kako je to moguće?

Split na 19 kućica zaradi više nego Zagreb na njih čak 228!

Ni jedan veliki grad koji organizira Advent nema tako netransparentan i unaprijed namješten model za privatnike kao Zagreb.

Split, Dubrovnik, Zadar, Rijeka i Varaždin, koji imaju adventsku manifestaciju u središtu, zbog toga u gradsku blagajnu ili blagajnu gradskih tvrtki dobiju puno više novca od Adventa. U Zagrebu je biznis s ugostiteljskim i trgovačkim kućicama prepušten privatnim tvrtkama. One onda zarađuju na gradskoj imovini jer lokacije daju u podzakup ugostiteljima po cijenama znatno višim nego što ih plaćaju gradu, pišu 24 sata.

Ostali gradovi imaju potpuno različite modele. Split, Dubrovnik, Zadar, Rijeka, Varaždin, organizaciju Adventa prepuste svojoj tvrtki ili turističkoj zajednici. Gradska tvrtka ili turistička zajednica organizira postavljenje kućica te na javnom pozivu traži ugostitelje ili trgovce koji će ih zakupiti. Prijavljeni licitiraju za kućice ili se bore svojom ponudom ako je cijena fiksna. I onda, kad su izabrani najbolji, oni imaju pravo poslovati na Adventu.

U Zagrebu je sve obratno. Nikakvog natječaja nema. Turistička zajednica Zagreba, koju vodi Martina Bienenfeld, unaprijed je odredila tvrtke, poput Demo Rebusa, Katapult promocije, Kokoš ili jaje, Katapult Koncepta, Katapult eventa, Peperminta, Dobre note, Svibanj projekta i druge da su organizatori Adventa. Te tvrtke se onda javljaju Zagrebu te dobiju pravo postaviti ugostiteljske i trgovačke kućice za vrlo nisku cijenu jer dobiju i popust. Primjerice, dosad je Zagreb odobrio postavljanje 228 kućica i od toga će uprihoditi točno 756.375 kuna. U prosjeku nešto više od 3300 kuna po kućici za 40 dana Adventa.

A onda te privatne tvrtke dalje iznajmljuju ugostiteljima kućice. Cijena? Od 23.000 do čak 100.000 kuna po kućici za trajanja Adventa. Ugostitelj koji u konačnici prodaje u kućici tako zbog tog posrednika plaća i desetke puta višu cijenu.

A to ne postoji ni u jednom drugom gradu koji je odgovorio na upit 24 sata.

“Podazkup kućice je strogo zabranjen”, redom glase odgovori Splita, Dubrovnika, Zadra, Varaždina i Rijeke, koji ne dopuštaju da kroz preprodaju lokacije zarađuju posrednici.

A da od Adventa može imati korist i gradska blagajna umjesto privatnih tvrtki, najbolje svjedoči odgovor iz Splita. Ali i ostali gradovi, osim Varaždina, po kućici zarađuju više od Zagreba iako je u Zagrebu najveća manifestacija.

Tvrtka Spalatum DMC u vlasništvu Grada Splita će na samo 19 kućica na Rivi i okolnim ulicama zaraditi gotovo 100.000 kuna više nego Zagreb na 228 kućica! Kako su to uspjeli?

Kažu da su prepustili organizaciju Adventa svojoj tvrtki Spalatum i Turističkoj zajednici Splita.

“Kućice su u vlasništvu tvrke Spalatum i oni raspisuju natječaj za njihov najam na unaprijed određenim lokacijama”, odgovorili su.

Početna cijena ovisi o lokaciji i je li namjena ugostiteljska, za slatkiše ili trgovačka. Najveću početnu cijenu ima ugostiteljska kućica u prvoj zoni na Rivi – čak 50.000 kuna. Najjeftinije je zakupiti trgovačku kućicu na Rivi – početna cijena je 17.600 kuna. Ostale zone i cijene su između. Ukupno je 19 kućica.

“Ukupan prihod od najma je 860.000 kuna bez PDV-a i od toga će se podmiriti troškovi manifestacije”, odgovorili su iz drugog najvećega grada u Hrvatskoj.

Na sličan način je i Zadar prepustio organizaciju svojoj tvrtki Tržnica Zadar. Oni nemaju svoje kućice, nego njih 25 unajme i raspisuju natječaj za zakup, pišu 24 sata.

“Početna cijena po kućici je od 20.000 do 26.000 kuna za Advent, a kućice se daju najboljem ponuđaču”, kažu iz Tržnica.

Komentiraj