Dobitna kombinacija i za jedne i za druge

Suradnja fakulteta i udruga iznjedrila odlične projekte: “Kad mladi dođu u priliku nekome pomoć, osjećaju i ponos i sreću”

Svečano je bilo krajem lipnja na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Splitu: na jednom su se mjestu okupili studenti, profesori i predstavnici civilnog sektora, koji su tijekom ljetnog semestra zajednički sudjelovali u programu društveno-korisnog učenja (DKU) u sklopu kolegija Stručna praksa, a sve kako bi predstavili izazove s kojima su se susretali na svom putu, kao i rezultate svog suradničkog rada.

Naime, zahvaljujući projektu “Centar za društveno korisno učenje”, financiranom iz Europskog socijalnog fonda, ove su godine studenti EFST-a po prvi put imali priliku stručnu praksu obavljati u udrugama, i to po principima programa društveno-korisnog učenja.

U ovom je svojevrsnom pilot-projektu sudjelovalo pet organizacija civilnoga društva: Udruga osoba sa cerebralnom paralizom Srce, Udruga roditelja djece s posebnim potrebama Naša dica, Udruga MoSt, Udruga tjelesnih invalida TOMS i Klub mladih Split, ujedno nositelj projekta.

Studenti su u grupama bili podijeljeni u pet navedenih udruga, a kroz stručnu praksu vodila su ih čak dva mentora. S jedne strane, profesorice Ekonomskog fakulteta, gospođe Daša Dragnić, Ljiljana Najev Čačija, Ivana Bilić, Smiljana Pivčević i Marina Lovrinčević obavljale su ulogu akademskih mentorica, dok su iz udruga studente mentorirali Ivana Mitar, Nedjeljka Nakić, Mihaela Lovrić, Matea Bešlić i Ivo Puljek.

Udruge su već prije početka programa utvrdile izazove s kojima se nose, a za čije bi rješavanje htjele iskoristiti studentska znanja i vještine; radilo se tako tijekom društveno-korisnog učenja na, primjerice, izradi programa komunikacije s medijima, social media marketingu, osmišljavanju vizualnih elemenata udruge, izradi plana i projekcije budžeta organiziranja manifestacije, provedbi istraživanja tržišta za financijsku održivost udruge, izradi istraživanja potreba krajnjih korisnika, izradi idejnog prijedloga za model društvenog poduzetništva i sl.

Studenti su redovito posjećivali udruge i družili se s njihovim korisnicima kako bi imali što bolji uvid u probleme na kojima su radili u sklopu DKU, a konzultacije i sastanci s mentoricama-profesoricama postali su obveza koja se rado obavlja. Svoje  su ideje studenti mogli razrađivati i u Centru za društveno korisno učenje, otvorenom na EFST upravo u sklopu istoimenog projekta.

Neka od konkretnih rješenja, koja su studenti/ce i mentori/ce ponosno predstavili, su “Priručnik za marketinšku komunikaciju” za udrugu Srce, milenijska fotografija povodom obilježavanja Svjetskog dana svjesnosti o autizmu u udruzi Naša dica, organizacija pub kvizova za prikupljanje donacija za korisnike udruge MoSt, promotivni video i ‘disabled friendly’ karta Trogira udruge TOMS te izrada projekta „Kreativno recikliranje“ za izradu i prodaju artikala za životinje od “reused” materijala.

“Vrlo sam zadovoljna postignutim u prvoj godini projekta; bilo je predivno raditi sa studentima i udrugom”, rekla je prof. Daša Dragnić.

“Na održanoj me prezentaciji posebno razveselilo slušati studensku refleksiju, tj. njihov osobni dojam o spoju naučene teorije i prakse te promjeni osobnih razmišljanja. Studenti su posvjedočili kako su tijekom studija itekako stekli kvalitetna znanja, koja su primijenili na konkretnim aktivnostima i tako zapravo shvatili zašto ih ‘gnjavimo dosadnom teorijom’.”

“Kad mladi dođu u priliku nekome pomoći, kao što su to proteklih mjeseci naši studenti mogli kroz društveno korisno učenje, osjećaju i ponos i sreću što mogu pomoći onima kojima je to potrebno, i to u tolikoj mjeri da su nekad nezadovoljni misleći da nisu napravili ništa – jer nisu riješili sve društvene probleme, što je nemoguće – a zapravo su napravili sve. Osjećam i ponos jer se i nakon završetka svog angažmana odlučuju na aktivno uključivanje u rad OCD kroz volontiranje”, zadovoljna je i ponosna prof. Ljiljana Najev Čačija.

Prof. Smiljana Pivčević istaknula je kako smatra da je iznimno važno za fakultete da surađuju sa civilnim društvom i uključuju se u ovakve projekte: “Držim kako svrha fakultetskog obrazovanja nije i ne smije biti samo stjecanje stručnih znanja i kompetencija, nego i razvoj društvene odgovornosti kod mladih, na kojima, kako to često govorimo, svijet ostaje. Ako im tu odgovornost usadimo, bit će to bolji svijet!”

“Željeli bismo potaknuti udruge da prigrle ovaj novi oblik suradnje, da ga razlikuju od volontiranja te da budu otvorene za nova i drugačija poslovna rješenja i prijedloge, što može dovesti i do unaprjeđenja raznih funkcija djelovanja udruga, a studentima pružiti još veći izazov primjene i razvoja stečenog akademskog znanja”, zaključila je prof. Dragnić.

Nadamo se da će što više udruga prihvatiti poziv ove vrijedne ekipe te im se javiti za sudjelovanje u projektu i primanje studenata na obavljanje društveno-korisnog učenja u svoje udruge. Suradnja fakulteta i udruga je, čini se, dobitna kombinacija i za jedne i za druge, a posebno za zajednicu; prava bi šteta bila ne iskoristiti ovu jedinstvenu priliku! Sve detalje potražite na službenoj stranici projekta.

Komentiraj