koncesija na 10 godina

Vlasniku panoramskih autobusa nije jasno zašto se Splićani bune, ima objašnjenje i za nove dozvole

Po gradu Splitu već neko vrijeme crvene se panoramski turistički autobusi nalik onima iz središta Londona, a sve kako bi turistima pokazali sve ljepote našeg grada.

Sve bi to bilo turistički lijepo, sada bi pričali o tome kako se na dobar način puni gradski proračun, brendira grad, ali nećemo, jer je ovo bi mogla biti još jedna od tipičnih Hrvatskih priča.

Tvrtka “Apodos”, dugogodišnji koncesionar panoramskih turističkih autobusa, kažu nam građani, iskoristila je kao i svaka druga poštena Hrvatska tvrtka nebrigu administracije i nerad gradskih službi pa umjesto da voze samo dva autobusa za koje imaju koncesijsku dozvolu, u promet su pustili njih čak pet, o čemu su i pisale naše kolege novinari.

“Apodos” se ne smatra da radi ništa loše, oni čak i oglašavaju da voze na tri trase, ali to nikome baš nije smetalo, niti upadalo u oči kako dva autobusa mogu biti na nekoliko različitih mjesta.

“Na trasama u gradu Splitu za koja imamo koncesijsko odobrenje vozimo samo s dva autobusa, a ostali autobusi koji su se našli na slikama su za okolne ture u Trogiru i Klisu. Za ulazak u gradsku luku po autobusu plaćamo 300 kuna”, demantirao nam je slike i napise vlasnik “Apadosa” Luka Pitalo, zaboravljajući da bi u tom slučaju početna točka za te iste autobuse trebala biti Klis ili Trogir, a nikako splitska gradska luka, čime se već krše odredbe koncesije.

Koncesija na 10 godina

Osim “Apodosa”, niti jedna tvrtka nema ugovor s Gradom za panoramske autobuse. Djelatnost autobusnog panoramskog turističkog razgledavanja grada dodjeljuje se preko koncesije na rok od 10 godina. Nakon provedenog postupka javnog prikupljanja ponuda rješenjem Gradskog vijeća od 8. srpnja 2011. godine, Grad Split je sklopio ugovor s tvrtkom “Apodos”, kojim se dodjeljuje koncesija za rad dva panoramska autobusa točno utvrđenim trasama. Ugovor vrijedi do 8. srpnja 2021. godine, poručuju komunalci.

A unutra piše da se u slučaju nepoštivanja odredbi, može raskinuti.

Propisane su i trase kojima moraju voziti: Riva – Bačvice – Arheološki muzej, zatim Poljudski stadion – Marjanska šuma – Vidilica, Kaštelet – Zvončac – Riva i posebno označena zaustavna stajališta.

Kako trasa prolazi kroz Marjansku šumu zamolili smo direktora Javne Ustanove Damira Grubšića da nam kaže za koliko autobusa “Apados” plaća ulazak.

“Sve vam je na Facebook stranici, točno po koncesijskom odobrenju, sve je transparentno i vidljivo”, rekao nam je Grubšić. A po tom dokumentu tvrtka “Apados” prolaz kroz Marjan plaća za tri autobusa?!

Zanimljivo, rekli bi, jer nam sada nije jasno po kojoj koncesiji se izdala ova dozvola, kada je Grad potpisao ugovor samo za dva panoramska autobusa.

Tražio još tri dozvole

“Ugovor o koncesiji postoji za dva autobusa i vrijedi 10 godina. Grad Split vrši samo upravni nadzor prema ugovoru. Sve kontrole trebao bi vršiti inspektor cestovnog prometa kao i za bilo koji drugi autobus. Za sve ove druge prijevoznike osim prometa isto nismo ni nadležni”, kaže nam pročelnik gradskog komunalnog odjela Damir Ordulj i dodaje kako se vlasnik obratio Gradu da mu se prošiti koncesija na još tri autobusa.

“Tražili smo dodatne dozvole u slučaju da se pokaže potreba za pojačavanjem ove linije u tijeku turističke sezone”, potvrdio nam je Pitalo.

“Hoće li mu se to dozvoliti ja to ne znam, jer to nije u nadležnosti moje službe. Javnost percipira da je sve stvar komunalnog redara, nije. Autobus je autobus, nije to gradski prijevoznik”, kaže Ordulj.

Inspektori cestovnog prometa nisu nadležni za ovakvo postupanje, oni mogu reagirati tek ako se autobus vozi izvan granica grada Splita, a za gradsku vožnju odgovorno je prometno redarstvo, neslužbeno doznajemo od inspektora cestovnog prometa.

Tvrtka “Apados” u gradski proračun tako po autobusu uplaćuje 6500 kuna, što je ukupno 13 tisuća kuna, a s obzirom na to da voze tri autobusa, uplata bi trebala iznositi oko 20 tisuća kuna. Nije to veliki iznos jer s obzirom na to da tvrtka naplaćuje kartu 140 kuna za odrasle osobe i vozi sedam linija dnevno. Samo na gradske linije zaradi to jedan autobus u jednom danu.

Zakon je takav kakv jest

Odluku o ovakvom dogovoru s Gradom donio je bivši gradonačelnika Željko Kerum, davne 2011. godine.

“Prometno redarstvo odgovorno je samo za promet u mirovanju, a mi ih možemo upozoriti. To se i trudimo, ali problem je kada je Zakon takav kakav jeste”, kaže nam Ordulj, a nama se čini kako svi peru ruke.

Doskočit ćemo komentarima drugih, nikome ne smeta da ljudi zarađuju i zapošljavaju druge, jasno nam je da se vozi samo u sezoni, da je ljeto vrijeme zarade i svi ostali razlozi koji će dušobrižnici nabrojiti. Ono što mi znamo je da je zakon – zakon i vrijedi za sve građane Hrvatske, a ne samo za pojedince.

Komentiraj