ni Rim nije izgrađen u jedan dan

Splitske ceste kao Sagrada Familia: Dvije godine za obnovu manje od pola kilometra

Split se, po svemu sudeći sprema za novu turističku atrakciju – razgledavanje najsporije obnove ceste na svijetu.

Pogledajte ovdje – rok za izgradnju Pelješkog mosta pune je tri godine, a u to vrijeme Kinezi će, po svemu sudeći, čak i malo prije roka izgraditi jedan od pet najvećih europskih mostova – s rasponom od 2400 metara, što je drugi raspon u Europi za ovješene mostove.

Ivo Cagalj/PIXSELL

Sad pogledajte ovdje – raspisan je natječaj za uređenje 454 metra (slovima četiristopedesetčetiri) ceste od Radissona do Lidla na rok od dvije godine, ilitiga 62 cm dnevno. (slovima: šezdesetdva. Centimetra. Može i ovako: 0,62 metra) Nevjerojatno zvuči, zar ne, ali u okvirnom natječaju za popravak 454 metra ceste, u ugovoru stoji rok izvedbe 2 godine. Ovisno o troškovima izvođača isplate se mogu izdavati na po 500.000 kuna.

E sada ponovno pogledajte ovdje – Nakon što se nasred ceste u japanskom gradu Fukuoka pojavila gigantska rupa široka 30 metara i duboka 15 metara radnici su radili bez prestanka kako bi je zatrpali i sanirali.

Youtube

Rupa je sanirana mješavinom betona i pijeska, a radnicima je trebalo manje od tjedan dana! Dobro ste pročitali – manje od tjedan dana, ali očevici tvrde da su radili i po noći. Da, otkrili su u Japanu kako postoji izum onog, kako se zove, kažu da je s Balkana, neki Srbin, Hrvat, što li je, Tesla se navodno zove, pa su iskoristili njegov izum i rade po noći. Na fotografiji “prije i poslije” možete vidjeti kako to Japanci rade.

Da stvar bude još nevjerojatnija, saniranje rupe bilo je otežano zbog ogromnih količina vode iz vodovodnih i kanalizacijskih cijevi koja je tekla bez prestanka, ali i električnih, plinskih i telekomunikacijskih instalacija.

Pa sada pročitajte i ovo – Zar vas treba začuditi kolikom brzinom se uređuju prometnice u Splitu? Kompletna Bračka ulica je duga 4,3 kilometra, a lako je izračunati da će takvim tempom biti gotova za 140 godina, i vjerojatno s nogostupom samo na jednoj strani ceste. Dodajmo kako je ovo tek privremeni projekt, jer je ova prometnica zapravo planirana u četiri traka.

Vukovarska će se raditi 2 mjeseca.

Ako turistička zajednica traži atrakcije za iduću godinu koju će ponuditi gostima koji stižu s dalekog istoka, posebice Japana, gore navedene lokacije bit će više nego dobar izbor. Odnosno, ne samo iduću godinu, iskustvo nam kaže da će i dvije godine biti malo, jer bude li kiše, nedajbože bure ili velikih vrućina, računamo da će sve te ceste biti uređene otprilike kad i znamenita Sagrada Familia u Barceloni.

A međuvremenu će se vjerojatno urušit friškouređena Hercegovačka, ali nije važno, bitno da se lova vrti.

Komentiraj