prevelika očekivanja

Djeca pucaju po šavovima: Sve više učenika s prosjekom 5.0 završavaju na psihijatriji s paničnim napadajima

Hrvatski obrazovni sustav u kojem se od prvog razreda osnovne škole traži da učenici prolaze s 5.0 i budu jednako dobri i u matematici i u tjelesnom odgoju posve je neprirodan, i umjesto da potiče razvoj talenta u onome u čemu su učenici najbolji, stvara masu djece sa znanjem nabubanim samo za završne ispite.

Problem je to na koji sve češće i glasnije upozoravaju učitelji i profesori, ali i psiholozi.

Izv. prof. dr. sc. Katarina Dodig-Ćurković, pročelnica Zavoda za dječju i adolescentnu psihijatriju KBC-a Osijek, ističe da je sustav loše posložen. Djeca su cijele godine pod pritiskom, ali vrhunac toga proživljaju krajem godine kad kreće lov na petice.

“Mi se na Zavodu za dječju i adolescentnu psihijatriju od svibnja susrećemo s djecom koja imaju panične napade, jer moraju nabiti prosjek 5.0. Događa se da je danas ono što bi trebalo biti veselje, kao što je maturalni ples i zabava za djecu postala zadnja rupa na svirali, jer su izluđeni maturom. I osobno sam majka djeteta u prvom i četvrtom razredu srednje škole, što znači da u kući imam maturanticu. Škola više nije izvor zadovoljstva, nego frustracije. Djeca pucaju po šavovima! Ta djeca mjesec dana niti spavaju, niti jedu. Za mene je kao psihijatra apsolutno neprihvatljiva izjava nekih roditelja tipa – Mene ne zanima kako se oni osjećaju, već kakav imaju uspjeh!”, kaže Dodig-Ćurković za Glas Slavonije.

Dodaje da je to posebno problematično kod maturanata jer je adolescentska dob izazovna sama po sebi te da djeca jednostavno nemaju kapacitet za tu vrstu i količnu stresa.

“Što je, s druge strane, s onima koji nisu pet nula, koji su prosječni? Njih uopće ne potičemo da bruse svoje talente!”, pita se Dodig-Ćurković.

Komentiraj