Škola za život

Pravilnik o nagrađivanju u školstvu je tek dio teorije mrkve i batine koje provodi ministrica Divjak?

Tri godine nakon prosvjeda za cjelovitu kurikularnu reformu i tri mjeseca prije početka primjene „Škole za život“ sindikat Preporod odlučio je progovoriti o dva goruća problema.

Prvi je Pravilnik o nagrađivanju kojeg smatraju upitnim u čitavom nizu rješenja, kaže nam Željko Stipić predsjednik sindikata zaposlenika u hrvatskom školstvu .

Smatraju kako je ovaj pravilnik tek dio teorije mrkve i batine koje provodi ministrica Divjak, što je kažu bilo očito kada se pred sam početak ove školske godine učiteljima i nastavnicima u 74 eksperimentalne škole krenulo plaćati dodatne obveze. Kako se rješenje s prekovremenim radom pokazalo pravno dvojbenim, a svjesna da će bez mrkve stvar teško klapati, ministrica ovih dana, kroz Pravilnik o nagrađivanju, uvodi mjesečne nagrade koje će pripasti onima koji u eksperimentu sudjeluju. I prekovremeni rad i mjesečne nagrade – mrkve su namijenjene radnicima kako bi ih se nagradio njihov dodatni napor, ali i ušutkalo njihovo eventualno nezadovoljstvo.

„Ono što smatramo osobito spornim to je da se na neki način vrednuje rad onih koji školom upravljaju, nego učitelja i nastavnika. Također zamjeramo tom Pravilniku i u tome što ministrica sve odlučuje. Ona bira Povjerenstvo , odlučuje o onima koji će biti nagrađeni , dakle sve je u njezinim rukama i mislimo da to nije najsretnije rješenje. „ kaže Stipić. A prema novom Pravilniku čak 500 učitelja, nastavnika stručnih suradnika, odgajatelja i ravnatelja bit će nagrađeno s 10 tisuća kuna u bruto iznosu.

„S druge strane ove afere koje sa Svetica izviru iz dana u dan ukazuju na to da dok novca za nagrađivanje nema jer svega je 5 milijuna kuna će dobiti tih 500 učitelja i nastavnika, s druge strane 150 milijuna kuna će se potrošiti na autorske honorare za izradu metodičkih priručnika, za rad na Lumenu , dakle za ove poslove vezane za Školu za život. Izgleda da se oni koji su bliže vatri bolje griju. „ kaže čelnik sindikata Preporod i dodaje kako smatraju da je i taj dio posla trebao biti transparentno odrađen bez obzira što se radi o Europskom novcu , jer građani imaju pravo znati kako se on troši.
Kako se približava jesen i početak frontalnog ulaska Škole za život u osnovne i srednje škole, s terena sve češće stižu dojave da se na raznim skupovima moglo čuti kako se u buduće neće moći učitelje motivirati samo nagradama jer ,nego mrkvu morati zamijeniti batina. Spominju se tako npr. problemi s napredovanjem onih koji nisu prikupili dovoljno značaka ili nisu uopće pokazali „kolekcionarske“ sklonosti, uskraćivanje zaduženja „nepripremljenim“ učiteljima i nastavnicima u razrednim odjelima koji rade prema novim kurikulumima. Navodno se moglo čuti čak i kako, prema „lumenizaciji“ nepovjerljivi učitelji, nisu zaslužili nikakvu povišicu plaće.

Ako se ove glasine obistine, a ne kaže naš narod uzalud gdje ima dima ima i vatre, aktualna će ministrica u manje od godinu dana, kada je o motivaciji riječ, prevaliti poprilično dug put od zagovornice mrkve do poslodavca koji radnike motivira isključivo batinom. Kad novca uzmanjka, a to bi se naskoro moglo dogoditi, onda bi batina mogla postati isključivo motivacijsko sredstvo prosvjetne vlasti.

„Ako sve to krene ovim putem onda će to biti veliki izazov za školske sindikate i to vrlo brzo. Svaka vlast koja govori jedno, a radi nešto sasvim drugo, a napose ona vlast koja mijenja pravila igre za vrijeme utakmice, mora računati s otporom onih kojima je zadaća štititi radnike od bilo čije samovolje. Ono što je jasno je da niti je svima plaćeno ono što je trebalo biti plaćeno niti su svi dobili ono što su trebali dobiti. Naš je dojam da se više plaća odanost poslušnost i lojalnost, nego kreativnost i marljiv rad. „

Škola za život kako je vidi sindikat nema nikakve šanse s prestrašenim ,frustriranim, poslušnim učiteljima, takvi učitelji ne mogu odraditi tako zahtjevan projekt.

„Samo slobodan, autonoman, kreativan učitelj je učitelj koji može biti realizator Škole za život.“ poručuje Stipić.

Komentiraj