malo prostora, mnogo auta

Ukida se lijevo skretanje na jednom od najprometnijih križanja, stručnjak tvrdi: “To neće riješiti problem”

Posljednja u nizu prometnih nesreća na opasnom križanju ulica Slobode, Domovinskog rata i Hrvatske mornarice, u kojoj je ozlijeđeno dvoje ljudi, potakla je stare rasprave o solucijama za ovo problematično križanje.

Mnogi ga naime smatraju jednim od najopasnijih i najnepreglednijih u Splitu, a zbog visoko rizičnog skretanja ulijevo ga izbjegava velik broj vozača.

Nesreće su dosta česte, a svakodnevno ih nekoliko bude izbjegnuto za dlaku. Loša preglednost i prekratko vrijeme za skretanje ulijevo, u ulicu Domovinskog rata, vozače čine nestrpljivima i brzopletima, te ih nagone na greške koje mogu biti kobne.

Kako je sinoć javila Slobodna Dalmacija, Grad Split je u međuvremenu odlučio ukinuti lijevo skretanje iz Ulice slobode u Ulicu Domovinskog rata, odnosno u smjeru centra grada.

Za moguće rješenje problema smo upitali prometnog stručnjaka profesora Željka Marušića.

“Teško je u ovom slučaju ponuditi posve učinkovito rješenje, u biti se sve svodi na odabir najmanje bolnog. Postojeća infrastruktura ne dozvoljava širenje prometnica koje se tu križaju. Prostora je premalo, a prometni tokovi su zagušeni. Uvođenje dopunske lijeve signalizacije bi napravilo četverofazno križanje, što je daleko od idealnog. Druga je opcija ukidanje skretanja ulijevo i preusmjeravanje prometa na obližnje alternativne prometnice. No to bi vjerojatno dovelo do zagušenja idućih križanja, gdje bi se mogla ponoviti slična situacija. U svakom slučaju treba staviti signalizaciju koja vozače obavještava da dolaze na opasno križanje”, mišljenja je profesor Marušić.

Prometni stručnjak smatra da navedene stavke nisu jedini problem, već veliki udio ima omjer broja vozila i stanovnika. Apsurdno mu je što se ustalila norma po kojoj su dva vozila u kućanstvu uobičajena pojava. To stvara dodatno opterećenje prometa i sve veći deficit parkirnih mjesta.

“Splićani kao da su zaboravili prošetati do centra grada, svi moraju doći u svojim ‘limenim ljubimcima’. Pa parkiraju gdje i kako stignu te stvaraju dodatne prometne probleme. Ne smijemo zaboraviti da je Split iz godine u godinu sve popularnija turistička destinacija. Prometni kolaps koji u gradu nastaje u sezoni će taj razvoj neumitno usporiti. Nitko ne žudi za boravkom u gradu gdje će se stalno voziti u kolonama, a na kraju neće imati gdje parkirati. Ne zvuči baš kao odmor iz snova, zar ne?”, zaključuje profesor Marušić.

Komentiraj