Hoteli snižavaju cijene

Talijanima je jeftinije ići na Maldive nego u Hrvatsku. Što mislite gdje će provesti godišnji?

Sve je jasnije da će ova turistička sezona podbaciti, koliko još nije sigurno.

Mali iznajmljivači priznaju kako im je predsezona bila loša, a sve pravdaju lošim vremenskim uvjetima, dok se ni nastavak sezone ne puni baš najbolje.

Već godinama se ističe kako se u Hrvatskoj turizam događa i da je za njegovo dalekosežno zadržavanje nužno napraviti kvalitetnu Strategiju turizma koja bi točno označila što želimo u budućnosti, spojila privatni i hotelski smještaj, brendirala lokalne zajednice i dala nam pravac za daljnja turistička ulaganja. Međutim, sve ostaje na priči, turizam se događa stihijski i stvari se nisu puno makle s mrtve točke osim što smo svake godine u ugostiteljstvu i smještaju podizali cijene za tri do četiri posto pa su one sada duplo više od razdoblja prije pet godina.

Hoteli snižavaju cijene smještaja u jeku sezone

Hotelske kuće primijetile su ovaj trend pada pa su neke, na primjer one na Malom Lošinju, cijene smještaja u sezoni smanjile za 25 posto, ali ima još hotela na jadranskoj obali koji su se odlučili na ovaj potez kako bi ipak popunili kapacitete. Pridružio im se i određeni broj privatnog smještaja, jer su neki ipak shvatili da je “late booking” jasan pokazatelj da bi mogli izgubiti goste za ovu sezonu i da ih nižim cijenama treba motivirati na dolazak.

Vlasnici agencija priznaju kako im je sve teže zadržati interes stranih turista za naše destinacije prvenstveno zbog cijena smještaja, koje su došle u istom rangu kao one na Maldivima, pa sve do skupih letova i trajekata koji dodatno poskupljuju boravak na Jadranu. Uz sve to. ugostitelji su unatoč smanjenju PDV-a za 10 posto i ove godine značajno povećali cijene pa kada sve zbrojimo ne možemo se čuditi što nismo konkurentni sa zemljama u okruženju.

“Nama se turizam dogodio, jednostavno je bila takva situacija gdje je politička klima u zemljama u okruženju otvorila priliku za Hrvatsku, Italiju i Španjolsku. Sada kada su se ponovno sve zemlje vratile u turističku igru, od Maroka, Tunisa, Egipta, do Turske i Grčke, pa čak i Albanije koja se otvorila, Hrvatska je ostala nigdje”, kaže Rea Karninčić, vlasnica turističke agencije “Solo Croazia” iz Milana, koja svake godine u Hrvatsku dovede veliki broj talijanskih turista .

Grčka i Turska i ove će godine biti nelojalna konkurencija

Grčka i Turska pokušavaju nadoknaditi izgubljene prihode od turizma u proteklih nekoliko godina, a to rade subvencioniranjem zračnih linija i značajnim pojeftinjenjima u hotelskim smještajima i u resortima. Tako će te kod njih smještaj u hotelu s pet zvjezdica s punim pansionom platiti jednako kao kod nas smještaj u tri zvjezdice s polupansionom, otkrivaju nam vlasnici agencija.

Talijana je prošle godine na našoj obali bilo oko milijun i dvjesto tisuća što je znatno manje nego u zlatnim godinama prije rata. Prije dvadeset godina upravo Talijani su bili najbrojniji gosti na našoj obali, ali nakon gospodarske krize, nestanka poznate Ferragoste, ali i izdavanja vouchera od strane talijanske Vlade kako bi tako domaće goste zadržala u Italiji, situacija se znatno promijenila.

Sada su tek na petom mjestu po broju dolazaka, a moglo bi ih biti još i manje.

“Što se tiče talijanskog tržišta definitivno možemo očekivati pad, ali situacija nije ništa bolja ni na drugim tržištima. Naime, hrvatska treba posložiti strategiju i vidjeti što joj je važno, ali što nije.”

