Nazovimo stvari pravim imenom

Tunel Toć je odlična ideja, ali on se ne radi zbog interesa građana

Tunel “Toć” novo je rješenje splitske gradske vlasti u rješavanju prometnog zagušenja u trajektnoj luci.

Projekt je to koji je svoje mjesto našao i u Masterplanu koji je financirala Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) s gotovo 600.000 eura, a prema kojem bi se trebali mijenjati i prostorni planovi.

Naglašavamo banka jer ako znate značenje te riječi bit će vam jasno da ona nikada i nikome ne poklanja ako sama nema nikakve koristi od svega.

Gradnja tunela “Toć” će povezivati gradsku Luku s Poljičkom cestom, a projekt će realizirati Hrvatske ceste, potvrdio je to ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

“Nazvao sam ga ‘Toć’ jer je to spoj Istočne obale s Poljičkom cestom. U sljedećih mjesec i pol dana dogovorili smo raspisivanje natječaja za idejni i glavni projekt tunela ‘Toć’. On je apsolutni prioritet i svi smo toga svjesni. Svi napori koje smo napravili oko rasterećenja Trajektne luke, a koji su dali svoje rezultate sasvim sigurno neće biti dovršeni dok ne napravimo taj spoj”, kaže splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

I dok nitko, vjerujemo, neće imati problema s trajnijim rješenjem gužvi na ovom prostoru zaboravilo se napomenuti kako će odmah do mosta niknuti apartmani, a na potezu do Jadranskog mosta čak tri hotela.

Nekako se onome tko je upoznat s hrvatskom svakodnevicom čini kako se projekt naglo realizira zbog privatnih investicija, ali to je samo razmišljanje.

Ali opet kada znamo da se tunel planirao sagraditi na ovoj lokaciji još prije 12 godina, te da se za tih 166 metara nije našlo dovoljno sredstava, jer naravno uvijek ima nešto važnije za financirati, onda bi stvari možda stavili u drugačiju perspektivu. Onda se o hotelima na tom prostoru nije ni pričalo, ali postojale su ideje o zelenim zonama, nikako proporcionalno vrijedne izgradnji tunela.

Gradske vlasti su vjerojatno razmišljale kako bi možda bolje i brže rješenje bilo proširenje mosta na Bačvicama prema Preradovićevom šetalištu, ali zamislite, jedan poduzetnik je na toj dionici zamislio postaviti “baštu” za svoj hotela. Ne samo zamislio već i oglasio slike iste na internetskim stranicama, a tko smo mi da sprječavamo investicije.

Možda nam je sve trebalo biti jasno kada je James Mathews, predstavnik austrijske tvrtke “IC consulenten” poručio je kako su vodili računa i o iseljavanju iz centra grada u predgrađe što se događa u Dubrovniku već određeno vrijeme. Istočna obala bila bi “mjesto očuvanja i unaprjeđivanja povijesnog značaja UNESCO-ve baštine I novo mjesto boravka lokalnog stanovništva.” Poručili su to izrađivači Masterplana i napravili projekt za izgradnju tri hotela.

Na Istočnoj obali niknut će i 286 elitnih stanova, a u gradskoj luci je moguć i hotelski sadržaj s 960 soba.

Zato stanovi za građane idu na prostor trenutne garaže Prometa, intermodalno će se povezati željeznicom s centrom grada, a na Istočnoj obali ostaje prostor za poduzetnike za koje će se s puta pomaknuti i autobusni kolodvor i cesta.

Na istočnoj obali pak gradit će se garaže na više nivoa, hoteli, zgrada terminala s tračnicama ispod zemlje, te stambene zgrade za one dubljeg džepa kojima će izgradnjom tunela Toć vrijednost skočiti u nebo.

Odmah da zaustavimo špekulacije, nismo mi protiv projekta tunela, dapače i pisac ovih redaka zdušno ga pozdravlja, naravno da će riješiti veliku prometnu boljku grada, ali žao nam je kada se ti isti projekti reklamiraju kao investicija za dobrobit grada. Potrebno je samo malo političke hrabrosti za nazvati stvari pravim imenom, jer interes grada je postojao i prije 20 godina pa tunela do prve najave izgradnje hotela nije ni bilo.

Komentiraj