dovesti u red prometnice koje jednostavno nisu ni bile projektirane za promet grada koji ima četvrt milijuna stanovika s prigradskim mjestima. No, to je u ovom trenutku samo utopistička ideja.

Komentiraj