nakon osam godina

Nestaje famozna turistička atrakcija: Tunel “iz ničeg u ništa” odlazi u povijest, kreću radovi vrijedni 174 milijuna kuna

Most iznad Cetine, na sjevernoj strani tunela Komorjak i dio omiške zaobilaznice gradit će Strabag AG i Strabag d.o.o.

Natječaj je završen, a Hrvatske ceste odabrale su ponudu vrijednu 174 milijuna kuna bez PDV-a.

Ugovor o javnoj nabavi sklopiti će se odmah jer je ova ponuda jedina došla na natječaj, a ulazi u ekonomski okvir od 180 milijuna kuna bez PDV-a, kako je bilo i planirano. Na ovaj način će bizarni tunel koji je godinama zabavljao ne samo domaću nego i stranu javnost, a umalo je i postao turistički biser Omiša, napokon dobiti svoju svrhu.

Famozni tunel koji lokalni stanovnici nazivaju “iz ničega u ništa”, bit će stavljen u funkciju za dvije do tri godine – odnosno, najmanje osam godina od probijanja i šest godina od dovršetka.

GALERIJA: Uskoro bi trebala krenuti gradnja mosta iznad Cetine

Most iznad Cetine bit će dug 140 metara, a tunel Komorjak 600 metara, te će se njihovom izgradnjom napokon spojiti logična cjelina iznad Omiša.

Već izgrađeni istočni dio, koji godinama nije u funkciji, preko tunela i mosta spojit će se na ceste u zaleđu u smjeru Splita, a po planovima na ovaj projekt će se u ovoj godini potrošit oko 40 milijuna kuna.

Dovršetkom ovog projekta dio prometa koji sada ide preko Omiša bit će preusmjeren na Tugare, Žrnovnicu i dalje prema Splitu.

Strateški državni projekt

Obilaznica Omiša jedna je od faza buduće brze ceste od Solina do Omiša, nedavno nazvane “Multimodalna platforma splitske aglomeracije”, nekoliko stotina milijuna eura vrijednog projekta za koji se priprema prijava na europske fondove.

Na proljetnoj sjednici Vlade u Splitu proglašena je strateškim državnim projektom, zajedno s novim pristupom s autoceste prema Splitu te željezničkim povezivanjem trajektne i zračne luke. O važnost ove prometnice najbolje govori podatak o tome da njome dnevno prometuje oko 60 tisuća vozila, a u nju je dosad utrošeno gotovo 300 milijuna kuna.

Planirana je izgradnja oko 20 kilometara nove brze ceste južnim obroncima brda, uz pristup budućoj “ljetnoj” trajektnoj luci u mjestu Krilo Jesenice te izbjegavanje vrlo opterećenih križanja i uskih grla, ali i temeljita obnova postojeće magistrale uz more koja bi postala značajna isključivo za lokalni i turistički promet.

“Jako dugo se čekala ova odluka jer su se ovaj tunel i most spominjali još u vrijeme Sanaderove vlade. Izgradnja mosta i tunela sigurno će doprinijeti smanjenju prometnih gužvi u Omišu i to značajno. Ipak, radi se o svojevrsnoj premosnici, a jedino prvo rješenje je izgradnje brze ceste Omiš – Split, preko TTTS-a prema Mravincima. Nadamo se da će i taj projekt što prije ugledati svjetlo dana”, kaže Omiški gradonačelnik Ivo Tomasović.

Komentiraj