postoji više opcija

Drakonske kazne u prometu možete platiti i na rate, a možete čekati i zastaru

Iako su visoke kazne za teške prekršaje itekako opravdane – prekršiteljima se u praksi nudi nekoliko mogućnosti. Koliko se kazne mogu umanjiti, mogu li se oprostiti, i zašto nije pametno čekati zastaru, istražila je RTL-ova reporterka Irena Pirjać.

Čak 3160 prekršitelja evidentirano je na cestama u samo pet dana otkako su na snazi nove, strože kazne.

“Najviše je prekršaja brzine, kao i inače, oko 30 posto. Interesantno da je sljedeći po broju prekršaja je nevezanje sigurnosnim pojasom. To inače nije bio takav postotak, preko 20 posto. Ali to je samo na tragu onog što tražimo – da se sankcioniraju prekršaji zbog kojih se događaju najteže prometne nesreće”, rekao je Miron Huljak iz Službe za sigurnost cestovnog prometa, pišu Vijesti.hr.

Zato su i novčane kazne puno rigoroznije. Ipak, ovisno o težini prekršaja, i dalje je moguće platiti samo dio. Za kaznu do 2000 kuna možete platiti pola na licu mjesta gotovinom ili karticom. Ako u roku od osam dana platite kaznu visine dvije do pet tisuća kuna – bit će trećinu manja. A kazne veće od pet tisuća kuna izriče sud za teže prekršaje.

Najviša ispisana kazna zasad je ona od 24 tisuće kuna pijanom vozaču bez vozačke u Koprivničko-križevačkoj županiji. Ipak, takav iznos rijetko tko ima pri ruci, a sud to uzima u obzir.

“Uvijek zakonodavac propisuje određeni raspon visine kazne. I uvijek se sve te olakotne okolnosti trebaju uzeti u obzir. Jer postoji takozvano zakonsko ublažavanje kazni koje imaju za cilj da se smanje kazne i uzmu u obzir osobne obiteljske prilike počinitelja, pogotovo ta socijalna kategorija”, govori odvjetnik Krešimir Škarica.

Moguće je i plaćanje na rate. Ali nije moguće – ne platiti. Jer, Fina će pokušavati dvije godine ovršno naplatiti dug. Ako to ne uspije – kaznu je moguće odraditi radom za opće dobro ili boravkom iza rešetaka. Nakon tri godine dug odlazi u zastaru. Ali, ta osoba više ne može voziti niti registrirati automobil. Pa će prekršitelji možda ipak razmisliti dvaput prije divljanja na cesti.

“Visoka kazna ispočetka, pokazala je povijest i iskustvo, znači određeni uspjeh, ali za kratko vrijeme. Ako je samo visoka kazna rezultat prometne prevencije, onda ona dugoročno ne postiže svrhu, ako nije popraćena preventivnim mjerama i edukacijama mladih vozača”, naglasio je Škarica.

Stradavanja na cestama sve je manje, a s ovim izmjenama Zakona, nadaju se u policiji, nesreće bi trebale biti još rijeđe.

“Do 6. kolovoza imamo 15 posto manje stradalih. A to kad se izražava u ljudskim životima, to je 27 života, hajde nazovimo to na neki način, spašeno, tj. manje poginulih u odnosu na isti dan prošle godine”, ističe Huljak.

Ako će drakonske kazne spasiti još života – njihov je cilj ispunjen.

Komentiraj