radovi na sve strane

“Radit će se i ljeti, ali gužva neće biti, a radovi neće smetati turistima”: Iduće godine kreće gradnja nadvožnjaka nad Jadranskom magistralom u Kaštelima

Kaštela bi već početkom iduće godine trebala postati veliko gradilište, jer osim što će se graditi tri pješačka nadvožnjaka nad dionicom Jadranske magistrale, kreće i izgradnja kanalizacijske mreže u sklopu projekta Aglomeracije Kaštela – Trogir, čime bi 99 posto domaćinstava bilo priključeno na vodovodnu mrežu, a na kanalizacijski sustav njih 97 posto.

Pješački nadvožnjaci radit će se i tijekom ljeta, zastoja ne bi trebalo biti

Hrvatske ceste raspisale su natječaj za izgradnju triju nathodnika iznad velike prometnice, procijenjene vrijednosti 10 milijuna kuna, a nalazit će se na području Gomilice, Lukšića i Starog.

Zainteresirani izvođači radova svoje bi ponude trebali poslati u sjedište državne tvrtke do 17. listopada, a budući da bi se zahvat trebao okončati za šest mjeseci nakon uvođenja građevinara na teren, očekuje se da će se projekt ostvariti tijekom iduće godine.

“Bila je neka izmjena u lokacijskoj dozvoli pa će se uskoro izdati i građevinska dozvola, a do tada će Hrvatske ceste odabrati izvođača. Tri su lokacije, a prometovanje ne i trebalo biti usporeno. Jer se radi o montažnim mostovima koji se grade iznad državne ceste”, kaže kaštelanski gradonačelnik Denis Ivanović i dodaje da ako sve bude teklo po planu radovi bi mogli započeti u prvom kvartalu iduće godine. Radovi će se odvijati i u ljetnoj sezoni, a iako će zbog izgradnje stupova biti privremenog zatvaranja jednog traka ceste Ivanović ne očekuje velike prometne gužve.

“Radit će se i ljeti, zašto ne, moramo neke stvari završiti, a ne mislim ni da bi to trebalo smetati turistima u Kaštelima. Gužve na cesti ne bi se trebale događati, one se uglavnom stvaraju na širini u Solinu i na samom ulazu u grad Split. I ovu turističku sezonu pokazalo se da vožnja od zračne luke do Kaštela teče bez problema i možemo reći da u posljednje dvije godine od kada je cesta D proradila u punom profilu u Kaštelima nema gužve”, kaže gradonačelnik Ivanović

Najistočniji pješački most trebao bi se graditi u blizini “granice” Gomilice i Kambelovca, a prema projektu koji je izradila tvrtka “Institut IGH” planira se ugradnja platforme na električni pogon za pristup osoba smanjene pokretljivosti.

Vrlo slične dimenzije trebao bi imati i pješački most u Kaštel Lukšiću, koji će biti smješten istočno od benzinskih crpki tvrtke Ina, u blizini restorana “Mamut” i “Ino”.

Najzapadniji nathodnik podignut će se zapadnije od čvora Kaštel Stari u smjeru Planog.

Izgradnja kanalizacijske mreže otvorit će 14 gradilišta u Kaštelima

Kaštelanski vijećnici dali su suglasnost predstavnicima Grada Kaštela da potpišu ugovor o partnerstvu na projektu “Poboljšanje vodno – komunalne infrastrukture Aglomeracije Kaštela – Trogir”, zajedno s gradovima i općinama Trogir, Split, Okrug i Seget, a koji je preduvjet sklapanju ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, što bi trebalo uslijediti 3. listopada u Splitu.

Gradovi i općine Kaštela, Split, Trogir, Seget i Okrug tako će postati partneri korisniku projekta, poduzeću Vodovod i kanalizacija, a financiranje 1,4 milijarde kuna teškog projekta, osigurat će se u 70-postotnom iznosu ili 803 milijuna kuna iz sredstava Europske unije, odnosno Kohezijskog fonda, dok će se preostalih 30 posto ili 347 milijuna kuna financirati nacionalnim sredstvima.