Jedan od problema je i Croatia Airlines koja još uvijek ima previsoke cijene letova, a iako je državna tvrtka nitko ništa ne poduzima.

“Sramota je da let iz Milana košta 380 eura, to je van svake pameti. Ako to država ne vidi da se to događa u njihovoj kompaniji onda stvarno imamo problema. Tko će za tu cijenu avionske karte po osobi doći u Hrvatsku, kada za tu cijenu možeš doći u Ameriku dva puta. Turkish Airlines je isto državna kompanija, a oni su svoje letove subvencionirali, pa vam avionska karta košta ništa i tako privlače turiste. S tim su ove godine napravili ogroman korak naprijed. Hoteli u Antaliji, predivni, pet zvjezdica, pun pansion pa košta duplo manje nego kod nas polupansion u hotelu s tri zvjezdice, to je totalni apsurd”, kaže Karninčić.

Posebnu pažnju treba obratiti na otoke

Ono na čemu se zarada bazira, kaže, je izvanpansionska potrošnja koja je osnova ekonomije i društva u svakoj zemlji. S Hrvatskim otocima situacija je još lošija jer preskup trajektni prijevoz, hrana i smještaj, dovodi ih u situaciju da su u potpunosti nekonkurentni.

“Otoci su nešto najljepše što imamo i to bi trebalo posebno izdvojiti u turističkoj ponudi, te ih treba razmatrati kao posebne cjeline. Nažalost, samo je dio otoka dobro povezano, ostali su zapušteni i tu bi država svojim subvencijama trebala pomoći. Troše se milijuni kuna na druge nevažne stvari umjesto da se sredstva usmjeravaju na potrošnju i razvoj turizma na otocima. I Jadrolinija je državna kompanija i ona bi trebala pomoći da se otoci povežu na bolji i na jeftiniji način”, kaže Karninčić, ali i dodaje da će ove godine biti Talijana na Hrvatskoj obali, ali ne onoliko koliko to očekujemo.

U Turističkoj zajednici optimistično najavljuju uspješnu sezonu

I dok hoteli spuštaju cijene, mali iznajmljivači muku muče oko popunjavanja kapaciteta, glavni turistički djelatnici najavljuju uspješnu sezonu.

Kako je kazao Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije, mnogo se moglo naučiti na skupu u hotelu Lav.

“Budućnost je otvorena onima koji su spremni za promjene i to će se posebno vidjeti u turizmu. Last minute je postao trend. Ipak smo mi kao županija pozitivni, i u noćenjima i u dolascima prvih pet mjeseci”, kazao je Joško Stella na nedavnom skupu u hotelu Lav na kojem su okupili top manageri turizma iz Velike Britanije,.

Brojkama je zadovoljan i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

“Možemo svi skupa biti zadovoljni s ovih pet mjeseci s obzirom na činjenicu da bilježimo porast turističkog prometa, i mislim da smo svi zajedno dobro odradili ovu predsezonu. S optimizmom ulazimo u glavni dio turističke godine, u ljetnu sezonu kada će intenzitet turističkog prometa biti najveći”, kazao je Staničić.

Britanski gosti su oduševljeni su ljepotama Hrvatske, što je potvrdio i predsjednik ITT-a Steven Freudmann, međutim upozoravaju nas da puno toga treba popraviti.

“Jedna od prednosti Hrvatske je što nije previše reklamirana, a ljepota otoka jako je privlačna ljudima koji vole prirodu. Svakako bi trebalo pripaziti na prirodne ljepote koje zemlja nudi, ali generalno trebalo bi uložiti u infrastrukturu, u izgradnju hotela, ne nužno velikih hotela, ali zato kvalitetnih. Da budem iskren, trebalo bi uložiti u bolje aerodrome, koji nisu usporedivi sa svjetskim aerodromima. Ali imate prekrasnu zemlju i to treba iskoristiti”, kazao je Freudman.

Komentiraj