pala potrošnja

Brojke kažu da je turistička sezona bolja od prošle, no mnogi se žale na manji promet

Službene brojke pokazuju da je turistička sezona uspješnija od lanjske, iako se brojni ugostitelji i turistički djelatnici žale zbog slabijeg prometa.

Otvaranje novih turističkih destinacija s jedne strane i visoki hrvatski porezi s druge oslabili su hrvatsku konkurentnost na tržištu, pišu Vijesti.hr.

Nakon uspješne lanjske sezone ova će mnogima ostaviti gorak okus u ustima.

Primjerice, brod koji vozi ture oko Brijuna bilježi pad od čak 30 posto u odnosu na lanjsku godinu.

“Lošije, lošije od lani, za mene bar jer čujte moja je karta nešto skuplja jer to uvjetuju drugi faktori i tako”, govori za RTL Danas Marino, vlasnik broda.

Marino cijene ne može spuštati jer je njegova ponuda vezana uz cijene nacionalnog parka Brijuni. Živi od onih koji to mogu platiti.

“Mislili smo da su cijene nešto niže. Svejedno, jeftinije je od Italije. Jeli smo odličnu ribu. Kvaliteta je odlična i cijena ribe je odlična, a porcije su daleko obilnije negoli u Italiji”, kaže Nghia iz Vijetnama.

Ružica vodi restoran koji nudi veću kvalitetu po većoj cijeni i dobro joj ide. Ipak tvrdi kako turista ima očigledno manje.

“To se vidi, znači kad prođete gradom pogledate prazne restorane ili poluprazne restorane. Nekad Kandlerovom niste mogli proći, sada bez problema”, govori Ružica, također vlasnica restorana.

Od razgledavanja grada preko hotela do plaže turisti nose sa sobom sve što mogu. Kupanje je i dalje besplatno.

“Prošle godine mnogi su nam ljudi rekli da su bili u Hrvatskoj i kako je prelijepo, kako imate sunce, more i mnoga zanimljiva mjesta poput Pule”, kaže Njemica Sabrina.

Iako se mnogi žale podaci Ministarstva turizma govore da je u odnosu na lanjsku godinu Istra u plusu dva posto. Najbolje su popunjeni Rovinj, Medulin, Poreč, Umag i Pula.

“Morske županije su apsolutno na nivou prošlogodišnjih rezultata dok su kontinentalne županije na šest posto više”, tvrdi predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK Boris Žgomba.

Sve nam manje gostiju dolazi iz Češke i Slovačke te iz zemalja Beneluxa i Skandinavije a porast od čak 10 posto bilježimo u dolascima iz SAD-a.

Komentiraj