otvoren dva puta

Splićanima se ne isplati koristiti “metro”, možda zato HŽ nije objavio vozni red

Prije dva dana sva politička svita grada Splita svečano se provozala novim splitskim gradskim vlakom.

Početak je to velikog uređenja Kopilice koja bi za pet do 10 godina trebalo biti urbano područje s moderno uređenim Glavnim kolodvorom, novim vlakovima, tračnicama i možda čak uređenim tunelom kroz koji vlakovi do gradske luke prometuju od Austro-Ugarske.

I tako je krenuo splitski “metro”, ali njegovi vlasnici, Hrvatske željeznice još uvijek s tim nisu upoznati. Iako mediji već mjesecima bruje o njemu, dogradonačelnik javno diktira vozni red i cijene karata HŽ je odlučio ne čitati medije i ne slušati političke izjave. Oni su neovisni, njih to ne zanima, pa “metro” za njih ne postoji dok oni to ne kažu.

Tako se vozni red na stranicama HŽ-a još uvijek nije promijenio, nema ni cijene “metroa”, još uvijek je aktualna postojeća prigradska linija, za koju zamislite cijena karte iznosi 9,10 kuna i ide negdje svakih sat vremena, do 20 minuta ovisi o dijelu dana.

Zanimljivo je kako Grad Split reklamira ovu željezničku liniju kao mogućnost rasterećenja prometa ne samo od strane domaćeg stanovništva već i stranaca koji za nju, barem kada pogledaju na stranice HŽ-a nikad neće saznati.

O cijeni karte koja je u ovoj verziji jeftinija za dvije kune nećemo ni raspravljati, a ako uzmemo u obzir da ćemo parking na Kopilici plaćati pet kuna po satu računica i nije respektabilna. Jeftinije je otići s autom u grad i ostaviti na ga na parkingu poviše Đardina.

O tome da je gradska vlast provozala putnike trasom koja postoji već 13 godina nećemo mi pričati, prepustit ćemo to Davoru Matijeviću, tajniku SDP-a Split, koji je to u svom komentaru na Facebooku najbolje objasnio.

“Zašto otvaramo željezničku liniju Split-Kopilica koja postoji već 13 godina!? Otvaranje splitskog metroa bi trebalo ući u knjige rekorda iz više razloga. Povijest ne pamti svečano otvaranje stanice izgrađene prije 40 godina kao ni opciju da se dizelov vlak predstavlja kao metro. Ono što je još intrigantnije je da smo uz svečarski ugođaj uveli željezničku liniju koja postoji već nepunih 13 godina!

Naime, u prosincu 2006. godine u točno 10 sati sa splitskog Željezničkog kolodvora je krenuo prvi vlak na tada novoj međugradskoj liniji između Splita i Kaštela. Kuriozitet je da ova linija koja prometuje još i dan danas upravo spaja dvije čuvene stanice koje su u utorak svečano otvorene, a riječ je o stanicama Split koja se nalazi u luci te Split Predgrađe koja se nalazi na Kopilici.

Ako ste u proteklih 13 godina iz ne znam kojeg razloga htjeli otići iz Kopilice u splitsku luku ili obratno, mogli ste koristiti postojeću liniju koja prometuje 11 puta dnevno, a trajanje vožnje je 4 (četiri) minute. Koje li slučajnosti, baš kao i s novim ‘metroom’. Ako mislite da ste krivo pročitali, nažalost niste.

Ono što su nam prekjučer nudili kao novitet, priliku koja se ne propušta te novo rješenje za rasterećenje splitskog prometa zapravo postoji već punih 13 godina. Jedina razlika između ovog, nazovimo ga, metroa te redovne linije jest što je cijena metroa 11.00 kn dok je cijena prijevoza redovnom linijom 9,10 kn. Stvarno mi nije jasno zašto ova gradska vlast blamira kako sebe, što je njihov problem, tako i naš grad koji sve češće postaje predmetom ismijavanja radi njihovih ideja. E pa, stvarno ste pretjerali”, napisao je Matijević.

Komentiraj