Projektom će se na području Kaštela izgraditi ukupno 110 km kanalizacijske mreže, 45 km novog vodovoda te će se rekonstruirati 20 km postojećeg vodovoda.

“Projekt aglomeracije obuhvaćeno je 90 posto ulica u Kaštelima i čeka nas jedna velika bauštela. Dogovoreno je da kada krenu radovi da se u svakom mjesnom odboru rade po dvije ulice. Imat ćemo tako otvoreno oko 14 gradilišta, rokovi postoje pa se nadamo da ćemo ih opravdati”, kaže Ivanović.

Glavni kolektor u Tuđmanovoj ulici je završen, sada slijede okolne ceste pa problema u prometovanju ni ovdje ne bi trebalo biti.

“Riječ je prometnicama koje se nalaze između magistrale i obale njih ćemo raditi i u sezoni, a obalu nećemo. Plan je do kraja 2023 godine završiti sve radove, ali mislim da ćemo ipak malo proći zadane rokove. Trenutno je u tijeku natječaj, do kraja godine će se odabrati izvođač, a već početkom iduće godine radovi bi trebali započeti.”

Projektom će se osigurati nešto manje od pet tisuća novih kanalizacijskih te tisuću novih vodovodnih priključaka. U ovom trenutku izašao je natječaj za izgradnju mreže južno od ceste D8, najveći od tri natječaja koja će se provesti za Kaštela, težak više od 200 milijuna kuna. Njime će se obuhvatiti oko 60 km kanalizacije. Potom će uslijediti natječaj za područje Kambelovca, Gomilice i Sućurca poviše magistrale, gdje su planirani, osim na kanalizaciji i radovi na vodoopskrbi, sve skupa vrijedno 80 milijuna kuna te treći dio natječaja za preostala područja, gdje će radovi težiti 96 milijuna kuna.

Grad Kaštela dio odgovornosti za gradnju preuzeo je na sebe

Ugovor o partnerstvu s Vodovodom i kanalizacijom donosi prava i obveze partnera na projektu, između ostalog i financijsko sudjelovanje partnera, pri čemu će se lokalna komponenta financirati iz sredstava dosadašnje naknade za razvoj, koja je odnedavno usmjerena na Aglomeraciju, a solidarno je plaća nekoliko jedinica lokalne samouprave.

Ipak u ugovoru penalizacija se ne odnosi na rokove, već se odnosi na sistemske propuste za koje će se ista plaćati iz nacionalnih sredstava te ostale propuste za koje bi se penali plaćali iz sredstava lokalne zajednice.

“Ono što smo do sada ispregovarali, projekt će se fazirati i penala neće biti po pitanju vremenskog roka, već jedino u slučaju da netko u samoj izradi projekta ‘zabrlja’. Tu smo mi kao jedinica lokalne samouprave preuzeli na sebe odgovornost. Međutim, osim što će projektanti ViK-a biti u kontroli i mi ćemo u ime grada na raspolaganju imati dva inženjera i pratit ćemo radove. Bit će tu problema i oko imovinsko-pravnih odnosa, pa ćemo svi morati biti na terenu i pratiti da projekt ide po planu”, kaže kaštelanski gradonačelnik.

Grad Kaštela svojim sredstvima osigurati provedbu radova na kanalizacijskom sustavu i za područja koja iz nekog razloga nisu ušla u projekt Aglomeracije, poput dijela Brižina.

“Glavni dio Brižina će se raditi, a sporedne ulice su u nadležnosti grada i eko-agencije i to je u fazi projektiranja”, dodaje Ivanović, te ističe kao se već sada odrađuje 10 posto preostalih ulica uz pomoć Eko agencije.

Na pitanje da li to znači da za tri godine neće više biti izlijevanja fekalija u more gradonačelnik odgovara:

“Ja se duboko nadam.”

Komentiraj