apsurdistan gradskim vlastima pod nosom

Županija će ponoviti postupak koncesije za Zapadnu obalu: Carina ispituje slučaj i priprema kazne

Zapadna obala od svog je završetka građenja nedefiniran prostor, koji se nelegalno koristi kao privezište za brodove. Zašto, zato što administraciji treba puno vremena da riješi dokumentaciju, a kada nema smjernica u prostoru kod nas je običaj da svatko radi ono što hoće.

Od kada se 2013 godine svečano otvorila Zapadna obala u koju je uloženo više od 85,5 milijuna kuna i koja je postala životni spomenik bivšem gradonačelniku Željku Kerumu vode se prijepori da li je ovaj prostor šetnjica ili privezište.

Iako nikada nije otvorena kao luka za nautički turizam, ali nije ni otvorena za javni promet, na njoj se već godinama privezuju brodovi. Bude tu i po 500 jahti tijekom dva mjeseca, nema nikakvog odabira tko može, a tko ne može, a pitanje plaćanja privezišta i te kako je upitna stavka.

Ako pogledamo stranicu županije „Pomorsko je dobro“ naći ćemo podatak kako Splitska obala od Županije splitsko- dalmatinske, koja je nadležna za ovaj prostor, ima koncesiju koja vrijedi od 09.05.2013 godina, pa sve do 31.10.2031 godine, ali samo za uređenje obalne šetnjice, izgradnju i korištenje tri ugostiteljska objekta i terase. Vezivanje brodova i naplata veza nigdje nije navedena iako iz Splitske obale tvrde kako je i to dio njihove djelatnosti.

Županija priprema novi, izmijenjeni koncesijski ugovor

Županijski pročelnik za turizam i pomorstvo Stipe Čogelja potvrdio nam je kako će se uskoro sa Splitskom obalom potpisati novi, izmijenjeni koncesijski ugovor.

„Kopneni dio reguliran je koncesijskim ugovorom, morski dio nije reguliran koncesijom. On je takav kakav jeste „ u zraku“ i oni rade kako smo mi obaviješteni, jer to nije naša nadležnost, na temelju neke odluke Gradskog vijeća. Iako se bitve nalaze u Izvedbenom projektu za obalu. Za Zapadnu obala je Županijski prostorni plan predvidio luku nautičkog turizma, ali nisu donesene izmjene GUP-a grada Splita. Ona je već odavno trebala biti luka s koncesijom, međutim GUP se nije mijenjao i luke nema“, otkriva Čogelja, a na pitanje kako je onda moguće da se na tom prostoru vezuju brodovi i za tu namjenu izdaju računi odgovara;

„To je pitanje koje već istražuju nadležna tijela. Carina je napravila nadzor zbog korištenja pomorskog dobra bez pravne osnove (ugovora o koncesiji). S njima inače intenzivno komuniciramo. Jednaku situaciju smo imali u Krvavici dugi niz godina. Carina je radila svoj posao sukladno zakonu i naplaćivala im kaznu, a to će se zasigurno dogoditi i u slučaju Zapadne obale.“

Ni Lučka kapetanija do sada nije primijetila nepravilnosti ??!!

Onaj koji bi također trebao primijetiti nepravilnosti je i Lučka kapetanija, kojoj je ovaj prostor odmah ispred prostora. Zašto do sada nisu izašli na teren, ne znamo, na naš mail nikada nisu poslali odgovor, iako bi nas zanimalo kako bi nam objasnili svoju brigu za sigurnost na moru u ovoj situaciji.

„U pravu ste, tu je i pitanje sigurnosti pomorske plovidbe što jeste u nadležnosti Lučke kapetanije. Teško mi je ulaziti u pitanje na koji način drugi obavljaju svoj posao i što točno predviđaju njihovi zakoni, pravila i postupanja jer se time ne bavim. Mislim da Lučka kapetanija radi odgovorno svoj posao i s njima imamo izvrsnu suradnju, ali da ima problema u ljudstvu i opremi. Mnogi kapetani lučkih ispostava još nisu izabrani. Oni su pod ingerencijom Ministarstva mora, a Župan je imao inicijativu prema Ministarstvu u kojoj je izrazio spremnost da i Županija osigura dio nužnih sredstava jer i mi o Lučkoj kapetaniji ovisimo. Ljudi se trude i rade svoj posao maksimalno, to su odgovorni poslovi i ne mogu ići iznad svojih zakonskih i stvarnih mogućnosti“, kaže nam Čogelja, ali i dodaje kako županija iako je izdala koncesiju ne može ništa napraviti kako bi spriječila daljnje vezivanje brodova na ovom prostoru.

„Na to ne možemo utjecati jer je svaka koncesija obvezno pravni odnos. Mi ne možemo od koncesionara tražiti nešto što nije u obuhvatu koncesije. Ono što će Županija u svakom slučaju napraviti na Zapadnoj obali, s obzirom na neke uočene neusklađenosti, koje nisu krivica ni Splitske obale ni grada Splita ni Županije već se prilikom izrade koncesije nije moglo uzeti u obzir izmjene koje neminovno donosi tržište i turistička potražnja, ponovit će postupak koncesioniranja. Neke se stvari i društveni događaji na tom prostoru moraju događati, a nisu sve popisane ugovorom“, kaže nam županijski pročelnik za turizam i pomorstvo.

Zapadna obala se od prvog dana nelegalno koristi kao privezište

Podsjetimo da Zapadna obala od svoga otvaranja nikada nije trebala biti privezišta, na samom početku njene gradnje govorilo se da su bitve postavljene tek kao ukrasni element, ali se i upozoravalo kako će taj ukras brzo doći u uporabu. Točno to se i dogodilo, a kada je upravljanje tim dijelom obale preuzela gradska tvrtka Splitska obala u čijem nadzornom odboru sjede Željko Kerum, Ivica Bašić i Saša Horvat vrlo je brzo bilo jasno da će taj prostor dobiti svoju komercijalnu funkciju.

Tako se i dogodilo, ali sve je jasnije kako novac koji se tamo zarađuje nije u potpunosti legalno stečen. Naime, za dobivanje koncesije za luku nautičkog turizma potrebno je raditi izmjene GUP-a. Tek kada zapadna obala dobije status luke nautičkog turizma, osim vezarine će se moći naplaćivati i opskrba brodova vodom i strujom

Dodajmo i kako za nelegalno vezivanje Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama predviđa kazne za pravne osobe od 30.000 do 100 tisuća kuna.

U Splitskoj obali vlada zakon šutnje

Odgovore na upit o radu Splitske obale smo poslali i na njihov mail, ali i tamo vlada zakon šutnje. Imamo tek njihov dopis poslan kao primjedba na prozivke županijskih vijećnika MOST-a da nelegalno obavljaju poslove na ovom prostoru. „Splitska obala vrši uslugu naplate korištenja komunalne opreme temeljem zaključka gradonačelnika od 30. travnja 2014. godine (‘Zaključak o davanju ovlaštenja za naplaćivanje korištenja komunalne opreme (bitve) na Obali kneza Branimira (Zapadna obala) trgovačkom društvu ‘Splitska obala’ d.o.o.) što je i objavljeno u Službenom glasniku grada Splita, iz čega je razvidno da se naplaćuje korištenje komunalne opreme u vlasništvu Grada Splita na što Grad Split apsolutno ima pravo, a ne kako je izneseno na Županijskoj skupštini da se radi, usluga priveza, temeljem privremenog rješenja Lučke kapetanije Split“, stoji u jednom od dopisa ove tvrtke

Komentiraj