rast od 12 posto

Naglo narastao broj turista na splitskom području, hotelijeri bi mogli proći puno bolje nego iznajmljivači

U prva četiri mjeseca Splitsko-dalmatinska županija može se pohvaliti s 21 posto više dolazaka i 19 posto više noćenja. To je 100 tisuća više noćenja nego u isto vrijeme prošle godine.

Iako su brojke reprezentativne, problem bi u nastavku sezone mogao biti last minute booking na koji su se i ove godine odlučili mnogi europski turisti. Naime, zbog visokih cijena smještaja, ali i vremenskih neprilika brojni gosti odlučuju se sami bukirati svoj dolazak zadnji tren što hotelijerima ne predstavlja veliki problem, ali bi male iznajmljivače moglo prisiliti na smanjenje cijena smještaja u jeku sezone.

Uz sve to Grčka i Turska su ove godine nakon kraće stagnacije krenule u ozbiljnu turističku promociju, a svojim cijenama predstavljaju ozbiljnu, ali nelojalnu konkurenciju domaćoj ponudi.

“Već na sajmu u Münchenu pokazali su se veliki problemi s bookingom koji su se ponovili na sajmu u Berlinu. Trenutna situacija je da nemamo značajnih problema s bookingom, ali nije kao i prošlih godina. Međutim, veliki hotelijeri su jako zadovoljni”, kaže direktor županijske turističke zajednice Joško Stella.

“Pokazalo se da je last minute booking trend i da se nakon tri godine preokrenula situacija jer je došlo do porasta kapaciteta ne samo na našem, nego i na svim ostalim tržištima”, kaže Stella.

“Veća nam je konkurencija Grčka nego Turska koja se više oslanja na resort turizam koji ima svoje tržište kojem mi ne pripadamo. Politika niskih cijena ima svoje granice i ima svoju cijenu, a dugoročno nije održiva. Mi idemo s kvalitetom za cijenu, a je li ta kvaliteta za tu cijenu realna kod pojedinih objekata, o tome bi se dalo raspravljati”, kaže Stella.

Dodaje kako su privatni iznajmljivačima u problemu jer ih ima više nego prethodnih godina, čak 10 tisuća kreveta je više u županiji ove godine, ali oni koji kvalitetno rade i ulažu i svoje kapacitete, te koji rade dobar marketing neće imati problema. Međutim oni vam grada će imati problema, a već sada se rade korekcije cijena.

“Dalo bi se raspravljati koliko je ta korekcija opravdana, a koliko ne, jer ponekad dolazi do masovnog spuštanja cijena i tamo gdje ne bi trebalo. Ipak, očekujemo dobru sezonu s natprosječnim rastom u pred i pod sezoni i minimalnim rastom u samoj sezoni”, kaže Stella.

Unatoč svim problemima hotelijeri ne strahuju za svoj posao, booking ide dobro i nadaju se još jednoj kvalitetnoj sezoni.

“U Splitsko-dalmatinskoj županiji bilježimo značajan rast. Konkretno u Splitu imamo povećan broj turista i s Britanskog tržišta unatoč Brexitu, povećane su avio linije za Zadar i za Split, kao i za Dubrovnik i to nam je jedan poticaj”, kaže Toni Filipeti predsjednik strukovne grupacije hotelijera ŽK Split.

Obiteljski smještaj ipak bi mogao pretrpjeti jače udarce, a oni predstavljaju 80 posto smještajne ponude naše županije. Najteže će proći oni koji su tek izašli na tržište, smatra Martina Nimac Kalcina predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK.

“Problem će imati i oni koji su se zadržali samo na ponudi smještaja. Dakle nužno je da svoju ponudu popune s kvalitetom, a tu ne mislim samo na unutarnje uređenje objekta već i na brojne usluge i sadržaje”, kaže Nimac Kalcina.

Po svim svjetskim istraživanjima najpopularniji smještaj među turistima su apartmani pa oni ne bi trebali imati problema samo zbog last minute bookinga. Naime, gosti se sve češće oslanjaju na internet bukiranje i to zadnji tren ovisno o vremenskim prilikama. Upravo se to moglo primijetiti tijekom svibnja koji je zbog kiše znatno podbacio.

Po svim svjetskim istraživanjima najpopularniji smještaj među turistima su apartmani pa oni ne bi trebali imati problema samo zbog last minute bookinga. Naime, gosti se sve češće oslanjaju na internet bukiranje i to zadnji tren ovisno o vremenskim prilikama. Upravo se to moglo primijetiti tijekom svibnja koji je zbog kiše znatno podbacio.

“Bolji vremenski uvjeti donijeti će i bolji last minute booking. Podaci pokazuju da je tek 47 posto gostiju 2017. godine bukiralo dolazak preko interneta, a prošle godine taj broj je porastao na 87 posto. Ono što je sigurno je da skupe vile neće imati problema, jer njihovi gosti zbog cijena, ali i zbog toga što ih nema dovoljno na domaćem tržištu bukira ju dolazak unaprijed i ne čekaju zadnji tren.”

Upravo bi trebali raditi na takvoj ponudi smatra Martina Nimac Kalcina.

Komentiraj