nove varijante

Sukob oko tunela Ravča – Drvenik: Gradonačelnici žele bržu verziju, župan jeftiniju

Preprojektiranje prometnice D8 Ravča-Drvenik nije baš dobro sjelo gradonačelniku Vrgorca Anti Praniću, županijskom vijećniku Nezavisne liste mladih, koji smatra kako se ovaj izrazito važan projekt za Makarsko primorje, srednjodalmatinske otoke, pa čak i otok Korčulu bespotrebno rasteže.

Naime, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković predstavio je jučer nove varijante ove prometnice za koje se mora ići ponovno u izradu Studija.

“Idemo ponovno u nove izmjene varijanti i faza koje nisu usklađene ni sa županijskim, ni s lokalnim prostornim planovima. Ovo je lokacijska dozvola iz 2016. godine tog najvažnijeg koridora koji bi itekako rasteretio Trajektnu luku Split. Ne bi više stranci koji putuju na otoke odlazili na Dugopolje i gušili ionako pregušen Split, već bi normalno išli do trajektne luke Drvenik. Umjesto da nastavimo projektiranje, bez obzira koja će Vlada biti u budućnosti i s kojim predznakom i bez obzira tko će biti gradonačelnik Vrgorca i župan, jer ništa nije ni počelo ni završilo s nama, te da konačno ishodimo građevinsku dozvolu za tako važan projekt koji je otvoren 2009 godine polaganjem kamena temeljca, mi opet slušamo priču o preprojektiranju i vraćanju 10 godina unatrag tog istog projekta”, rekao je Pranić.

Župana je zamolio da podrži načelnike i gradonačelnike da se ovaj projekt nastavi u postojećem obliku za što je već ishođena lokacijska dozvola, te je napravljena Studija utjecaja na okoliš koja je pravovaljana.

Projekt tunela sv. Ilija započela je Županija, a naknadno je realizaciju preuzela Vlada, za tunel Kozjak dokumentaciju je pripremila Županija, dokumentacija je otišla u zastaru jer je 2014. godine istekla lokacijska dozvola i propao je projekt, jer Vlada nije pratila dinamiku Županije, kaže župan Blaženko Boban i dodaje kako je situacija s Projektom Drvenik-Ravča slična.

“Dvije godine kasnije slično je propao projekt u toj varijanti tunela Ravča-Drvenik. Isto ga je počela pripremati Županija, pa su ga preuzele Hrvatske ceste, pa je pokrenuta lokacijska dozvola. Nažalost, danas mnogi u Hrvatskoj politici promišljaju da život i svijet počinju od njih i njihovim dolaskom na određenu političku dužnost. Projekt Drvenik -Ravče je u svom izgledu bio gotovo milijardu kuna, a jučer nam je predstavljena varijanta od 350 milijuna kuna. Istina, prometno nešto usporenija, oko 5-6 minuta, a sve četiri lokalne zajednice koje se nalaze na trasi trebaju se usuglasiti kako bi Županija projekt stavila u Prostorni plan koncem ili početkom iduće godine”, kaže župan.

Zalaganje Pranića za skuplju varijantu ove dionice, za koju kaže kako ima podršku drugih lokalnih zajednica, pobio je porukom načelnika opčine Gradac Matka Burića koji pristaje na jeftiniju opciju.

“Slažem se u jednom, kada u mentalnom sklopu Hrvata shvatimo da svijet nije počeo kada političari dođu na svoje funkcije tada će nam biti bolje”, kaže župan.

Vrijednost prvog projekta nije milijardu već 750 milijuna kuna, kaže Pranić i još jednom ponavlja kako je ovaj projekt važan i za grad Split, ali je prednost ipak dana projektu tunela Kozjak.

“Ako je politika ove županije centralistička, da sve gura u Split i oko Splita onda nama recite da ga nećete realizirati. Svi mi iz južno Makarskog primorja, gdje nestaje struje i vode ga očekujemo jer se upravo ovakvim alternativnim koridorima daje jedan sekundarni pristup elektrifikacije i vodoopskrbe tog područja. Mi i dalje pod krinkom novog projektiranja odgađamo ove projekte za neka buduća razdoblja. Za ovaj projekt imate potpisan ugovor između Hrvatskih cesta i HAC-a iz 2005. godine. Ovo je druga po važnosti luka nakon splitske trajektne luke. Ja ovaj projekt ja neću doživjeti kada se ovako već 25 godina rješavaju problemi. Memorandum koji su potpisali 20 gradonačelnika i načelnika jasno govori da su za prvu varijantu. Sada je samo pitanje hoćete li stati iza nas”, kaže Pranić.

U 750 milijuna ulazi samo investicija u kopneni dio, a ostaje još i izgradnja prometnica na Hvaru, upozorava župan, a projekt preko 700 milijuna mora ići u Brisel na odobrenje.

“U ovom trenutku gotovo pa nema prometnice osim autoceste kroz Hrvatsku koja bi imala “feasibility” opravdanost po kriterijima Brisela, a na ovaj način, s cijenom od 350 milijuna suglasnost je isključivo na Hrvatskim vlastima i tako projekt jedino može proći da bi se financirao iz Europskih fondova”, kaže župan Blaženko Boban.

Komentiraj