"Ovo će biti najljepši poklon stanarima gradske jezgr"

Stanarima koji žive u staroj gradskoj jezgri omogućit će se besplatan parking: “Nije besplatan, jer netko to mora platiti”

Stanari stare gradske jezgre i to posebno oni koji žive u samoj Dioklecijanovoj palači, te užoj zoni oko nje, imati će osiguran besplatni parking.

Prijedlog je jednoglasno usvojen i stanari stare gradske jezgre uskoro će imati besplatan parking u prvoj zoni, a umjesto parkirališta na Starom Placu koristit će parkiralište na Trgu Hrvatske bratske zajednice. Uz to amandmanom je donesena mjera kojom neće moći ostavljati automobil duže od 24 sata na jednom mjestu.

Pročelnik za komunalu Damir Ordulj je uvodno iznio da u jezgri živi oko 1000 stalnih stanovnika i da im treba olakšati. Što se tiče raspona subvencije za parkiranje,  ona iznosi oko 600.000 kuna na 200 vozila, a na 500 automobila je 1.5 milijun kuna.

“Stanari stare gradske jezgre i to posebno oni koji žive u samoj Dioklecijanovoj palači, te užoj zoni oko nje, svojim automobilima ne mogu pristupiti kućnom pragu zbog velikog pritiska ostalih stanovnika, a posebno turista. Zbog toga su prisiljeni ostavljati svoja vozila daleko ili svakodnevno plaćati parkirališta pa su u nepovoljnom položaju od ostalih građana”, kazao je Damir Ordulj.

Prema službenim podacima iz 2001. godine, u povijesnoj gradskoj jezgri živjelo je 3235 stanovnika, a preostalo ih je oko 1000. Upravo zbog toga ovo bi trebala biti mjera koja će zadržati stanare u jezgri.

“Uzevši u obzir brojne otegotne okolnosti koje su im utjecale na kvalitetu života u staroj gradskoj jezgri, pokrenuta je inicijativa da tim se stanarima omogući besplatno parkiranje” kazao je Ordulj.

Tako bi se povlašteni uvjeti i način parkiranja odnosili na stanare unutar konzervatorske “Zone A” omeđene ulicama Trumbićeva obala – Šperun – Ban Mladenova – Bana Jelačića – Matošićeva – Teutina – Sinjska – Zagrebačka – Poljana Kneza Trpimira.

No, iznimno je važno stambena jedinica nije registrirana za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu. Uslijedila je dugotrajna rasprava jer je dio vijećnika smatrao da vlasnici skupih kvadrata ne bi trebali imati besplatan parking, dok drugi takvom odlukom žele zadržati stanare unutar stare gradske jezgre koji tu žive i ne obavljaju djelatnosti u svom stanu.

“Podržavam mjere kojima će se olakšati život stanovnika u središtu grada uključivo i ovo donošenje povlaštenih uvjeta parkiranja. Grad iznimno veliku financijsku korist ostvaruje u djelatnostima koje se nalaze u gradskoj jezgri. Mnogo toga ruši kakvoću života građana koji tu žive i ovo je način kako im malo olakšati”. kazao je Joško Markić, SDP-ov vijećnik. No, tvrdi da u Odluci koju dopunjujemo Odlukom o javnim parkiralištima i daju odobrenje gradonačelniku da može uvesti povlaštene uvjete parkiranja.

“Ti posebni uvjeti propisat će se Pravilnikom kojeg donosi upravitelj javnih parkirališta. Dakle, iščitavajući tekst koji smo dobili mi u Odluci o kojoj danas glasamo ne propisujemo niti dajemo suglasnost na izgled i sadržaj tog Pravilnika.”

Međutim, u materijalima se nalazi prijedlog Pravilnika koji je Split parking izradio. U njemu, u članku 8., piše da isti stupa na snagu nakon što za njega da suglasnost Gradsko vijeće. Kada i kako se misli dati ta suglasnost? Hoćemo li opet glasati o nečemu pa da kasnije ispadne da to nismo uistinu i iz glasali?

Tomislav Prljević se ne slaže s donošenjem ovakve odluke.

“Kažete besplatan parking? Nije besplatan, jer netko to mora platiti. Pričamo kao da se nešto loše dogodilo u centru grada pojavom turista. Cijene nekretnina su u povećanju, a ne u padu. Sadržaj koji se dogodio u centru nipošto nije negativan nego pozitivan i ako ima puno auta na cesti to nije negativno nego pozitivno, jer očito je da ljudi mogu voziti auto. Ne želim donositi odluku koja će nekome tko ima kvadrat stana od dvije ili tri tisuće kuna plaćati parking”, među ostalim je kazao HDZ-ov vijećnik.

Na koncu je Ante Zoričić, jedan od predlagatelja ove inicijative kazao je da je neosporno da su oni u daleko najnepovoljnijem položaju u odnosu na sve stanare u gradu. Stanari kada bi imali mjesto za parkiranje, oni ne bi tražili da imaju parkiralište, tako da je ovo privremena mjera do izgradnje garaže.

“Ovo će biti najljepši poklon stanarima gradske jezgre povodom 40 godina na listi UNESCO-a”, dodao je Zoričić.

Na to je Martin Mladen Pauk naglasio da će ovo biti odličan sociološki eksperiment te će otkriti kako će drugi reagirati na dodjelu besplatnog parkinga jednom dijelu građana.

Komentiraj