"vratio staru slavu"

Splitski festival izazvao brojne kritike, evo što o svemu kaže organizator

Već 59 godina Splitski festival jedan je od najpopularnijih festivala zabavne muzike u Hrvatskoj, koji se održava svakog ljeta u Splitu.

Prvi Splitski festival održan je 1960. godine, kao muzičko-modna revija “More-Revija-Split”. Od tada pa do danas na njemu je izvedeno preko 800 kompozicija najznačajnijih domaćih autora i najboljih domaćih vokalno-instrumentalnih sastava.

Ipak, svjedoci smo kako se cijeli događaj znatno promijenio, te umjesto tri natjecateljske večeri sada ima dvije retrospektivne, koncertne i jednu natjecateljsku. I upravo su tu nastali javi prijepori o tome gdje je nestao Splitski festival, ali i propitivanja da li se poštuje Statut festivala koji splitska Turistička zajednica financira s 500 tisuća kuna.

Jedan od onih koji upiru prstom je i Ivica Bubalo, splitski menadžer koji je hrvatskoj javnosti najpoznatiji po javnom izražavanju mišljenja o domaćim pjevačicama i pjevačima te hrvatskoj estradi općenito. Pri tome u većini slučajeva ima riječi pohvale za one koji dolaze iz Dalmacije, iako i tu ima izuzetaka, dok ostali po njemu to ne zaslužuju.

Ivan Bubalo svoju je karijeru započeo kao organizator koncerata, a poznat je kao menadžer Mate Miše Kovača, organizirao je koncerte Marka Perkovića Thompsona, Doris Dragović, Severina, Dražena Zečića, dalmatinskih klapa i brojnih drugih izvođača.

Ove godine na repertoaru mu se našao i Splitski festival koji po njemu ne može nositi taj naziv jer bi se prema Statutu trebala održati prva izlučna večer, druga izlučna večer i finale, što se u ovom slučaju nije dogodilo, pa proziva Turističku zajednicu da reagira.

Za komentar smo zamolili Tomu Mrduljaša koji već niz godina organizira festival, da nam pojasni o kojem se to Statutu radi.

“Već petnaest godina organiziram Splitski festival i nikada nisam vidio nikakav Statut, pa ako ga Bubalo ima neka mi ga pokaže. Ovo je potpuno promašena tema jer festival se sufinancira na javnom natječaju u kojem je naznačeno da su dvije večeri retrospektivne, a treća s novim izvođačima”, kaže Mrduljaš navodeći kako je smiješno uopće o ovoj temi razgovarati.

Koliko je ovaj pomak pozitivan jasno govore i prepune Prokurative na koncertima Graše i retrospektive pjesama Miše Kovača što jasno pokazuje da su Splićani željni ovakvih događanja.

“Napokon je festival vratio staru slavu i napunio Prokurative. Pogledajte samo što se događa posljednjih nekoliko godina, Zadarski festival je propao, Opatijskog više nema, Radijski je zatvorio vrata, jasno je bilo da se nešto treba mijenjati. Struka je izbalansirala priču, zaključili smo da 70 izvođača ne možemo plasirati radijskim postajama, a ni Hrvatska televizija više neće da prenosi takve festivale jer za to nema interesa”, kaže Mrduljaš dodajući kako je danas stvarno teško okupiti 70 kvalitetnih izvođača, ali i pjesama.

Kada kažemo struka, onda je Mrduljaš upravo to, skladatelj, producent ,dobitnik niza nagrada na Melodijama hrvatskog Jadrana, Splitskom festivalu, Melodijama Mostara, Festivalu Zagreb, Opatijskom festivalu, Zadar festu te Štipskom festivalu. Već niz godina organizira Splitski festival i održava ga na životu, a sam kaže kako je priča o tome da je ovo biznis netočna.

“Kada se zbroji ono što se uloži u organizaciju i subvencije zajedno s kartama, jedva se pokrijete, ako se netko drugi želi ovoga prihvatiti može slobodno”, kaže Mrduljaš.

Alijana Vukšić iz TZ-a kaže kako je organizator Splitskog festivala u potpunosti ispunio uvijete natječaja, te subvencioniranje od 500 tisuća kuna nije upitno. Ujedno dodaje da nije upoznata s nikakvim Statutom festivala, a ako on i postoji nikada nije bio dio natječaja.

Komentiraj