Vozila vrijedna 4.241.250 kn

Župan Blaženko Boban uručio ključeve devet novih vozila hitne pomoći

Zavod za hitnu medicinu SDŽ, dobio je danas 5 vozila hitne medicine i 4 vozila sanitetskog prijevoza. Ključeve novih vozila ravnatelju Zavoda Leu Luetiću predao je župan Blaženko Boban, a vozila vrijedna 4.241.250 kn, financirana su iz decentraliziranih sredstava Splitsko-dalmatinske županije za 2019. godinu.

Splitsko-dalmatinska županija ima oko 100 timova hitne službe i 35 timova sanitetskog prijevoza, a raspoređeni su po ispostavama od Rogoznice do Ploča. Po jedan sanitetski tim je u Hvaru, Jelsi, Visu, Supetru, Muću Donjem i Vrlici, u Kaštel Starom i Vrgorcu dežuraju dva tima, u Makarskoj, Omišu i Trogiru po tri, dok su po četiri tima u Sinju i Imotskom.

“Što se tiče sanitetskog prijevoza tri vozila idu, mi to zovemo vanjski sanitetski prijevoz, a riječ je o udaljenim destinacijama, poput Zagreba, Varaždinu, Krapini i Vela Luci. Dnevno više vozila iz Zavoda za hitnu medicinu ide na te destinacije, a potrošenost tih vozila je velika, godišnje s njima prijeđemo između 100 i 150 tisuća kilometara. Jedno vozilo je namijenjeno prijevozu sjedećih, pokretnih bolesnika, uglavnom za one kojima treba dijaliza, te ako treba organizirati prijevoz sjedećih bolesnika na neke udaljene destinacije”, kaže Luetić.

“Vozila hitne medicine idu u Makarsku i to dva vozila, jedno za tim jedan, drugo za tim dva, jedno vozilo ide u ispostavu Trilj, jedno na Hvar, a jedno će ostati u Splitu, a namijenjeno je timu dva. Što se tiče vozila za Hitnu službu, SDŽ sada imam moderan i mlad vozni park, međutim još uvijek postoji potreba za obnavljanjem sanitetskih vozila”, kaže Luetić.

GALERIJA Nova vozila hitne pomoći

“Orijentirate se ipak na ono što je za pacijente kritičnije i važnije. Naravno da su vozila hitne medicine za pacijente važnije, posebno kada je život ugrožen u odnosu na sanitetski prijevoz. Zato on malo trpi u tom dijelu, ali nastojimo i to premostiti, kako bi dobili neku uravnoteženu situaciju. Tako trenutno imamo prosjek od 3 do 4 godine starosti vozila hitne medicine, a u programu sanitetskog prijevoza oko 6 godina. To je dobro, ali problem nastaje u tome što u sanitetskom prijevozu prelazimo jako puno kilometara, pa se ti automobili nakon godinu dvije dana potpuno potroše i mogu se koristiti samo u lokalnom sanitetu.”

Godišnje se obavi oko 65 tisuća sanitetskih prijevoza, što je oko 200 poziva dnevno, dok se u godini oko 35 tisuća hitnih intervencija, što je oko 150 poziva dnevno.

“Na ovaj način redovito obnavljamo vozni park, kako bi i korisnici, pacijenti, ali i vozači mogli biti sigurni na prometnicama. Zasigurno imamo najmlađi vozni park u RH jer svake godine, kontinuiramo odvajamo decentralizirana sredstva za nabavku vozila, jer mislimo da je važno o ovome voditi brigu, posebno ljeti kada smo zagušeni prometom”, kaže župan Blaženko Boban i najavljuje kako će se nastaviti s pomlađivanjem voznog parka.

Objedinjeni hitni bolnički prijem mogao bi biti gotov tek za pet godina, kaže Luetić

“Bez kvalitetnog OHBP-a splitska hitna služba patiti će zbog uskog grla, samog ulaza u KBC, koji je svakodnevno zagušen vozilima i pacijentima. Kroz taj projekt trebalo bi se naći sve na jednom mjestu, ali projekt je to na koji utjecaja nema lokalna zajednica, već se rješava na nacionalnom nivou”, kaže župan Boban.

“Što se parkinga tiče, grad Split u dogovoru s KBC-om i ministarstvom iznalazi rješenje i radi se projektna dokumentacija, te mislim da će se što prije naći rješenje kako za komunikaciju, tako i za sam parking prostor oko KBC-a”, dodaje župan.

Završavanje OHPB-a ovisi o zatvaranju financijske konstrukcije, kaže Luetić, a definitivno rješenje bi trebalo biti tek za pet do šest godina.

Uskoro bi trebalo biti završeno uređenje prostorija Hitne službe

Nakon što se Uprava Hitne medicine premjestila u zgradu Lazarice započelo je i uređenje prostora hitne službe u krugu bolnice.

“Odlučili smo da malo osposobimo ovaj prostor, a preduvjet za to je bilo premještanje uprave, jer smo tanki s prostorom. Taj prostor smo sada spojili s medicinskim dijelom i napravili reorganizaciju, kako bi bilo ugodnije i tehnološki prihvatljivije. Medicinsko prijavno-dojavna jedinica je bila na minimumu standarda i stalno smo upozoravani od Hrvatskog zavoda za Hitnu medicinu da tu nešto moramo napraviti.”

Radi se kompletna renovacija i to od sredstava Hitne službe, obnoviti će se ambulanta, dobiti će se novi prostor za prijavno-dojavnu jedinicu, te za odmor djelatnika.

“Pacijenti neće patiti, a s obzirom da nismo mogli naći zamjenski prostor za vrijeme odvijanja radova odlučili smo renovaciji obavljati u fazama. To zahtjeva puno više vremena i strpljenja posebno od strane djelatnika”,  kaže Luetić i najavljuje da bi u cijelosti renovirani prostori trebali biti završeni na ljeto.

Komentiraj